Kolumna: Sebastjan PlevnjakNarobe svet, ali pač ne?

Zadnja službena pot me je vodila v deželo nafte. Natančneje v Abu Dabi. Mesto, kjer kraljujejo veliki avtomobili, večinoma križanci, opremljeni s prostorninsko velikimi in močnimi motorji.

16. 1. 2019

Čeprav nekateri namigujejo, da v Združenih arabskih emiratih ni več vse tako, kot bi moralo biti, se mesto razvija. Od zadnjega obiska izpred dveh let je z lahkoto opaziti napredek. In gnečo na cestah.

Tudi zato, predvsem pa zaradi že omenjene zaljubljenosti prebivalcev v velike in zmogljive avtomobile, se je zdelo povsem zgrešeno, da so pri Audiju Abu Dabi izbrali za predstavitev ene od večjih novosti zadnjih let. Luč sveta oziroma prve testne kilometre je krstno tam doživel Audi e-tron. Vendarle gre za povsem električni avto, ki v družbo velikih in zmogljivih avtomobilov sploh ne paše! Ali pač?

Še pred začetkom testnih voženj se je dvom razblinil. Še več, v hipu se je zazdelo, da bi Nemci težko bolje izbrali, saj smo vožnje začeli blizu Abu Dabija. Povsem v bližini glavnega letališča namreč stoji – oziroma se še vedno razvija – mesto z imenom Masdar City. Ime je dobilo po podjetju Masdar, ki ga je gradilo in ki v sklopu večinskega podjetja Mubadala Development glavnino denarja dobi od vlade mesta Abu Dabi. Kar seveda pomeni, da gre za nadzorovano gradnjo, in ne zgolj za igranje bogatih šejkov. In kaj Masdar City sploh je?

Za izgradnjo in načrte so sicer poskrbeli Britanci, a bistvo se skriva drugje – ne v gradnji, ne v obliki, temveč v energiji. Vse mesto, ki je trenutno veliko dobrih šest kvadratnih kilometrov, se namreč v večini napaja s sončno energijo, ki jo dopolnjujejo z energijo, pridobljeno iz obnovljivih virov. Skratka, povsem samostojno, neodvisno in predvsem čisto mesto!

Česa takega na tem koncu sveta človek seveda ne bi pričakoval. Povsem logično se zdi, da je prvo podjetje, ki je v tem mestu našlo svoj prostor pod soncem, mednarodna agencija za obnovljive vire (IRENA), pa tudi sicer pričakujejo, da bo mesto postalo središče in stičišče za podjetja, ki se ali se bodo ukvarjala predvsem s čisto energijo.

A bistvo, zakaj vse to omenjam, se skriva drugje. V jezeru, kot imenujejo množico solarnih panelov lastniki mesta. Skupna zmogljivost sončne elektrarne je 10 megavatov. Dovolj, da z elektriko oskrbujejo vse mesto. Gradnjo so začeli leta 2006, danes pa bi za denar, ki so ga porabili takrat, zgradili 10 enakih elektrarn. Kar z drugimi besedami pomeni, da sta razvoj in množična raba prispevala k desetkratni pocenitvi. In če so se tega lotili bogati Arabci, potem se pravzaprav ni treba bati, da elektrifikacija ne bo uspela. Seveda ne danes, pa tudi jutri ne, a ideje o električnih avtomobilih in čisti energiji ne rastejo samo v glavah evropskih uradnikov.

In še to – za javni prevoz potnikov v mestu Masdar City bodo skrbeli avtobusi oziroma prevozna sredstva s pogonom na elektriko. Brez voznika!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri