‘On-line’

24. 5. 2007
Deli
‘On-line’

Ravno toliko sem star, da nisem odraščal z računalnikom, in ni me sram priznati, sodim v ‘analogno’ generacijo, ki se je računalniškega jezika morala učiti (pre)pozno in za silo.

V novinarskem poklicu mi je računalnik pred leti zamenjal pisalni stroj in dobro se še spomnim časov, ko sem tekste prinašal v redakcijo na disketah. Disketa? A se je sploh še kdo spominja? Kakorkoli že - ne glede na našo starost, nas je digitalni svet posrkal v drugačno realnost, v kateri si tudi dirkan­ja ne moremo zamisliti brez binarnih ukazov. Kot da ne bi bilo dovolj, da elektronski možgani krmilijo delovanje motorja moje formule 3000, je tu še telemetrija, ki nenehno zapisuje vse, kar se dogaja z dirkalnikom, in vsak moj gib ter mi na računalniškem zaslonu neus­miljeno in hladno vrže v obraz še najmanjšo napako. Hkrati pa meni in mojim mehanikom neprecenljivo pomaga pri iskanju optimalnih nastavitev.

Pa smo tam – pred izzivom, ki niti ni tako preprost, kot se morda zdi na prvi pogled. Treba se je naučiti razumevanja mase informacij, drugi, morda še težji korak, pa je pravilna uporaba teh informacij. In na tem področju sem še vedno na zelo trhlih tleh in čaka me še veliko učenja.

Na enako trhlih tleh je tudi moja raba interneta na področju promocije. Neki bralec te kolumne me je (upravičeno) okrcal na enem izmed forumov, ker ob vsem besedičenju o pomembnosti medijske promocije zanemarjam internet in nimam svoje spletne strani. To je sicer pripisal mojim letom (ki si morda delno vzrok, ne pa opravičilo), resnica pa je ta, da dejansko večina izmed nas ne dojema moči novega medija. Žal je še vedno tako, da poslovni partnerji veliko bolj cenijo objavo v časopisu ali na lokalni televiziji, ki jo vidi nekaj deset tisoč ljudi, kot objavo na spletni strani, ki jo dnevno obišče več kot 100 tisoč ljudi. Eden izmed objektivnih razlogov za to je odprtost interneta, ki izključuje možnost ‘filtriranja’ informacij, z njihovo ‘inflacijo’ pa, popolnoma razumljivo, te izgubljajo vrednost.

Internet je v dirkalni svet pripeljal še nekaj izjemno uporabnega in koristnega: ‘on-line’ spremljanje rezultatov. Nad tem sem pa res navdušen in prav hitro pozabim vse predsodke in objektivne slabosti paralelnega sveta!

No, hočem ali nočem, tudi sam bom vedno bolj ‘on-line’. A da me ne bi imeli za zadrtega konservativca, vam bom namignil, da me že dolgo obsedajo različne ‘spletne’ ideje, od ‘onboard’ kamere v živo do televizije, ki bi prenašala avtomobilske športe . . O vsem tem pa kdaj drugič.

Kazalo 11. številke Avto magazina.

Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol