Aprilia ETX 125

16. 6. 2000 | Peter Kavčič
Deli

Kaj naj stori šestnajstletnik? Oči se mu zasvetijo ob misli, kaj šele ob pogledu na kakšen lepo raščen motocikel. Okusov je seveda več. Nekdo je za hitro vijuganje na asfaltu, drugemu so bolj pogodu blato, razrite makadamske poti, spet tretji se najde v oponašanju »easy riderjev«, ki se leno potikajo tam, koder jih vodi veter. In še bi se našel kdo.

Edina pametna rešitev, ki v takšnem primeru še ostane, je 125-kubični motocikel, ki s svojo prostornino in močjo (11 KW) ne presega meja, ki jih postavlja zakon. V ta razred motociklov spada tudi Aprilia ETX 125, ki ponuja zanimiv koncept za uvajanje v svet motociklizma.

Osnovnim zahtevam za »malo šolo motociklizma« ETX 125 namreč v celoti ustreza. Aprilia je zelo preprosto in uporabno grajena ter nezahtevna za vzdrževanje. Na vse, kar je treba misliti, je le, da je v posodi dovolj goriva, v tisti manjši pod desno bočno oplato pa dovolj olja.

No, vsekakor je priporočljivo podmazati verigo in občasno pregledati zračni filter. Za vožnjo je Aprilia zelo nezahtevna, ergonomija je ugodna tako za višje kot tudi nižje voznike, saj je sedenje klasično endurovsko in predvsem neutrudljivo.

Najprijetneje pa se je voziti po tekoči vijugasti cesti s hitrostjo med 70 in 90 km/h. Ravno dovolj, da se kam pride, in hkrati ne prehitro, da v spominu ostane še kakšna lepa slika s poti. Uporabnik, ki se zaveda, da 11 KW ne zmore pospeškov kot super športni motocikel, bo z Aprilio zadovoljen, merilnik hitrosti namreč ne preseže meje 100 km/h.

Sicer pa ETX tako ali tako ni namenjena podiranju hitrostnih rekordov, ampak predvsem učenju, uvajanju in uživanju v okolici. Včasih je tudi prav prijetno zdravilo, ki umiri prenatrpani vsakdanjik. Zato se s takšnim motociklom ne vozijo samo najstniki in najstnice, temveč tudi očetje in mame. Zakaj bi bilo prijetno le mladim?

Ker je ETX že v osnovi enduro motocikel in večina misli, da se lahko kar takoj zapodijo na stezo za motokros ali v prvo blatno lužo, je pametno poudariti, da Aprilia ni namenjena temu. No, do stare mame ali do kakšne turistične kmetije vsekakor pripleza brez težav, toliko je že terenskosti v njej.

Česa več kot zgolj spoznavanja narave z makadamske poti pa ni zmožna. Ljubše ji je mesto, pot v kino ali šolo, tam je suverena s svojo okretnostjo. Na cesti vas iz nevarnosti zadovoljivo rešujejo solidne zavore, ki so kos zmogljivostim motocikla. Vzmetenje je prilagojeno asfaltu in nikakor ne terenu, še manj pa skokom! Udarne luknje in druge neravnine na cesti, ki so za marsikateri športni motocikel usodne, pa teleskopom in enojnemu blažilniku ne povzročajo preglavic.

Malce moteča sta le menjalnik, ki očitno nikakor ni namenjen terenski vožnji, in signalna lučka (samo ponoči) za vklopljeno dolgo luč, saj bleščeča modra svetloba prav nadležno moti oči in tako ovira pogled na merilnik hitrosti, kar utegne biti včasih malce nerodno. Vendar ti dve napaki nikakor ne pokvarita celotnega vtisa o motociklu.

Za varno uvajanje v svet dvokolesnikov in prometa je to dovolj zanimiv in vsestransko uporaben motocikel, ki je narejen za vsakdanje potrebe: sin ga bo imel za v šolo, oče za kratek popoldanski izlet, mama pa za obisk prijateljice. Apriliin ETX 125 ima veliko obrazov in to je njegova največja prednost.

Aprilia ETX 125

TEHNIČNI PODATKI

Motor:

1-valjni - 2-taktni - tekočinsko hlajen - sesanje prek lamelnega ventila - mešanica olja in neosvinčenega bencina (OŠ 95) - elektronski vžig - nožni zaganjalnik

Vrtina x gib:

54 × 54, 5 mm

Prostornina:

124, 82 cm3

Kompresija:

12, 5 : 1

Prenos moči:

večploščna sklopka v oljni kopeli - 6-stopenjski menjalnik - veriga

Okvir:

enojni-dvojni iz jeklenih cevi - medosna razdalja 1457 mm

Vzmetenje:

spredaj up-side down, gib 280 mm, zadaj nihajne vilice, nastavljiv sredinski blažilnik, gib 101, 5 mm

Gume:

spredaj 90/90 - 21, zadaj 120/80 - 18

Zavore:

spredaj 1 × kolut f 250 mm - zadaj 1 × kolut f 220 mm

Mere in masa:

dolžina 2295 mm, širina 850 mm - višina sedeža od tal 915 mm - najmanjša razdalja od tal 360 mm - posoda za gorivo 11 l - masa (pripravljenega za vožnjo) 129 kg

Zastopa in prodaja

Av­to Tri­glav d.o.o., Du­naj­ska c. 122, (01/588 34 20), Ljubljana

Peter Kavčič

Foto: Peter Kavčič

Tehnični podatki
Motor:
Prenos moči:
Okvir:
Zavore:
Vzmetenje:
Teža: