Kolumna Vinko Kernc: Slogani

11. 4. 2011
Deli
Vinko Kernc

Definicija: to je tista ubesedena misel, ki vas mora takoj spomniti na pravo blagovno znamko. In obratno.

Niso tako novi, kot se morda zdi; slogani so v avtomobilski industriji stari skoraj kot avtomobil. Opel, recimo, je v šestdesetih oglaševal svojega takrat novega Kadetta s sloganom Das Auto. Ha, vidite, kako se svet obrača (oziroma kdo je bil s tem sloganom prvi)?

Nekateri se zdijo bolj sami sebi namen (tule stavim na Suzuki) ali pa so bili naročniki bolj skopi, kdo ve, večina jih je bistrih in inteligentnih (Honda, BMW, Audi), a izmed vseh naštetih in nenaštetih bi izpostavil dva. Se mi zdi, da bolje kot s Simply Clever in Cuore sportivo teh dveh znamk ne bi mogli zadeti v njihovo bistvo.

Nekatere znamke imajo tudi po več sloganov, navadno za različne celine (a ni nujno), slogani se s časom menjajo, eni so mehki, drugi trrrdi, so pa tudi znamke, ki na to ne dajo nič. Če pravzaprav pogledamo od daleč – ali bi (avtomobilskemu) svetu kaj manjkalo, če ne bi bilo sloganov? Bi Porsche prodal manj, če ne bi na 'bililbordih' pisalo, da »zanj ni nadomestka«, in ali bi Renault prodal manj, če ne bi glas 'de profundis' (iz globin) na koncu TV-reklame rekel »voziti spremembo«?

Tule sem jih nekaj izbral iz preprostega razloga – ker jih na enem mestu še nisem videl, le tako pa lahko človek nekako primerjalno oceni duhovitost posameznega slogana. Tule so, z vnaprejšnjim opravičilom, če je kakšen napisan napačno.

Cuore sportivo (Alfa Romeo); Alfa Romeo. Beauty is not enough; Power for your control (Alfa Romeo); Vorsprung durch Technik (Audi); Freude am fahren (BMW); Sheer Driving Pleasure. (BMW); Eye it – try it – buy it! (Chevrolet); Inspiration comes standard (Chrysler); Créative Technologie (Citroën); Driven by passion (Fiat); Grace ... space ... pace. (Jaguar); Jeep. There's Only One.; The Car that Cares (Kia); Land Rover. Go beyond.; Wir leben Autos (Opel); The Power of Dreams (Honda); Honda. First man, then machine; Prepare to want one (Hyundai); Feel the difference (Ford); Drive the Change (Renault); Shift expectations (Nissan); Zoom-zoom (Mazda); Mercedes-Benz. The Future of the Automobile; Motion & emotion (Peugeot); Porsche. There is No Substitute; Saab. Move your mind.; Auto emotion (Seat); Simply clever (Škoda); Way of Life! (Suzuki); Today Tomorrow Toyota; Das Auto (Volkswagen); Volvo. For life.

Načelno pa velja: če jih ne prepoznate brez pomoči, niso opravičili svojega namena. In obstoja. In vloženega denarja.

Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja