Vladimir Stankovič: Dolgočasna F1 in RaceStar

24. 3. 2015
Deli
Vladimir Stankovič: Dolgočasna F1 in RaceStar

Aljoša Mrak je že vajen na moje (zmerne) zamude pri pisanju kolumne, kar bralci seveda ne opazite – ker večinoma v zadnjem hipu le ujamem rok za oddajo.

Tokrat imam za zamudo dober razlog. Celo dva: začetek prvenstva formule 1 ter finale slovenskega izbora za Racestar.

Verjetno niti največji optimisti niso pričakovali, da bo nova sezona formule 1 korak naprej. Pravila ostajajo enako zapletena in nerazumljiva tudi bolj strokovno podkovanim gledalcem, politika kaznovanja že meji na slovensko butalstvo, hibridna tehnika je v posmeh najhitrejšim dirkalnikom na svetu, finančne posledice vrtoglavih stroškov pa že čutijo tudi moštva iz zlate sredine ... Bolj od same dirke in začetka sezone je bila zanimiva misteriozna nesreča Alonsa ter sodni postopek Van der Garda proti Sauberju, ki je, mimogrede, pokazal na učinkovitost in hitrost avstralskega sodnega sistema.

A kot pravijo: Tresla se je gora, rodila se je miš! Tihi hibridi, ki jih je bilo na startu prve dirke rekordno malo, le 16, so se že od prvega kroga razporedili v razpotegnjeno kolono, uro in pol pozneje jih je 11 mirno in zaspano zapeljalo čez ciljno črto, kot da bi vozili v ritmu dikcije razvpitega strokovnjaka F1 Nika Miheliča, ki je po dveh desetletjih znova prevzel prestižni mikrofon Rumenega kričača.

Že vse svoje življenje spremljam formulo 1, kot dirkač pogosto z drugačnimi očmi kot večina (nedirkaškega) občinstva – pa vendarle si ta hip ne upam napovedati možnega scenarija prihodnjega razvoja te elitne avtomobilske panoge. Dirkaški in nedirkaški gledalci si ne želimo gledati ekoloških in ekonomičnih dirkalnikov, ki jih krmilijo otroci. Ne želimo FIA, ki kaznuje vsak nehomologirani prdec in s tem izničuje elementarne dirkaške prvine ... Ampak naj bo dovolj za uvodno dirko sezone, ki si ne zasluži moje celotne kolumne!

No, zdaj mi je skoraj zmanjkalo prostora za veliko pomembnejšo zadevo – slovenski RaceStar. Priložnost za mlade dirkače, o kateri sem že pisal, je doživela svoj slovenski finale na isti vikend kot prva dirka F1. Organizatorji z očetom slovenskega krožno hitrostnega dirkanja Dragom Božičem na čelu so bili s številom prijavljenih zelo zadovoljni: 67 mladenk in mladeničev je uspešno šlo skozi vse faze priprav in testiranje, v kratkem pa bodo objavljena imena najboljših 25, ki se bodo podali na zaključni test na Slovakiaring. Božič celo pričakuje, da mu bo uspelo zagotoviti slovensko kvoto za neposredno udeležbo v superfinalu, ki bo zagotavljal mikavne nagrade.

Izbor RaceStar, ki bo letos skozi celo sezono potekal tudi na kartodromu Prokarting, je pokazal, da je interes za avtomobilski šport izjemen ... A kaj ko živimo v državi, ki osrednjo informativno oddajo nacionalne televizije začenja z biatlonom in smučarskimi skoki! Fak, nimamo šans! Daj mi (biatlonsko) puško, da se ustrelim!!

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja