Kolumna: Tomaž PorekarPriznavanje napak

Prav zdaj je Nissan kot uspešen partner zveze z Renaultom naredil še en korak k velikemu cilju Carlosa Ghosna, predsednika že treh avtomobilskih podjetij. Renault in Nissan sta z Nissanovim 34-odstotnim lastniškim deležem pri Mitsubishi Motors na poti, da povezava postane ena od vodilnih svetovnih velesil z 10 milijoni izdelanih avtomobilov na leto.

31. 10. 2016

Tokrat pa se spustimo na nižjo raven, k Nissanovim načrtom za Evropo, kjer je ta japonska znamka nekakšen mlajši partner zveze z Renaultom. Uspešen z začetnikom novega razreda križancev, Qashqaiem, se je Nissanov položaj na evropskem trgu odločno izboljšal. Tako je zdaj že skoraj desetletje, a nekatere druge odločitve v modelski politiki niso bile najuspešnejše. Dober primer za to je vsekakor zadnji rod Micre. Pri Nissanu so najbrž prav v času prvih Qashqaievih uspehov ugotovili, da bi bilo primerno kot svetovni avto zasnovati Micro (na Japonskem in drugih azijskih trgih jo poznajo kot March). Za neuspeh Micrinega četrtega rodu v Evropi je bilo to usodno. Predvsem drugi in tretji rod Micre sta si pri evropskih kupcih (predvsem ženskih) pridobila status prijetnega in privlačnega majhnega avtomobila. Četrta Micra pa je bila revna podoba nepravilno razumljenih potreb evropskih kupcev. Po letu 2010 se je tako povpraševanje po njih po vsej Evropi zmanjšalo za dve tretjini.

Toda uspešna podjetja so tista, ki lahko svoje napačne odločitve čim hitreje spremenijo. Od začetka prihodnjega leta bo tako na voljo peti rod Micre. Že oblikovno je ta ogromen skok od prejšnjega neopaznega 'cmočka'. Postavljena na novo platformo, ki je nastala v povezavi med Nissanom in Renaultom, obeta marsikaj novega. Njeno izdelavo so tako iz Indije prenesli v Francijo (glede na Brexit zelo posrečena odločitev). Tam jo bodo v Flinsu izdelovali skupaj s sedanjim Cliom (del njegove izdelave se seli v Novo mesto), jasno pa je že, da bo tudi Cliov naslednji rod nastal prav na Micrini platformi.

K dobremu uspehu Micre bo svoje prispevala tudi ukinitev ponudbe drugega modela, Nota. Tega bodo konec tega meseca za Evropo nehali izdelovati v angleškem Sunderlandu, kjer nujno potrebujejo vse mogoče zmogljivosti za več izdelanih Qashqaiev. Note je svoje odslužil, v času uspeha majhnih križancev, kot je Juke, pa takšnih mini minivanov ne potrebujejo več.

A se v tej odločitvi morebiti vseeno skriva kanček dvoma, ali je res pravilna. Pri Nissanu so po uspešnem startu Qashqaia menili, da bodo z njim zadovoljili tudi kupce opuščene Almere. Ampak ni bilo čisto tako. Po nekaj letih popolnoma neuspešne Tiide tudi Evropejcem ponujajo Pulsar.

O uspešnosti odločitev pa tako ali tako dokončno odloča trg.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri