Dušan Lukič: dvignili smo letvico pri ocenah avtomobilov

Pri Avto magazinu vsako leto natančno preizkusimo nekje od 30 do 40 popolnoma novih avtomobilov. In to pomeni, da jih tudi natančno ocenimo.

11. 1. 2018

Sistem ocenjevanja, ki smo ga uporabljali za ocenjevanje avtomobilov za velike teste, je ostal nespremenjen že desetletje. V tem času se avtomobili niso le tehnično močno spremenili (predvsem na področju asistenčnih in infozabavnih sistemov pa tudi pri ekologiji smo naredili veliko korakov naprej), temveč so se spremenila tudi pričakovanja kupcev. Zato je bil čas, da z novim letom spremenimo naše ocenjevalne tabele.

V treh testih, ki jih objavljamo tokrat, boste že našli nove. In te nove ocene veliko več poudarka dajejo asistenčnim sistemom ter digitalizaciji avtomobilov, vključno z infozabavnimi sistemi in povezljivostjo. Poleg tega smo več poudarka namenili vsakdanji uporabnosti, preglednosti, dostopnosti. Zgradba točkovanja je toliko drugačna, da so nove ocene popolnoma neprimerljive s starimi. Drugačno je skupno število točk, drugačen je njihov razpored med različne sklope in konec koncev so drugačni tudi naši kriteriji pri ocenjevanju posameznih sklopov.

Zato naj vas ne preseneti, da je na primer odlični novi Karoq dobil končno oceno 'samo' 3, Volvo XC60 v svoji najboljši izvedenki pa 4. Podobno, kot se je zgodilo ob posodobitvah ocen preizkusnih trkov EuroNCAP, se je namreč zgodilo pri nas: novo točkovanje za enako dober avto namreč v povprečju pomeni za eno stopničko nižjo oceno. Po starem bi tako Karoq na primer dobil zelo dobro štirico, Volvo pa petico. A ker se avtomobili močno izboljšujejo, smo morali letvice, ki jih je treba preskočiti za posamezne ocene, krepko premakniti.

Pa še eno novost moram omeniti: odslej imamo znotraj redakcije še eno članstvo v največjih mednarodnih avtomobilskih izborih (poleg tega, da Avto magazinova redakcija sodeluje v izboru Slovenskega avta leta): Sebastjanovemu članstvu v žiriji za Evropski avto leta smo dodali moje članstvo v drugem velikem panevropskem izboru: Autobest (Tomaž pa je seveda še vedno član žirije za izbor za Mednarodni motor leta). Več o tem, kaj je Autobest, pa v naslednji številki Avto magazina.

Dušan Lukič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri