Nemške teme

1. 9. 2015
Deli
Nemške teme

Je obnašanje nemške avtomobilske industrije in njihove vlade podobno? O tem pač ni dvoma. Navsezadnje Angela Merkel dobro ve, kako močno je odvisna tudi od podpore ene najmočnejših nemških industrijskih panog, velikih izvoznikov, ki zaposlujejo precejšen delež prebivalstva in torej volilcev.

Pred dnevi je majhen nemški avtomobilski klub VCD (Verkehrsclub Deutschland) objavil svoj vsakoletni spisek najbolj okolju prijaznih avtomobilov na nemškem trgu. Na vrhu se je znova pojavil Lexus CT 200h. Sledijo pa mu trije iz Volkswagnovega koncerna, Seat Mii 1.0 Ecofuel, Škoda Citigo 1.0 CNG Green tec in Volkswagen Eco-Up!

Za vse štiri in še večino drugih iz prve deseterice na spisku tega kluba velja, da se jim kupci izogibajo. Pa to najbrž ne velja le za nemški trg, ampak tudi za marsikaterega drugega, tudi za slovenski. Običajnih kupcev seveda ne zanima dobra uvrstitev na takšni ali drugačni zeleni lestvici, pač pa stara, morda obrabljena, a še vedno povsem uporabna zahteva: koliko avta dobim za svoj denar.

Nemški avtomobilski trg je v primerjavi z marsikaterim drugim evropskim povsem drugačen: še vedno ga obvladujejo domače znamke, tujcem pa je izredno težko. V letošnjem prvem polletju so nemški kupci kupili več kot 1,6 milijona avtomobilov, od tega jih je bilo 21,7 odstotka znamke Volkswagen, 8,8 odstotka Mercedes-Benz, 8,7 odstotka Audi, 7,6 odstotka BMW, 7 odstotkov Opel, 6,9 odstotka Ford. S 5,6 odstotka prodanih avtomobilov se je takoj za nemške znamke uvrstila Škoda, nato je s 3,3 odstotka sledil Renault. V prvi deseterici sta še Hyundai (3,1) in Seat (3,0).

Več kot polovica prodanih avtomobilov je torej nemških. Zato ni čudno, da je v nemški javnosti kar nekaj pozornosti zbudila kritika nemške agencije za varovanje okolja (Umweltbundesamt Deutschlands ‒ UBA). »Ker se kaže, da se vse več blaga in oseb v Nemčiji prevaža po cestah in ker je vse več avtomobilov težjih in so opremljeni z močnejšimi motorji, varčnejši motorji niso dosegli tistega cilja, ki bi ga morali,« je dejala njena predsednica Maria Kreutzberger. »Promet povzroča skoraj petino vseh toplogrednih izpustov in je edini, ki v letih od 1990 ni znižal količine emisij,« so še poudarili pri tej agenciji.

Čeprav je UBA vladna agencija, kakšnega omembe vrednega vpliva nima. Podobno je seveda tudi z avtomobilskim klubom VCD.

Tako kot na finančnem ali zunanjepolitičnem področju je tudi za nemško avtomobilsko industrijo najpomembnejše tisto, kar menijo nemški kupci.

Čez mesec dni bo nemški avtomobilski praznik: IAA v Frankfurtu.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel