Dušan Lukič: veliki koraki za električna vozila, a v Slovenija žal še ni pripravljena

12. 5. 2017
Deli
Dušan Lukič: veliki koraki za električna vozila, a v Slovenija žal še ni pripravljena

V tej številki Avto magazina smo kar nekaj prostora namenili avtomobilu, ki trg električnih vozil rine v prihodnost, Oplovi Amperi-e.

Električni avtomobili postajajo uporabni in dosegljivi

Po fiasku, ki ga je Opel doživel s prvo, priključnohibridno Ampero (predvsem zaradi cenovne politike), tokrat niso počeli neumnosti: avto je (to lahko po prvih kilometrih, prevoženih na Norveškem, kjer so bo v Evropi najprej prodajala, zlahka zatrdim) odličen, cena pa tudi čisto primerna. 39 tisočakov minus slovenska subvencija je cena, ki je dosegljiva marsikomu.

A Ampera-e ni edini avto, ki bo (pri nas od naslednjega leta, saj je proizvodnja razprodana) premikal meje električne mobilnosti. Enako bi lahko zapisali za električnega Smarta (in nekoč pozneje električnega Twinga) – seveda predvsem zaradi cene. Avto, ki zlahka služi kot drugi v družini, za manj kot 15 tisočakov? Odlično.

Kaj pa slovenska infrastruktura?

Seveda pa s tem električna mobilnost pri nas ni rešena (in s prihajajočimi novimi električnimi avtomobili tudi ne). Avtomobilska industrija je stvari ’dojela’, država pa seveda ne. Poglejmo polnilno infrastrukturo: razvoj je (razen mreže hitrih polnilnih postaj, za katero je z denarjem poskrbela EU) stihijski. Navadnih polnilnih postaj je premalo (sploh izven večjih mest), država pa za njihov razvoj, namesto da bi jih predpisala kot obvezno infrastrukturo, ne naredi nič. Če smo se (in v EU smo očitno se) odločili, da je prihodnost avtomobila električna, je treba za to tudi kaj narediti, kajne?

Predpisati obvezno predpripravo za polnilna mesta pri vseh novogradnjah (vsaj polaganje kablov in pripravo ločenih merilnih mest), olajšati postopke postavitev polnilnih postaj, prilagoditi prometno zakonodajo in predpise (od zastonj parkiranja za električna vozila do možnosti uporabe rumenega pasu), poskrbeti, da ponudniki polnjenja tega zaračunavajo primerno (in s tem prepovedati Petrolovo bedarijo zaračunavanja polnjenja po lasu), pa seveda: glede na slovensko kupno moč še dvigniti subvencijo, na vsaj 10 tisočakov. In, da ne bo pomote: ob tem še krepko vlagati v javni potniški promet.

Električni avtomobili brez javnega prometa pač niso dovolj dobra rešitev.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja