Kolumna: Tomaž PorekarOpel z novim gospodarjem

Sedanje stanje v Oplu je v marsičem primerna napoved, kaj čaka povsem spremenjeno evropsko avtomobilsko industrijo.

17. 2. 2019

Nov lastnik, francoski PSA, in še posebej njihov šef, Portugalec Carlos Tavares, se lahko pohvalita, da so v letu dni pri Oplu dosegli pozitivne številke in je dobičkonosnost že petodstotna (pred tem so v 20 letih pri GM pridelali kar 7,3 milijarde evrov izgube). A to so lahko dosegli le z zmanjšanjem zaposlenih, iz Opla jih je prostovoljno lani odšlo nekaj manj kot štiri tisoč. Ukinjajo tudi prodajo po 'slabih kanalih', kot temu pravi Tavares, in s tem misli registracijo avtomobilov lastnih trgovcev, s čimer so bili dolga leta v Nemčiji v ospredju prav pri Oplu (včasih tudi več kot dve tretjini vse mesečne prodaje).
Težava je nastala tudi glede zaposlitve velikega Oplovega konstrukcijsko-raziskovalnega središča. Ta je bil do lani v večji meri zaposlen z delom za ameriške General Motorsove znamke, to delo je s prehodom k drugemu lastniku povsem usahnilo. Tako so Tavaresovi ugotovili, da je v konstrukcijskem centru v Rüsselsheimu sicer preveč ljudi, že zaradi ohranitve strokovnega znanja in zmogljivosti pa inženirjev in tehnikov vseeno niso spodbujali, da bi odšli drugam. Zato so tudi že predstavili področja, na katerih bo Oplov konstrukcijski center deloval, na primer razvoj večjih turbobencinskih motorjev (1,6 litra, prej so takšne motorje razvijali skupaj z BMW). A hkrati so najavili oddelitev dela centra k francoskemu konstrukcijskemu podjetju Segula, kamor bi prezaposlili dva tisoč tistih iz Rüsselsheima.
Nemškim zaposlenim in njihovemu sindikatu načrt ni ravno najbolj všeč, zato zaostajajo z izbiro tistih, ki bodo odšli k Seguli. Kakšen bo končni izid, še ni jasno, a se zdi, da bodo morali pri Oplu najti primerne spodbude za uspešen zaključek prestrukturiranja tega dela podjetja.
Druga plat sprememb je seveda vidna v sestavi modelske ponudbe. Potem ko so že lani ukinili izdelavo kabrioleta Cascade (tudi kot Buickove modelske sestrične) in tudi dobavo najmanjšega Karla (iz Južne Koreje), bo letos konec še za Adama, sedanjo Zafiro in Mokko X. Slednja dva dobita naslednike iz modelske palete PSA. Tudi s tem bodo pri Oplu zmanjšali stroške. Prejšnjemu lastniku GM morajo namreč plačevati za odškodnino glede uporabe intelektualnih pravic pri modelih. Letos bodo z zamenjavo nove Corse na platformo, na kateri je tudi novi Peugeot 208, te še zmanjšali, plačevati bodo morali le še za Astro in Insignio.
Kako bodo našli rešitev za domači, nemški trg, pa je najtežji del Oplove uganke. Novi šef za Nemčijo Ulrich Selzer prihaja iz Volkswagna, a pomembnejši del posla bo v tem, da bo nemške kupce prepričal, da gre pri Oplu še vedno za v Nemčiji konstruirane in izdelane avtomobile.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri