Tomaž Porekar: Italijanske legende - Kolumne - Avto Magazin

Tomaž Porekar: Italijanske legende

Potem ko je Sergio Marchionne postavil novo organizacijo koncerna Fiat Chrysler Automobiles (FCA), mu je postajal dolgoletni šef Ferrarija Luca Cordero di Montezemolo kot kamenček v čevlju.

25. 9. 2014

Saj veste, kako se takšna stvar uredi. Počaka se do prve priložnosti, da lahko čevelj sezujete in kamenček stresete iz njega. Luca di Montezemolo je bil nedotakljiv zaradi vsega, s čimer je iz mitološke dirkaške delavnice naredil stroj za tiskanje denarja. Stroj, ki je Fiat nekajkrat rešil pred finančnim zlomom. Di Montezemolo je to dosegel z značilnim italijanskim načinom vodenja, na videz lagodnim in prepletenim z upoštevanjem družinskih in prijateljskih povezav italijanskega gospostva. Zato je Marchionne moral čakati, da stvari postanejo še malo bolj vroče, kar je po navadi vsakokrat, ko formula 1 gostuje v Italiji.

Luco di Montezemola je Marchionneju po še enem neuspešnem nastopu Ferrarijevega moštva formule 1 le uspelo zbezati s šefovskega mesta pri Ferrariju – in nanj je postavil samega sebe. Di Montezemolo bo iz Ferrarija odšel 13. oktobra. Zanimivo je, da naj bi ena prvih odločitev v spremenjeni strategiji podjetja zadevala poslovno politiko oddelka, kjer izdelujejo avtomobile, in ne dirkaškega moštva. Dosedanjo omejitev števila letno izdelanih avtomobilov na okoli sedem tisoč naj bi povečali na deset tisoč.

Najbrž je prav s tem prepričal predstavnika največje skupine delničarjev novega FCA, dedičev Fiatovega ustanovitelja Giovannija Agnellija, v Ameriki vzgojenega Lapa Elkhana. FCA ima v lasti devet desetin Ferrarija. Ob ameriškem delu novega podjetja, Chryslerju, je le še Ferrari tisti italijanski del podjetja, ki prinaša dobiček. Tega pa je bilo očitno premalo. Lahko pa ga bi bilo več, če se povečanju števila izdelanih avtomobilov ne bi upiral prav di Montezemolo.

Delnice FCA bodo na newyorški borzi začele kotirati prav na dan, ko bo Sergio Marchionne postal šef tudi pri Ferrariju. S tem se mu bo uresničilo vse – opravil bo z zadnjim ostankom starega načina italijanskega delovanja v koncernu. Končno bo celoten koncern deloval sodobno, po ameriško.

Vsekakor pa bomo z zanimanje spremljali nadaljnje dogajanje v formuli 1. Bo Ferrari z zamenjavo prvega šefa legendarnega moštva našel pot do naslednjega zmagovitega pohoda v dirkaškem športu, kjer se o uspehu odloča na razbeljenem asfaltu? Bo mojster finančnih in borznih kombinacij Marchionne dokazal, da lahko tudi na tem področju premaga lagodno delovanje že ostarele italijanske denarne aristokracije, ki jo je doslej poosebljal prav Luca Cordero di Montezemolo?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri