Dirkaški test: KTM EXC 450 R

Je ali ni? Ga lahko iz salona zapeljemo naravnost na dirko? Kaj manjka serijskemu? Koliko sploh stane ta štos, imenovan enduro?

6. 4. 2011

Če naj bi bil motocikel 'ready to race', se edini pravi test takega stroja imenuje – dirka. Slovensko crosscountry prvenstvo bo kot nalašč za to: prvič, ker je možno dirkati brez dirkaške licence, drugič, ker so dirke sorazmerno blizu, in tretjič, ker so vse dirke organizirane v soboto; torej motociklu in vsej opremi lahko bojne rane popravite (ali vsaj operete) že v nedeljo. Dvodnevne dirke zahtevajo bistveno več časa, ki pa nam ga vsem po vrsti primanjkuje.

Prva dirka je bila v Dragonji in tja smo testnega EXC-ja pripeljali dobesedno s prvega servisa. Po treh urah je Simon v Litiji zamenjal oljni filter, olje (Motorex 15W50) in preveril ventile, napere na kolesih in očistil izpušno cev spredaj pri motorju, kjer sem takoj prvi dan scvrl hlače. Nepogrešljiv dodatek, ki ga KTM serijsko ne ponuja (so pa na cevnem okvirju vse potrebne luknje z navoji), je ščitnik motorja. Lahko se odločite za plastičnega, a kovinski je bolj 'ziher', čeprav je težji in ropotu enovaljnika doda ne prav prijetno plehnato spremljavo. Da se ne bo kdo ustrašil, zakaj motor naenkrat melje, kot bi bil brez olja. Zadnji dan pred dirko so ga imeli na zalogi v Žireh (www.ready-2-race.com). Le uro pred startom smo ugotovili še, da se leva gumijasta ročica obrača na krmilu, kar je lahko med dirko prava nočna mora. Dejanu in tistemu, ki je posodil žico, še enkrat hvala.

In kako se je obnesel motocikel na skoraj tri kilometre dolgi stezi, po kateri smo krožili dve uri? V prvih krogih sva bila oba nekam lesena, potem je steklo in s prevoženimi 20 krogi sem končal na devetem mestu med 39 dirkači v razredu E2 R2. V predzadnjem krogu sem opazil, da se pri manjših hitrostih kadi iz hladilnika tekočine, težava pa je bila po vsej verjetnosti v blatu, ki se je nabral okrog 'kilerja', zaradi česar ta ni zmogel odvajati zadostne količine toplote. EXC v takem primeru vročo vodo brez zadržka pljune na plan, saj nima ekspanzijske posode, prisilnega hlajenja pa (serijsko) tudi ne. Goriva v dveh urah ni bilo treba dolivati, saj ga je iz prozorne posode požrl komaj dobro polovico.

Do dirke v Slovenj Gradcu moram zamenjati še ročici sklopke in zavore s preklopnimi ali pa namestiti zaprte ščitnike krmila, da se zaradi nedolžnega padca dirka ne bo predčasno končala. Zdaj sem zadovoljen tudi z delovanjem menjalnika, ki je bil v času utekanja trd pa težko se je dalo v prosti tek. Pa vzmetenje bo treba prilagoditi teži, da ga po daljših skokih ne bo zabijalo. Motocikel čaka še šest dirk, na koncu sezone pa vam obljubljamo korenito poročilo.

Da vidimo, ali KTM-ov slogan drži ali ne.

besedilo: Matevž Hribar, foto: Uroš Modlic (www.foto-modlic.si), Matevž Vogrin, David Dolenc, Matevž Hribar

Koliko stane v EUR?

Prvi servis (olje, filter, potrošni material, delo) 99 EUR

Aluminijasti ščitnik motorja X FUN 129 EUR

KTM EXC 450 R

Cena testnega vozila: 8.890 EUR

Tehnični podatki

Motor: enovaljni, štiritaktni, 449, 3 cm3, kompresijsko razmerje 11, 9 : 1, uplinjač Keihin FCR-MX 39, električni in nožni zaganjalnik.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: jeklen cevni, pomožni aluminijasti.

Zavore: spredaj kolut ? 260 mm, zadaj kolut ? 220 mm.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP ? 48 mm, 300 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP, 335 mm giba.

Gume: 90/90-21, 140/80-18.

Višina sedeža od tal: 985 mm.

Posoda za gorivo: 9, 5 l.

Medosna razdalja: 1.475 mm.

Teža (brez goriva): 113, 9 kg.

Zastopnik: Motocenter Laba, 01 899 52 13 begin_of_the_skype_highlighting

01 899 52 13 end_of_the_skype_highlighting, www.motocenterlaba.com, Axle Koper, 05/663 23 77 begin_of_the_skype_highlighting 05/663 23 77 end_of_the_skype_highlighting, www.axle.si.

HVALIMO

položaj za krmilom

prožen in odziven motor

zanesljivo vžiganje motorja

prozorna posoda za gorivo

izdelava, kakovostne komponente

GRAJAMO

nezaščiten prednji del izpušne cevi

občutljiva barva na motorju

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri