Tomaž Porekar: sestop velikih v družini VW

19. 4. 2017
Deli
Tomaž Porekar: sestop velikih v družini VW

Poženevsko avtomobilsko (ne)dogajanje bi bilo brez vsake napetosti, če ne bi za nemir pri Volkswagnu poskrbel nekoč prvi človek koncerna in seveda tudi solastnik družinskega večinskega deleža pri podjetju Ferdinand Piëch.

Uradno se je od Volkswagna sicer poslovil že pred dvema letoma, ko sta z ženo Ursulo odstopila z vseh nadzornih funkcij pri skupini Volkswagen. To je bila posledica javno izraženega Piëchovega nezaupanja v nadaljnje vodstvene sposobnosti Martina Winterkorna, takratnega predsednika uprave pri VW. Seveda je bil takrat to velik pretres. Prvič, da je lahko Piëch kaj takega sploh javno omenil, in drugič tudi to, da so se vsi drugi v nadzornem odboru Piëchovemu pogledu uprli in ga tako tudi prisilili v odhod.

Znebiti se želi delnic v vrednosti milijarde evrov

Zdaj je Piëch najavil še to, da se hoče znebiti svojega deleža v krovnem podjetju Porsche SE, večinskem lastniku skupine Volkswagen. Ker velja pravilo, da mora vsak solastnik, ki prodaja delnice, te najprej ponuditi drugim solastnikom, do večjega lastniškega prerivanja ne more priti. Njegovih 14,7 odstotka delnic, vrednih verjetno okoli milijarde evrov, bodo zagotovo odkupili preostali člani klana Porsche in Piëch. Je pa to zagotovo dodaten pretres za Volkswagen. Piëchov nenavadni korak kaže, da meni, da se bo s podjetjem zgodilo še marsikaj, in se mu zato zavestno odpoveduje. Pa čeprav je navsezadnje koncern Volkswagen njegova zamisel.

Pa smo spet pri 'Dieselgatu'

On je bil tisti, ki je združil večino od sedanjih devetih Volkswagnovih znamk v udarno podjetje, ki se je lani zavihtelo celo na čelo avtomobilske industrije. Odmevalo je tudi Piëchovo pričevanje, ko naj bi celo povedal, da je bil tudi nadzorni svet že dve leti pred uradnim izbruhom afere 'Dieselgate' obveščen o stanju glede nepravilnosti meritev motorjev.

Kaj je res, za zdaj še ne vemo. Tisti, ki je Piëchove zamisli učinkovito uveljavil v praksi, pa je bil zagotovo Martin Winterkorn, ki je zaradi afere z emisijami nato 'odletel'. Zanimivo je, da so nemški mediji poročali, da je Winterkorn last svoje münchenske vile (v kateri živi) zdaj prenesel na lastno podjetje, kar pomeni, da se vsekakor boji možnosti, da bi mu po sodni poti naprtili odgovornost za usodne napake. Zanj bi ugotovitev, da ni bil skrben direktor, lahko pomenila tudi skrajno posledico – za napake bi moral odgovarjati – tudi z lastnim premoženjem, ki naj bi bilo vredno okoli 170 milijonov evrov.

Dva tvorca svetovnega avtomobilskega velikana se tako vsak na svoj način poslavljata od lastnega življenjskega dela. Z različnimi posledicami.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja