Tomaž Porekar: V birokratskem slogu

4. 9. 2012
Deli
Tomaž Porekar: V birokratskem slogu

Nemci imajo pregovor: S topovi strelja na vrabce.

Takšen je običajno tudi način dela bruseljske evropske birokracije (vzdržujemo jih davkoplačevalci). Tudi v sedanji krizi znižane avtomobilske prodaje ni drugače. Prodajni padec v južni Evropi (Španija in Italija, tudi Francija, so najbolj prizadete) je povzročil težave skoraj vseh množičnih avtomobilskih izdelovalcev. Zmogljivosti obeh francoskih, edinega italijanskega ter dveh nemških v ameriški lasti so za sedanji avtomobilski trenutek v Evropi odločno prevelike, posledica pa je na dlani, treba bo odpuščati.

Seveda se vsak podjetnik najprej ozre, kje so stroški največji, in tako so na udaru avtomobilski obrati v Franciji, Nemčiji, Italiji in Španiji. Vsi ti avtomobilski izdelovalci imajo obrate tudi v vzhodnih državah EU, na Češkem, v Poljski, Slovaški, Madžarski, Romuniji in Sloveniji.

Najbrž so prav stroški (in novejša oprema) v teh obratih odločilni za to, da tam nihče ne načrtuje zapiranja tovarn.

Na Češkem in v Slovaški pa sta svoja obrata postavila tudi Hyundai in Kia. Njuna ofenziva na trge EU je očitna, prodaja do konca junija je na trgih EU pri Hyundaiu poskočila za 11,6, pri Kii za 24,7 odstotka. To pomeni, da je Hyundai letos našel nekaj več kot 23 tisoč novih kupcev, Kia pa dobrih 33 tisoč kupcev.

Reuters pa je pred dnevi poročal, da EU (na predlog francoskih oblasti) preverja, kako se uresničuje prostocarinski sporazum med Južno Korejo in EU, s katerim so lani ukinili obračunavanje carine na industrijske izdelke, tudi na avtomobile.

V prvem letošnjem polletju so evropske znamke prodale precej manj, PSA okoli 130.000 avtomobilov, Renault okoli 118.000, Fiat okoli 90.000, Opel okoli 80.000, Ford okoli 60.000 in Seat okoli 27.000 avtov.

Chevrolet, največji uvoznik južnokorejskih avtomobilov v EU, je letos svojo prodajo povečal za 14 odstotkov in prispeval 103.126 novih avtomobilov (za 12.500 več kot lani). Delež Chevroletovega uvoza iz J. Koreje v EU od vseh avtomobilov znaša 44 odstotkov, Kijin je 40-odstotni, Hyundaiev 10-odstotni, Renaultov petodstotni (!), z enim odstotkom je udeležen še SsangYong.

Največja težava staroselcev evropske avtomobilske industrije, PSA, Opla in Fiata, so avtomobili, ki jih izdelujejo, in število, koliko jih izdelajo. Ker niso dovolj privlačni in ker jih morajo prodati več, kot je kupcev, so v krizi. Korejci so zgolj dokaz, da lahko s primernimi izdelki kljubuješ težavam.

Birokratom v posmeh pa je Chevrolet, ki ima skoraj enako ponudbo kot njihov sestrski Opel (oba imata istega lastnika, GM). Toda Opel avtomobile izdeluje v EU, Chevroletovi so korejski, Opel pada, Chevrolet raste!