Kolumna: Tomaž PorekarRazlike se večajo

Sejem potrošniške elektronike in severnoameriška mednarodna avtomobilska razstava vsaka na svoj način začenjata novo avtomobilsko leto. Letos se je še kot posebno zanimivo prav na prvi, torej v Las Vegasu, pokazalo, da je trg zabavne elektronike v prostem teku, vsi veliki in malo manj veliki ponudniki pa so v zadregi, ker nihče ne ponuja pravih novosti.

27. 1. 2016

Tako so morali vskočiti avtomobili in njihovi konstruktorji ter sedanji trend popolne prevlade elektronike v njih ter avtomatizacije vožnje. Zanimivo pa je, da so zdaj dogajanje v Las Vegasu v svoje roke vzeli avtomobilski velikani, medtem ko so se veliki elektronski ponudniki nekako umaknili. Da se Apple na CES v Las Vegasu ne pojavlja, je sicer znano, a tokrat se je tudi Google držal stran (in s Fordom nista najavila skupnega projekta). Zdi se, da je zdaj cilj vodilnih avtomobilskih ponudnikov le to, da nastopijo na velikem odru, kjer lahko pridobiš svetlejšo podobo kot tehnološko napredno podjetje. Nekaterih avtomobilskih velikanov v Las Vegas sicer ni bilo, a so zato ravno v istem času razkrivali svoje nove načrte na področju avtomobilske elektronike. Vsi menijo ali pa se bojijo, da se bo le tu v prihodnjih letih še lahko kaj zgodilo, da bodo avtomobili ostali zanimivi za kupce in postali privlačnejši, zanimivejši, varnejši. Sporočilo takšnega pristopa je, da bo prednost na trgu v prihodnosti zagotavljala le še elektronska tehnologija. Prevedeno v običajni jezik to pomeni, da nas bo v kakšnem desetletju odplaknilo. S to obliko množine mislim na tiste, ki na avtomobil še vedno gledamo kot na pripomoček za premikanje, ki navdušuje zaradi svoje oblike, zagotavlja dobro lego na cesti, poskrbi za udobje pri vožnji prek bolj ali manj nagubanih podlag in ga dobimo za solidno ceno.

Pametni avtomobili naj bi v očeh njihovih novih snovalcev nadomestili znanje, koncentracijo in izkušnje voznikov, da bo tako za vse enako varno. Zato bodo potrebovali pametne ceste in drugo pametno okolje. Tu pa bo seveda že malo težje. Sedanje razmere v Sloveniji nič ne zagotavljajo, da se bi tudi pri nas lahko po naših cestah vozili pametni avti.

Tako je pravzaprav čisto v redu, da teden dni za sanjači v Las Vegasu nastopi bolj realna avtomobilska ponudba v Detroitu, po dvomesečnem premisleku pa še tista v Ženevi. Elektronskih pripomočkov se sicer tudi v avtomobilih ne branimo (in se jih ne bomo mogli braniti). A razkorak med tistim, kar lahko ureja standardizirana avtomobilska elektronika, in tem, kar za zdaj še potrebujejo običajni državljani v podstandardnih državah na obrobju svetovnih dogajanj, je vse občutnejši.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri