Nevarno v centru varne vožnje

30. 8. 2011
Deli
Slika iz Vrtojbe

Prejšnji konec tedna je bila v centru za varno vožnjo Vransko tekma za državno prvenstvo in evropski pokal v supermotu. Žal je bila dirka brez bistva supermota; offroada. Nekateri očitno ne razumejo razliko med nami in CHD, naslednje leto se bom DPja udeležil kar z R1ko, če bo tako še naprej.  Kot je že stalnica zame je bilo pred dirko nekoliko drame in med vikendom prav tako. Tokrat sem brez slik, ker supermoto.si foto servisa ni bilo na mestu lica, bo treba brat!

FACEBOOK

V sredo pred dirko sem se lepo imel, nakar sem dobil SMS od šefa moje supermoto ekipe (Lucky 7 Racing Rieju). Sporočil mi je, da na dirko ne bo mogel priti, ker ima za konec tedna nujen opravek, lahko pa motor pridem iskat v Bologno, sicer ga je pa treba še pred dirko vdelati (nov bat). Na dirko sem bil že prijavljen, zato sem si za izlet po hitrem postopku rezerviral CPK kombi, radniki bodo morali peš na gradbišče.

Do bologne je kar lep kos ceste, od Kopra sem štartal popoldne, s sabo za družbo vzel še punco, 3.5h in 20€ za cestino kasneje pa sem prispel do Lucky 7 Racing delavnice. Naložil sem motor in še nekaj malenkosti, izvedel pa sem, da šef barva in lepi "plastike" (v narekovajih, ker so iz karbona) za Ducati MotoGP moštvo. V delavnici je imel nekaj prednjih mask za Rossija in Haydena, dovolil mi jih je tudi takniti.
Po 20min kramljanja in tikanja (mask) sem se z motorjem odpravil nazaj. Na srečo me Carabinieri niso ustavili, saj sem papirje zanj pozabil.

V soboto v Vranskem ni bilo prostega treninga, zato sem šel v petek na lokalni poligon avtošole in prosil, če se lahko tam malo vozim, da bo stvar pred dirko pripravljena na tiščanje gasa. Šef avtošole Capris je bil dovolj prijazen, da mi je zadevo dovolil, vendar pod pogojem, da z njegovim 500ccm cestakom opravim slalom med stožci, ki so bili še za izpit H kategorije preblizu. Ubistvu je bil verjetno namen vsega skupaj, da mi pokaže kako obvlada in moram priznat, da zna. Tudi jaz sem se po mnogih poskusih končno spravil mimo stožcev, brez da bi kakega podrl. Bilo je sicer zabavno dobit izziv, mogoče jih še preveč rad sprejemam, stavek "a misliš, da lahko..." je močnejši od mene, da o "a upaš" ne govorim.

V soboto zjutraj sem prispel v Vransko in opravil vpisno proceduro ter tehnični pregled. V dnevu so bila predvidena 2 treninga in kvalifikacije. Prvi trening sem začel počasi, ker sem moral še malo vdelati bat, na polovici pa sem se začel trudit.Takoj je bilo očitno, da vozim tovarniški motor (ja, dobesedno tovarniški je), saj je imel inovativno tehnologijo zmanjševanja lastne teže med vožnjo. Težo je zmanjšal tako, da se je olajšal od vijaka, ki pritrdi krmilo na križe. To je imelo žal tudi ta stranski učinek, da je krmilo zavilo v eno smer, motor pa v drugo. Ubistvu sem imel kar precejšnjo srečo, da sem se lahko ustavil, tale bi se lahko slabo končala.

Za drugi trening se je tehnologija spet aktivirala. Izgubil sem vijak za drenažo olja, nakar je vsega zmetalo ven iz agregata in na moje zadnje kolo. Motor je bil za 1kg lažji, vendar tega nisem opazil, ker sem pri 100km/h drsel po riti. Ponovno nazaj v boxe in popravljat.
Dobiti vijak je bil velik problem, drugi je bil še olje. Ni mi preostalo drugega, kot krošnjariti pri konkurenci. V takih situacijah se človek spomne, da je motošport ena velika družina, s pomočjo ostalih smo popravili navoj, našli rezervni vijak in še tega popravili ter na koncu še olje. Dolžen sem marsikatero pijačo, velika zahvala gre Modicu, Saražinu, Pavšiču, Grilju in ostalim.

Z vsemi temi težavami mi je bilo denarja za nove gume škoda. Vozil sem kar z mehkimi, ki so odvozile že dirko v Vrtojbi in še eno lani. Na kvalifikacijah sem bil 6. na DPju in 14. skupno (evropsko + državno). Vesel sem bil, da je dan mimo in se koncentriral na sprostitev za naslednjega.

Naslednje jutro na warmup-u je bilo že malo bolje, čas sem izboljšal, v skupnem sem tudi na 11. mesto pristal.
Prva dirka se je začela brez posebnosti. Med samo dirko sem dobil mesto ali 2, nakar se je sprednja bremza začela vedno bolj pregrevati. V zadnjem delu dirke sem še mesto izgubil, v zadnjem krogu pa se za ovinek po ravnini sploh nisem mogel več ustaviti. Očitno je bilo olje v zavori staro ali pa nekvalitetno, zato sem med dirkama zavoro prezračil in dal sveže olje, uporabil sem Motul RBF600, z njim imam kar dobre izkušnje.

Druga dirka se je bolje začela. Na štartu sem pridobil nekaj mest in zavoro sem moral med dirko le malce zategniti, pa ni bilo več težav. Nekaj mest sem še izgubil na ravnini, kjer ima Rieju še težave, v Vranskem pa je bila štartno/ciljna precej dolga. Ustalil sem se na 5. mestu za DP, vendar sem nekaj krogov pred koncem padel, od zadnjega kolesa sem na izhodu iz ovinka preveč zahteval. Dirko sem zaključil na 6. mestu.

Skupni rezultat dneva je bil 6. mesto na državem prvenstvu. Sliši se kar vredu, resnica pa je, da bi isto mesto lahko zasedu s Tomosom (nas je samo 6 namreč), le bolj zadaj bi bil.

Nauk? Nič presenetljivega, bo treba več testirat, bo treba ohranjat vijake na svojem mestu in lekcije, ki jih poznam že od lani: več konjev in nove gume. Ta drugo me je lani iz borbe za 7. mesto prineslo na borbo za vodstvo. Če gre vse bolj ali manj po planih bom na zadnji dirki imel nove gume, konji pa morajo počakati še kakšno leto.

Večna hvala: CPK RACING
Letošnja hvala: Lucky 7 Racing

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja