Aprilia Atlantic 500

25. 7. 2002 | Primož Jurman
Deli
Aprilia Atlantic 500

Prvi rodovi skuterjev so v naših krajih brenčali že pred štirimi desetletji in več. Mobilnost je takrat postajala moderna, skuterji pa so na njeni lestvici pomenili le klin do avtomobila, tega Olimpa želja generacij Slovencev. Danes so štirikolesniki več kot dostopni, s skuterji se večinoma podijo le mladostniki, starejšim pa grozi, da se bodo utopili v štirikolesni pločevinasti plimi. Zastoji in kolone so postali naš vsakdanjik. Rešitev? Kaj porečete na skuter, ki je za nekaj številk večji kot sinov in vam ponuja vse avtomobilsko ugodje? Prav takšen je novi Apriliin skuter veeelikih mer in prav takšnega imena: Atlantic.

Avtomobilska zanka zadušitve je značilnost sodobnih urbanih družb, kjer mobilnost že dolgo ni več vprašanje. Dvomljiva postaja njena kakovost. Vrag je, če je človek zaposlen v mestu in si vsako jutro na poti kravžlja živce in poldrugo uro čepi v koloni za piškavih ducat kilometrov.

Vajo ponavlja dvakrat dnevno in popoldan po polževo rine nazaj proti domu. Pa še parkiranje! To je v mestnih središčih podobno loteriji in prazen prostor priigranemu glavnemu dobitku. Pa še mestne oblasti se mirujoče pločevinaste zgage želijo znebiti in si izmišljujejo razne ukrepe ali pa avtomobile porivajo izven mestnih središč.

Mobilnost s kakovostjo

Rešitev je več. Najpreprostejša je seveda tista, da postanete pešec in se s tem vrnete v kameno dobo ali pa da začnete uporabljati kolo oziroma javni prevoz. Za gonjenje pedalov slabih petnajstih kilometrov so Medvode od mesta predaleč, javni prevoz pa raje prepuščam dijakom. Hmm, motocikel morda! ? Pa ne tista motorna kolesa, pri katerih si sključeno skrit za vetrnim ščitom, ali ona, kjer se z nogami naprej voziš kot na porodniškem stolu. Ne, ne, ne.

V mislih imam novo generacijo skuterjev. Takšnih, kjer je upravljanje na moč nezahtevno, vožnja pa udobna in prijetna. Podobna avtomobilski. Mega, maksi skuterji so v Evropi, sploh v Italiji, hit zadnjih let, Atlantic pa je letošnja Apriliina novost, ki dodobra označuje dvokolesni segment, ki mu pripada.

Če pozorno opazujete njegovo zunanjost in konture, utegnete zaslutiti, da so pri Aprilii poiskali navdiha prav v avtomobilih in njihove oblikovalske rešitve zelo izvirno vtkali v Atlantic. Naj me koklja brce, če me zadnji par luči z zaobljenim delom vred in s tretjo zavorno lučjo ne spominja na športne kupeje, kromirano okrasje pa na prestižne limuzine! Avtomobilska je tudi na moč informativna armaturna plošča.

Kombinacija analognih števcev z zasloni LCD ponuja obilje informacij, ki jih v motorističnem svetu le težko srečate. In, seveda, Atlantic ima tudi varnostne utripalke, in to ne le ene ali par, temveč kar tri prednje halogenske žarnice v žarometih.

Njegovo enovaljno, štiritaktno motorno srce, veliko nekaj manj kot pol litra, so razvili pri italijanskem Piaggiu, ki poganja tudi njihov mega skuter X9. Konkurenca gor ali dol, Aprilia in Piaggio sta sklenila dogovor o skupnem razvoju in vgradnji enakih agregatov. 40 konjev je dovolj, da 210 kilogramov težak skuter potegne tudi prek 150 kilometrov na uro. Zagotovo pri takšni hitrosti ni odveč omeniti integralnih zavor, kjer stisk leve ročice pomeni hkratno zaviranje levega sprednjega in zadnjega zavornega koluta.

Tudi zaščita pred vetrom in dežjem je več kot odlična. Dež vas bo namočil le na ramenskem delu in če se tudi v slabem vremenu podajate v službo, obuti v »ta boljše« čevlje in obleko, bodite brez skrbi. Ne boste premočeni, omislite si le nepremočljiv površnik in seveda čelado. Oboje boste na cilju lahko shranili v 47-litrskem prtljažniku pod sedežem. Vanj gresta sicer lahko celo dve čeladi.

Komprimiran avtomobil

Ko sedem na obilen, foteljast sedež, se sprašujem, koliko je Atlantic pravzaprav stabilen. Na oko deluje obilno, dolgo in okorno. Položaj za krmilom mi ustreza, sedim neprisiljeno pokončno, z nogami nekoliko bolj naprej, kot sem vajen na drugih motornih kolesih. Vžge tiho in brez zoprnih tresljajev z rahlim dodajanja plina speljem. Zvok iz izpušne cev, v kateri se skriva tudi katalizator, je zdrav, dokaj globok in zato za skuter nenavaden.

Občutek mase z naraščajočo hitrostjo izgineva, navdušujejo pospeški, ne samo pri speljevanju, temveč tudi pri večjih hitrostih. Zvezna moč agregata ne pomeni sunkovitosti, tresenja in trzanja, temveč uglajeno in tekočo vožnjo. Pri največjih hitrostih prednji del Atlantica postane nemiren, zračni tok pa me z naraščajočo hitrostjo potiska v hrbet proti krmilu.

Upravljanje je zelo preprosto, brez pretikanja samo dodajam plin in zaviram - s stiskom leve zavorne ročice je občutek na zaviranju še posebno dober. Zavore dovoljujejo tudi nekaj napak, res pa je, da moram biti z njimi pri večjih hitrostih odločnejši. ABS bi bil zato izredno umestna rešitev! Na ostrih zavojih in pri odločnejšem nagibanju, ki ga tudi v dvoje Atlantik vsekakor dovoljuje, pa zmoti struženje centralnega stojala po asfaltni podlagi. Kljub solidni legi tudi v ostrejših zavojih je jasno, da Atlantic ni namenjen polaganju v zavojih.

Nekoč s skuterja na avto, danes ravno obratno. Atlantc je idealno sredstvo za miselni preskok, ki ga bomo morali v domačih logih še postoriti. Ne preskok nazaj, temveč na skuter, dvokolesnik. Tisti, ki ga bodo opravili prej in ki bodo (ali pa so že) spoznali njegove prednosti, bodo v življenju zagotovo tudi uživali. Drugi pa ga bodo del preživeli v kolonah.

Cene

Cena osnovnega motocikla: 6.259, 35 EUR

Cena testiranega motocikla: 6, 259, 35 EUR

Informativno

Zastopnik: Avto Triglav d. o. o., Dunajska 122, 1000 Ljubljana

Garancijski pogoji: 1 leto

Predpisani servisni presledki: 1.000, 6.000, 12.000, 18.000 …

Barvne kombinacije: Črna, svetlo modra, bordo rdeča, zlato srebrna

Originalna dodatna oprema: nosilec kovčka, barvan; kovček, barvan; ključavnica Body-guard Aprilia

Številopooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 6/15

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni - 1-valjni - gred za dušenje tresljajev - tekočinsko hlajen - SOHC - 4 ventili na valj - vrtina in gib 92 x 69 mm - prostornina 460 cm3, kompresija 10, 5 : 1, deklarirana največja moč 29 kW (39 KM) pri 7250/min - deklariran največji navor 40 Nm pri 5500/mn - elektronski vbrizg goriva - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - električni zaganjalnik

Prenos moči: samodejna večploščna sklopka v oljni kopeli - klinasti jermen in sistem odpirajočih se jermenic - zobniški prenos na kolo

Okvir: jeklen cevni - medosna razdalja 1575 mm

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice f 40 mm, gib kolesa 100 mm - zadaj agregat kot nihajna roka, par plinskih blažilnikov

Kolesa in gume: spredaj kolo 3, 00 x 15 z gumo 120/70 x 15, zadaj kolo 3, 75 x 14 z gumo 140/60 x 14

Zavore: integralni sistem zaviranja, spredaj 2 x kolut f 260 z 2-batno zavorno čeljustjo - zadaj kolut f 220 mm

Mere in masa: dolžina 2250 mm - širina 770 mm - višina 1435 mm - višina sedeža od tal 780 mm - posoda za gorivo 16/4 l rezerve

Zmogljivosti (tovarna): niso navedene

Naše meritve

Masa s tekočinami (in orodjem): 210 kg

Poraba goriva: 4, 5 l/100 km

Prožnost: od 60 do 130 km/h 13, 8 s

Hvalimo:

+ položaj voznika

+ nezahtevno upravljanje

+ videz

Grajamo:

- motor-masa

- udobnost-podrsavanje centralnega stojala pri odločnejših nagibih

Končna ocena: Pol litra Atlantika si bodo privoščili tisti, ki jim preseda drenjanje v koloni in si želijo ujeti kanček nezahtevne dvokolesne svobode z avtomobilskim udobjem. Med tednom bodo z njim slalomirali po mestu in po opravkih, konec tedna pa se v paru podali na obalo. Z dokupljenimi kovčki utegnejo biti z njim prijetne celo daljše počitnice.

Skupna ocena: 4/5

Besedilo: Primož Jurman

Foto: Aleš Pavletič

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - 1-valjni - gred za dušenje tresljajev - tekočinsko hlajen - SOHC - 4 ventili na valj - vrtina in gib 92 x 69 mm - prostornina 460 cm3, kompresija 10,5 : 1, deklarirana največja moč 29 kW (39 KM) pri 7250/min - deklariran največji navor 40 Nm pri 5500/mn - elektronski vbrizg goriva - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - električni zaganjalnik
Prenos moči: samodejna večploščna sklopka v oljni kopeli - klinasti jermen in sistem odpirajočih se jermenic - zobniški prenos na kolo
Okvir: jeklen cevni - medosna razdalja 1575 mm
Zavore: integralni sistem zaviranja, spredaj 2 x kolut f 260 z 2-batno zavorno čeljustjo - zadaj kolut f 220 mm
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice f 40 mm, gib kolesa 100 mm - zadaj agregat kot nihajna roka, par plinskih blažilnikov
Teža: dolžina 2250 mm - širina 770 mm - višina 1435 mm - višina sedeža od tal 780 mm - posoda za gorivo 16/4 l rezerve