Spremenjen pristop

30. 4. 2016
Deli
Spremenjen pristop

Kako je uspeh nekega avtomobilskega izdelovalca lahko odvisen od enega ali dveh dobrih izdelkov, dobro dokazuje zadnje dogajanje pri francoskem PSA.

V zadnjih letih se jim je kar nekaj pomembnih stvari zgodilo skorajda naenkrat. V obupu, ker so bili na robu propada, so ugotovili, da je za rešitev težav običajno pomemben tudi izdelek, in tako je nastal novi Peugeot 308. Nenavadno je bilo že to, da mu niso nadeli nove oznake, ampak je obdržal kar številko predhodnika. Pa tudi dobro se jim je posrečil, saj je ob številnih kupcih osvojil tudi naslov evropskega avta leta 2014. Uspešno pa v skorajda vse modele PSA vgrajujejo tudi novost med motorji, ki so jo razvili: 1,2-litrski bencinski trivaljnik. Tudi ta se je okitil z naslovom mednarodnega motorja leta 2015.

Ko je aprila lani vodstvo prevzel Carlos Tavares, prej prvi pomočnik soimenjaka Ghosna pri Renaultu, so se stvari začele urejati tudi v podjetniškem smislu. Francoska država in kitajski Dongfeng sta postala solastnika in zagotovila bolj trdno finančno situacijo, Tavares pa je predstavil podjetniški program z naslovom Nazaj v dirko. Najbrž je le malokdo verjel, da bo PSA že v prvem poslovnem letu nove dobe poslovanje končal z dobičkom. Pa ga je. Seveda za to niso bili zaslužni le dobri prodajni rezultati Peugeota 308, a zagotovo so tudi pripomogli. Tako kot trdna roka finančnega čiščenja (ki je med drugim tudi odnesla slovenski podružnici Citroëna in Peugeota).

Zdaj je Tavares predstavil novi PSA. Ne gre le za malenkost, kot je sprememba imena (v skupino PSA), ampak je tu novi program Push to Pass (Pospeši in prehiti). V njem najdemo nastavke povsem spremenjene poslovne politike.

Strnjene so v petih točkah, za katere Tavares pravi, da so nastale zaradi novih prelomih razmer, v katerih je zdaj svetovna avtomobilska industrija: prva točka pomeni prehod osredotočenja od izdelka h kupcem, pomemben je tudi prehod pri kupcih, ki jim ne bo več pomembno lastništvo, ampak doživljaj z avtomobilom. Tretja novost pri obnašanju v skupini PSA bo prehod poudarka od avtomobilov na mobilnost. Kot četrto pa hoče Tavares podjetje usmeriti na številna poslovna področja, in ne le na prodajo avtomobilov, ob čemer se bo (petič) morala skupina PSA iz lokalnega (evropskega) podjetja preusmeriti na ves svet.

Nekateri komentatorji poudarjajo, da je tako Carlos Tavares uporabil povsem spremenjen podjetniški pristop. Kako bo to uspelo z avtomobilskim izdelovalcem, ki ne velja za velikega, bo bolj odvisno od resnosti vseh pri uresničevanju zamisli, manj pa od volje velikega šefa. Vsekakor pa bo to nov pristop, ki bo skupini PSA omogočil uspešnejše čase.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja