Po zakonu, pa vseeno ; kolumna: Sebastjan Plevnjak

Navada je železna srajca, pravi slovenski pregovor, ki v praksi še kako drži.

19. 12. 2017

Načeloma z njim po navadi ni pretiranih težav, pa vendar na vsake toliko nastopi čas, ko so potrebne spremembe. Te potrebujemo v vsakdanjem življenju, v službah in navsezadnje tudi v avtomobilih.

Nekoč smo se namreč v njih podnevi vozili brez prižganih dnevnih oziroma zasenčenih luči. Potem smo sprejeli zakon, ki je zapovedal dnevne luči. Pa smo Slovenci bolj kot ne vestno prižigali zahtevane luči, in če nam je kdo signaliziral z lučmi, smo takoj vedeli, da smo nekaj pozabili.

Leta so minevala, tehnologija v avtomobilih pa je vse bolj napredovala. Veliko Slovencev je med tem zamenjalo svoj stari avtomobil za novega, pri čemer so ti, če so jih kupili v zadnjih letih, bolj kot ne opremljeni z dnevnimi LED-lučmi. Ja, to so tiste bele in svetle diodne luči, ki se bolj kot ne same prižgejo takoj, ko zaženemo motor. Če gremo korak naprej – veliko avtomobilov zdaj nima več klasičnih gumbov oziroma stikal za prižiganje luči, ampak ima dodano še 'auto' stopnjo.

In veliki večini je prodajalec v salonu verjetno pojasnil, da je to položaj, ki je dovolj za varno vožnjo. Pa je res?

Po črki zakona do neke mere celo da. Ko zaženemo motor, ko se vzpostavi električni tokokrog v avtomobilu, se prižgejo vse pomembne funkcije, med drugim tudi sprednje dnevne LED-luči. Če je zunaj lep sončen dan, je to res vse, kar človek potrebuje za varno vožnjo. A ravno zdaj je obdobje, ko je zunaj sonca bolj malo. Je pa veliko sivine, prepletene z deževjem, tudi snegom. In z veliko megle. Ampak kakšno vreme je zunaj, ve voznik, ne pa tipalo v avtomobilu! Slednje loči le med dnevom in nočjo. Oziroma je v najboljšem primeru mogoče nastaviti njegovo občutljivost, da že ob najmanjšem mraku prižge normalne, torej zasenčene luči v avtomobilu. Že res, da se dnevne luči, če so te diodne, vidijo, kaj pa zadnje? Le redki so namreč avtomobili, ki samodejno prižgejo tudi zadnje (dnevne) luči, po večini so to namreč tisti, katerih tudi zadnje luči so povsem diodne.

Tako je zdaj čas, ko se veliko ljudi, kljub izredno slabi vidljivosti, vozi po cestah brez prižganih zadnjih luči.

Potem pa imamo še tiste voznike, ki so varčni s svetlobo. Tisti, ki nimajo funkcije Auto, ki bi samodejno prižgala zasenčene luči. Takšni vozniki pa ročno prižgejo le sprednje dnevne luči in se z njimi vozijo do mraka. Šele potem prižgejo zasenčene luči, pri tem pa pozabijo, da so se ves dan, kljub slabi vidljivosti, vozili brez prižganih zadnjih luči. Pa čeprav zakon veleva, da je treba avtomobil ob slabi vidljivosti ustrezno osvetliti spredaj in zadaj.

Takšni vozniki se bodo potem čudili, ko bodo morda kdaj neprevidno zapeljali z neprednostne ceste, pa bo v njih od zadaj trčil voznik, ki jih zaradi neprižganih luči ni opazil ...

Zakaj ne bi nečesa preprečili, če to lahko preprečimo zgolj z eno samo potezo? Vsaj pozimi bodimo na cesti osvetljeni tako, kot se šika. Ne zaradi črke zakona, ampak zaradi lastne varnosti!


 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri