Postati prvi

Ko je pred dobrim letom dni sedanji šef skupine Volkswagen, Martin Winterkorn, predstavil načrt, da bo njegovo podjetje do leta 2018 na vodilnem mestu svetovne avtomobilske industrije prehitelo tudi Toyoto, se je zdelo, kot da se je še eden od šefov začel prenapihnjeno hvalisati. Minilo je šele leto, pa se že kažejo obrisi bolj realnih Volkswagnovih načrtov, za katere sploh ne moremo več reči, da niso uresničljivi.

19. 6. 2010

Do mesta prvega na svetu je še dolga pot. Navsezadnje je to, da je lahko trnova in naporna, potrdila kar Toyota. Potem ko so lani, končno, le postali največji, se jim je zgodila tudi zelo razgaljajoča neprijetnost: prvič v več kot sedemdeset­letni zgodovini so pridelali izgubo!

Volkswagnova strategija do vrha temelji na uspehu vseh desetih znamk, ki jih nadzorujejo. Lani se je zgodil tudi obrat v zgodbi Porsche/VW. Prevelik pohlep prejšnjega vodstva prestižne športne mini znamke Porsche je v finančni krizi postavil temelje novih možnosti razvoja Volkswagna. Winterkornov vojni plen iz te dogodivščine pa je temelj nadaljnjega razvoja.

Poleg znamke Porsche je namreč zdaj pod Volkswagnovo oblastjo tudi največje prodajno-distribucijsko podjetje, salzburški komercialni velikan, ki obvladuje prodajo številnih znamk v polovici Evrope, tudi v Sloveniji.

Volkswagen je imel še pred časom na svetovnem avtomobilskem zemljevidu številne bele lise. V državah, kjer si globalni koncerni obetajo največ napredka, s kratico označenih kot BRIC (Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska), je bila zagotovo največja tista v Indiji, nekaj manjša tudi v Rusiji. Zdaj je tudi tu pokritost že precej boljša, sodelovanje z japonskim Suzukijem je namreč Volkswagnu odprlo dostop tudi v Indijo. Tudi v Rusiji se glede tega stvari izboljšujejo, Volks­wagen ima novo tovarno, ki bo pokrila povpraševanje po Škodah in Volkswagnih v Putinovi deželi, pred nekaj dnevi pa je predstavil tudi avto zanjo, limuzinskega Pola.

Med velikimi svetovnimi trgi je tako Volkswagnova skupina slabo postavljena le v ZDA. V letošnjih prvih štirih mesecih ni nič bolje, kot je bilo v zadnjih desetletjih. Znamka Volkswagen je tam šele na 11. mestu, z dobrimi 80 tisoč prodanimi avtomobili. Prvi na trgu, Ford, je prodal več kot pol milijona avtov. Volkswagen bo v ZDA prihodnje leto spet odprl svoj obrat, v katerem bo nastajal nov, posebej za ameriški trg izdelan Passatov brat.

Da je Volkswagnov pohod proti vrhu treba vzeti zares, potrjujeta dve zadevi: da bi bolje obvladovali oblikovalski potencial za vseh 140 avtomobilskih projektov v prihodnjih petih letih (novi modeli, prenove in izboljšave), so prevzeli vodilno italijansko oblikovalsko podjetje Italdesign Giugiaro; potem ko je že lani Luca Di Meo, 'oče' novega Fiata 500, prevzel vodenje celotnega marketinga pri skupini VW, so zdaj za šefa svetovne prodajne organizacije postavili Jonathana Browninga, ki je zadnjih nekaj let prenavljal prodajo pri evropskem General Motorsu.

Zdi se, kot da se VW poslavlja od še ene ovire na poti k svetovnemu uspehu – zanašanja na nemško znanje v menedžmentu.

Tomaž Porekar, urednik avtomobilizma

tomaz.porekar@adriamedia.si

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri