Tomaž Porekar: Pariški avtomobilski trenutek

Čeprav vsi vemo, da je evropska avtomobilska industrija v krizi, je bil Mondial de l'Automobile zanimiv in v marsičem glasnik dobrega duha.

31. 10. 2014

Že prireditelji so poskrbeli za to, saj so s premestitvijo nekaterih izdelovalcev v druge razstavne dvorane ustvarili precej boljše počutje. Dvorana 5, za katero se je doslej zdelo, da so vanjo spravili 'odrinjene' znamke, je zdaj z novo vsebino dobila podobno veljavo kot tiste druge. BMW z dodatnima znamkama Mini in Rolls-Royce v pritličju ter Mercedes-Benz, Infiniti in Jaguar kot dopolnilo Oplu so dobra izbira.

Poiskati zvezde salona ni težko. Čeprav smo lahko dobili občutek, da si večina želi zbuditi pozornost s številnimi novostmi, pa o tehnoloških zvezdnih trenutkih ne moremo govoriti v veliko primerih. Obujanje enakih tehnoloških rešitev v le drugačnem ovoju dolgoročno zagotovo nič ne prinese. Še manj o tem, da bi bile vse predstavljene novosti tudi zares prepričljive. Avtomobilskih študij je bilo razmeroma malo.

Pri teh tudi ni mogoče reči, da prinašajo napovedi novih smeri. Odhajajoči glavni šef evropskega oblikovalskega oddelka večjega svetovnega izdelovalca je bil na primer razočaran nad popolnim obratom smeri oblikovanja pri Lamborghiniju. Član konstrukcijske ekipe večjega nemškega izdelovalca je pri tekmecih iskal novosti v povečevanju uporabnega prostora v potniški kabini, pa je zadovoljno ugotovil, da jih tekmeci še niso prehiteli. O imenih tokrat ne bi pisal, se ne spodobi.

Zvezde torej: Škoda Fabia zaradi prepričljive izrabe prostora v notranjosti, še zlasti pri kombiju (Nemec iz prejšnjega odstavka jo je očitno spregledal). Pa takoj v Škodini soseščini še dva Toyotina avtomobila, najbolj 'odbita' pariška študija C-HR ter maloserijski avtomobil s pogonom prihodnosti – FCS. Tudi Audijevo študijo TT Sportback lahko uvrstimo med zvezde. Pa seveda Volkswagnovega Passata. Ford se je – iz neznanega razloga – bolj posvetil novemu S-Maxu kot Mondeu. A drugi je prav prepričljiv in prihaja v avtomobilske prodajalne ob istem času kot Passat. Renaultov Espace bo zdaj vozil po poti S-Maxa. PSA je v Parizu 'rodil' še tretjo znamko, a kakšnih prepričljivih novosti (še zlasti ne tehnoloških) tudi v svojih študijah ni ponudil. Ob koncu še o dveh britansko-indijskih novostih: Jaguar XE bo zanimiv tekmec, Discovery Sport pa prepričljivo zmogljiv terenec – a se za oba zdi, da sta namenjena cenovno manj občutljivim trgom, kot je evropski.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri