Tomaž Porekar: Nepomembna pomembnost

9. 3. 2015
Deli
Tomaž Porekar: Nepomembna pomembnost

Ob novinarski predstavitvi novega Tourana le teden dni pred začetkom avtomobilske razstave v Ženevi je za majhno presenečenje poskrbel prvi mož skupine Volkswagen Martin Winterkorn. Dejstvo namreč je, da se na takšnih 'majhnih' novinarskih predstavitvah z le manj kot 50 novinarji šef pojavi le redko.

Če bi bila to običajna praksa, bi ga namreč morali videti že teden dni prej ob bolj široko zastavljeni predstavitvi Škodinega Superba ali 14 dni prej ob predstavitvi Caddyja. Zakaj je torej prišel prav pri Touranu, je bilo vprašanje, s katerim smo se ubadali številni udeleženci intimne predstave v Wolfsburgu. Tam javnosti ni mogel povedati nič o poslovnem uspehu skupine (prvo obvestilo so objavili tri dni pozneje), pa tudi ni smel omeniti, da pomembna nova pridobitev, Herbert Diess, k Volkswagnu prihaja že julija, saj mu je BMW dovolil, da prej pride v novo službo, in ne šele konec leta, kot ga je zavezovala pogodba.

Slišali pa smo lahko, kako pomembna novost je Touran. Z njim zdaj pri znamki Volkswagen v skladu z načrti uvajajo že šesti model na modularni platformi s prečno vgrajenimi motorji (MQB). V Wolfsburgu kot modele štejejo Golfa, Golfa Varianta, Golfa Sportsvana, Passata in Passata Varianta. Medtem ko so lani s te vrste avtomobili že dosegli številko dveh milijonov, naj bi jih prihodnje leto bilo že enkrat več, torej štiri milijone. Za leto 2018, ko se konča sedanje plansko obdobje, naj bi jih bilo celo že več kot sedem milijonov. Ob omenjanju teh številk je seveda vštel še vse tiste avtomobile, ki jih na isti platformi izdelujejo ali načrtujejo tudi pri Audiju, Seatu in Škodi.

Winterkorn je pred nedavnim tudi dejal, da bo imela avtomobilska industrija v naslednjih nekaj letih enega največjih izzivov, odkar je bil avtomobil izumljen. Spremembe so že tu: energetika, mobilnost, povezani avtomobili, samodejna vožnja, računalništvo v oblaku, pomembnost softvera v primerjavi s hardverom.

Ali se bo v vse to lahko vklopil Touran? Gre za predstavnika med enoprostorci, ki pri kupcih izgubljajo priljubljenost. Volkswagen bo sicer zanj našel dovolj kupcev, a to se bo zgodilo predvsem zaradi ugleda znamke in prodajnih zmožnosti v Evropi ter predvsem v Nemčiji, kjer je sicer v ponudbi.

Winterkorn pa si je to predstavitev izbral najbrž le zato, da je preveril prvi odziv na tretji rod izdelka, s katerim je Volkswagen leta 2002 začel na novo pisati uspešnost znamke in skupine VW.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja