Kateri je najvarnejši

26. 6. 2016
Deli
Kateri je najvarnejši

Podatki o tem, kakšno pomembnost kupci novih avtomobilov pripisujejo varnosti in v kolikšni meri se ravnajo po objavah izsledkov, bi bili eden od pomembnih pripomočkov za presojanje končnega odločanja kupcev za nakup. A po skoraj vseh dostopnih anketah in raziskavah o obnašanju kupcev je varnostni razlog za nakup na lestvici manj pomembnih.

V preteklosti je bilo kar precej poskusov, da bi bolj vplivali na spremembe navad kupcev, a kakšnih vidnih dosežkov pravzaprav ne zasledimo. Pa vseeno lahko zapišemo, da se je v zadnjih desetih ali celo 20 letih varnost, ki jo ponujajo avtomobili, temeljito povečala. Seveda imajo za takšen trend največ zaslug spremenjeni standardi, po katerih morajo avtomobili ustrezati najrazličnejšim predpisom (pri tem pa zanemarimo, da se ti močno razlikujejo glede na države oziroma skupine držav, kjer določajo te standarde). Za ugotavljanje avtomobilske varnosti pri EU za 28 držav skrbi nam vsem znana EuroNCAP, ki za nove avtomobile podeljuje enostavne oznake glede varnosti – zvezdice. Do zvezdic ocenjevalci pridejo z dokaj zapletenim ocenjevanjem, ki ga že precej časa letno dopolnjujejo in spreminjajo. Prav zaradi takšnega načina ocenjevanja pa se zdi, kot da se je pri večini morebitnih kupcev poudarek avtomobilske varnosti kot pomemben nakupni razlog občutno zmanjšal.

EuroNCAP je letos znova spremenil način ocenjevanja. Zdi se, da bo tak pristop precej bolje odražal uporabnost takšnih ocen. Zdaj namreč eno od ocen (dodelitev zvezdic) naredijo za avtomobil z osnovno opremo, če pa ponudnik pri njem ponuja še varnostne dodatke, ki vplivajo na končno oceno avtomobila, EuroNCAP od letos istemu modelu podeli kar dve različni oceni.

Da gre za zapleten postopek, se izkaže tudi pri rezultatih. Za letos so za zdaj namreč ocenili le dva modela, Toyotin Prius in Suzukijev Baleno. Toyota celotno paleto varnostne opreme ponuja v serijski opremi in si je tako Prius brez težav pridobil pet zvezdic za varnost. Suzuki Baleno pa je pri oceni za varnost pri serijski opremi dobil le tri zvezdice, ob upoštevanju varnostne opreme, ki jo kupec dobi za doplačilo, pa si je Baleno pridobil še dodatno zvezdico (tudi na račun boljše varnosti voznika in potnikov, ne le glede boljše 'elektronske' opreme).

Če bo takšen način ocenjevanja kaj pripomogel k temu, da bodo kupci v večji meri pri svojih odločitvah iskali tudi varnejše avtomobile, bomo morali še počakati (če ne bodo pred tem standardov ocenjevanja že spet spremenili).

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja