Tomaž Porekar: Azijska dirka

18. 11. 2013
Deli
Tomaž Porekar: Azijska dirka

Nissan je že pred časom naznanil, da želi postati najbolje prodajana azijska znamka v Evropi. To je kar pogumen cilj, ki ga je svojim ljudem postavil veliki šef zveze Renault-Nissan Carlos Ghosn.

Seveda je jasno, da si podjetja, ki hočejo biti uspešna, vedno morajo zadati cilj, ki je težko uresničljiv, a pri novem Nissanovem je stvar še bolj zapletena. Nissan se je namreč spustil v boj z vsemogočno Toyoto, (zdaj spet) največjim svetovnim izdelovalcem. Za kaj takega se je treba dobro pripraviti. Ali imajo možnosti?

Na videz je Nissanova ponudba precej manjša, vsaj če sklepamo po modelih. Čeprav bi Toyota lahko iz svoje svetovne zakladnice potegnila še marsikaj, je s svojo evropsko ponudbo prisotna v vseh razredih – razen seveda premijskih, ki spadajo k Lexusu. Nissan je tu precej manj prisoten. Najmanjšega Pixa lahko sicer omenimo, a v Evropi se prodajajo predvsem Micra, Note, Juke, Qashqai, ponekod celo Leaf. Modela 370Z in GT-R sta le za priboljšek, ki se mu pri Toyoti delno po robu postavlja GT 86. Toyotinih modelov je več: Aygo, Yaris, Auris, Avensis, Prius, Verso, Prus Plus, RAV4, Land Cruiser (ponekod celo pozabljena iQ in Urban Cruiser).

Izziv za Nissan je torej velik, to pa je tisto, kar Ghosn svojim podrejenim rad postavlja. Z uspehom povsem drugačnega modela, kot je bil pred sedmimi leti Qashqai, se je sicer Nissan vrnil med vodilne Azijce. A pri drugih iz svoje ponudbe do zdaj ni dosegel niti polovičnega uspeha Qashqaia. Micro so v novi izdaji (precej slabše opremljeno in z nezanimivim videzom) kupci zavrnili in Nissan z boljšo kakovostjo materialov šele zdaj s prenovo popravlja napako. Veliko obeta novi Note. S predstavitvijo novega X-Traila kot nekakšne nadgradnje Qashqaia (s sedmimi sedeži in močnejšimi motorji) bodo imeli tudi dve pomembni orožji na najbolj vročem delu evropskega trga (ki se mu je Toyota izneverila z novim in prevelikim RAV4).

Nissan bo konec prihodnjega leta predstavil še svojo tretjo novost na skupni platformi (Common Module Family) z Renaultom, na kateri sta zasnovana Qashqai in X-Trail. Spet se vračajo k avtomobilom nižjega srednjega razreda.

Mogoče bo to dovolj, da dohitijo ali celo prehitijo Toyoto. Ampak ali niso pozabili še na tretjega – Hyundai?

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja