Tomaž Porekar: Človeški dejavnik

29. 6. 2015
Deli
Tomaž Porekar: Človeški dejavnik

Razmere v skupini Volkswagen so se konec letošnjega aprila neverjetno spremenile: namesto mirnega stanja zdaj v vodstvu podjetja vre.

Ferdinand Piëch, arhitekt sedanjega vodilnega nemškega avtomobilskega izdelovalca, sicer ni pričakoval, da se bo moral sam posloviti. Skrbelo ga je predvsem stanje, Winterkorn pa se mu ni več zdel zvest izpolnjevalec zamisli o podjetju, ki bi Toyoti prevzelo vodilno mesto. Toda na videz povsem nedolžna izjava lahko naredi velike spremembe in to si lahko zdaj ogledujemo – z novicami ali govoricami o tem, kako bodo v dobrega pol leta povsem preuredili vodstveno in posledično tudi organizacijsko strukturo celotne skupine Volkswagen.

Piëchov kadrovski načrt se je šele po njegovem prisilnem odhodu začel uresničevati. To lahko sklepamo sicer po nepotrjenih vesteh, da zdaj Winterkorn predlaga razdelitev skupine v štiri neodvisne dele. V enem naj bi bile združene visokonakladne znamke Volkswagen, Škoda in Seat, druga, Audijeva, bi obsegala še Lamborghini in Ducati, tretja Porschejeva še Bentley in Bugatti, v četrti pa bi se znašle vse znamke za izdelavo poltovornih in tovornih avtomobilov.

Vodili naj bi jih štirje možje, za katere se ve, da jih je v vodstvo postavil Piëch. Eden med njimi, nekdanji član uprave BMW, odgovoren za produkcijo, Herbert Diess, bo šele julija prevzel vodenje znamke Volkswagen, Rupert Stadler (Audi) je znamko prevzel kot dolgoletni Piëchov zaupnik, kar velja tudi za sedanjega šefa Porscheja Mathiasa Mullerja. Tudi Andreas Renschler, šef gospodarskih vozil, je k Volkswagnu od Daimlerja prišel kot Piëchov mož.

Kako se bo izšla Winterkornova igra za ohranitev vodilnega položaja, ne zna nihče napovedati. Vodenje velikega podjetja za zdaj ostaja nespremenjeno. Osnova je ureditev razmer.

To pa pomeni, da bo moral zagotoviti nov zalet za podjetje, kjer se kaže, da je imel Piëch prav. Volkswagnova prodaja je letos v prvih petih mesecih le za 0,3 odstotka višja kot lani. Kitajska se ohlaja, v Evropi je vse teže prodajati avtomobile. Ker je posel Volkswagna v Južni in Severni Ameriki že tako ali tako načet, je v nevarnosti Winterkornov načrt, da bi do leta 2018 prehiteli tekmece in postali prvi svetovni izdelovalec.

Vse več je tistih, ki sprašujejo, zakaj Volkswagen za dosego cilja potrebuje 12 znamk, ko pa hoče premagati Toyoto, ki boljše rezultate dosega le s tremi.

Winterkorn pa mora najti tudi svojega naslednika, ki bo primeren, da bo obvladoval preostale Piëchove može. Časa nima veliko. Če bo namreč doseganje sedanjega načrta ogroženo, se bo tako le potrdilo, da je imel Piëch prav in da je iz vodstva Volkswagna odšel nepravi mož.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja