Tomaž Porekar: Vgrajena prihodnost

10. 9. 2011 | Matevž Hribar
Deli
Tomaž Porekar: Vgrajena prihodnost

Čez teden dni se začne letošnja največja evropska avtomobilska prireditev, frankfurtska mednarodna avtomobilska razstava (IAA). Da to ni več največji dogodek na svetu, so krivi Kitajci, ki so aprila v Šanhgaju pripravili razstavo z več razstavljavci, večjimi razstavnimi površinami in številnejšimi avtomobilskimi znamkami. Toda IAA vseeno še vedno ostaja pomemben mejnik.

V zdaj znani številki okoli 100 novosti je približno 20 novih modelov, ki bodo v naslednjih dneh, tednih ali mesecih v serijskih različicah zapeljali na ceste. Prav toliko pa je tudi napovedi študij, zasnov in prototipov avtomobilov, ki bodo odpirali okna v avtomobilsko prihodnost. Takšen slogan si je izbral tudi prireditelj: IAA je 'vgrajena prihodnost'.

Za zadnje podatke o vseh novostih bo sicer treba počakati še nekaj dni, do torka in srede pred uradnim začetkom, ko sta novinarska dneva. Samo za prvi dan je napovedanih 60 novinarskih konferenc – vsekakor preveč, da bi lahko bil na vseh le en predstavnik nekega medija, saj potekajo hkrati celo po tri ali štiri 'tiskovke'!

Nekateri največji, Audi, BMW, Mercedes-Benz in Volkswagen, v 'svojih' dvoranah že približno mesec in pol pred odprtjem zaposlijo stotine monterjev in drugih delavcev za gradnjo razstavnih prostorov. Audi je postavil svojo novo dvorano (dolžina 100, širina 70 in višina 12 metrov), v kateri bo 400 metrov dolga avtomobilska steza. Dvorano bodo po razstavi podrli. Mercedes-Benz je v svoji dvorani spet vgradil razstavni prostor iz 800 ton jekla, kjer bo postavljenih 100 razstavnih primerkov.

Jasno je, da gre za kar visoke milijonske izdatke, s katerimi se na septembrski IAA avtomobilski izdelovalci poskušajo prebiti v ospredje pozornosti javnosti. Koliko sekund ali minut na TV ali koliko naslovnic v tiskanih medijih, je odvisno tudi od tega, kako so pripravljene avtomobilske predstavitve. Avtomobilskih novosti je vsekakor preveč, da bi se jim lahko mediji podrobno in enakovredno posvetili.

Frankfurtski obiskovalci tarnajo, da je razstava ogromna in nepregledna. Peš jo je v enem dnevu zares težko obiti (in si ob tem seveda še ogledati vse razstavne prostore). Pa je vseeno že na novinarskih dnevih prava gneča, ko pa se vrata odpro za običajne obiskovalce, je IAA tako in tako znana kot razstava, kjer moraš uporabljati tudi komolce, da prideš do kakšnega zanimivega razstavnega primerka.

Ob vseh nevšečnostih, ki jih tak dogodek povzroča, pa je nemogoče pomisliti, da si ga ne bi ogledal. Tisti, ki se z avtomobili ukvarjamo poklicno, si kaj takega sploh ne znamo predstavljati. Nasprotno. Komaj čakam, da bom spet tam!

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja