Tomaž Porekar: Tri jih ima 40

23. 5. 2015
Deli
Tomaž Porekar:  Tri jih ima 40

Pri BMW-ju pravkar praznujejo 40-letnico svoje 'trojke'.

Pri tem zapisu pa ne gre za to, da bi hvalil, kako velik uspeh je, da v Münchnu že toliko časa izdelujejo avtomobile višjega srednjega razreda, ampak za nekaj drugega. Za opis tega, da lahko drobne zamisli včasih postanejo vrhunske rešitve.

Kako je nastalo poimenovanje avtomobilov te bavarske znamke, v knjigi spominov na svoje šefe (Ikone in tepci, v izvirniku Icons and Idiots, izšla je v založbi Penguin leta 2013) opisuje ameriški Švicar Robert 'Bob' Lutz. Je eden redkih, ki je zasedal vodilne funkcije v številnih avtomobilskih podjetij. Bil je pri Oplu, Fordu, Chryslerju in General Motorsu, kot mlad menedžer, šef prodaje podjetja, pa v času uveljavitve nove 'trojke' tudi pri BMW-ju.

Imenovanje, ki se je nato razširilo na vse modele BMW in je še danes v veljavi, je tedaj predstavil njegov kolega Oskar Kolk. Vodstvu ni bilo preveč všeč, ker je tedanji večinski lastnik BMW Herbert Quandt za novi avto predlagal oznako 2,0. Zakaj se je Lutz tako močno ogrel za to zamisel, s katero se je postavil po robu vsem nadrejenim? Ker je po njegovem mnenju reševala vse dileme. S prvim številom v trimestni številki modelske oznake so tako označili velikost svojega modela, z drugima dvema pa prostornino motorja – kar v zadnjem času zmanjšanih motornih delovnih prostornin sicer ne velja več. BMW je imel tedaj v svoji ponudbi le tri modele, tistega z oznako 1.600, ki je nato postal 'trojka', ter večja z dvolitrskim motorjem, ki so mu dodelili začetno številko 5. Veliki BMW je imel tedaj oznako 2.500, potem pa je postal 7. Münchenčani so nato v te tri modele lahko brez težav vgrajevali motorje različne prostornine in jih enostavno označevali.

Lutz pravi, da je bil mlad in se ni ustrašil besednega spopada s Quandtom. Vsekakor je münchenskemu podjetju in tudi lastnikom iz družine Quandt naredil veliko uslugo. Ne morem sicer trditi, da je prav poimenovanje različnih modelov BMW na način, kot so ga tedaj izbrali, pripeljalo do takšnih uspehov, kot jih je pisala zgodovina podjetja v zadnjih 40 letih. Je pa poimenovanje na način, kot so ga pred 40 leti s Kolkovo pomočjo in proti volji lastnika uveljavili, dokaz, kako enostavne so lahko genialne rešitve!

Kljub 40 letom in rasti ponudbe pri BMW še vedno lahko za vse novosti, ki jih na novo uvedejo, najdejo primerno oznako.

Njuna tekmeca Audi in Mercedes-Benz sta medtem spremenila označevanje svojih avtomobilov. Pri tekmecu iz Stuttgarta prav zdaj že drugič spreminjajo označevanje svojih modelov, Kolkova shema za BMW pa še kar velja.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol