Tomaž Porekar: Naš avtomobil

18. 5. 2014
Deli
Tomaž Porekar: Naš avtomobil

Štiristo dvajset milijonov evrov je vrednost vloženega denarja v okviru projekta Edison, s katerim bodo v Novem mestu od konca letošnjega leta izdelovali štiri različne modele avtomobilov, tri Renaulte in enega Smarta.

Seveda Daimler in Renault vsega denarja nista vložila samo v novo karosernico, kjer bodo v novih prostorih in na novih strojih izdelovali pločevinaste dele za novega Twinga in Smarta Forfourja. Veliko večji pa so bili tudi vložki v razvoj obeh novosti, v konstrukcijo skupne platforme, tretji avtomobil te platforme bo seveda tudi novi manjši Smartov model, ki ga bodo še naprej izdelovali v Hombachu (na vzhodu Francije, tik ob meji z Nemčijo).

Morebiti bodo nekateri še naprej dvomili o pomenu Renaultove tovarne v Sloveniji, a čas je takšen, da je bilo slovesno odprtje karosernice ne le pomemben dogodek za Revoz, Novo mesto in Renault, ampak tudi za Slovenijo. Slovenski davkoplačevalci smo lahko tudi malo ponosni na Revoz, navsezadnje mu v 420-milijonsko investicijo dodajamo majhen delež, 21,5 milijona evrov. Več jih EU ne dovoljuje. Tudi zato je bila prisotnost premierke Alenke Bratušek in gospodarskega ministra Metoda Dragonje dobrodošel dodatek slavnosti.

Na neki način nas lahko veseli, da je politika kljub svojim igricam, kdo bo koga, našla malo časa in se je pojavila tudi na odprtju. Nič ne de, če se je potem Bratuškova ognila delu novinarske konference, čeprav tam tudi ni bilo nevrotičnih predstavnikov elektronskih medijev, ki bi ji zastavili kakšno vprašanje zunaj konteksta (o odstopu, novi stranki, času volitev in vsem podobnem, kar pametnih Slovencev tako in tako ne zanima več).

Jasno je tudi, da je pomemben delež k nekoliko boljšemu vzdušju, ki nam ga zaradi oživitve gospodarstva sporočajo mednarodne organizacije, prispevala slovenska avtomobilska industrija.

V javnosti ta sicer še vedno velja za bolj ali manj nujno zlo, toda slovensko gospodarstvo bi bilo še bolj sesuto in razmere še bolj na dnu, če ne bi bilo številnih dobaviteljev, ki svoje izdelke brez težav lahko prodajajo predvsem nemškim avtomobilskim izdelovalcem, z novim projektom Edison pa se bo okrepila tudi dobava francoskim avtomobilskim podjetjem, predvsem Renaultu.

Twingo po svoji velikosti sicer ni pisan na kožo veliko slovenskim kupcem, a bodo zdaj iz Novega mesta v Evropo odhajali kar štirje modeli iz Revoza: Twingo II in Twingo III ter Smart Forfour, ne smemo pa pozabiti, da je Novo mesto še vedno rojstni kraj drugega roda Clia, ki ga z veseljem kupujejo kupci iz arabske Afrike!

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"