Aprilia Sportcity Cube 300

6. 6. 2009 | Matevž Hribar
Deli

Imate težave s parkiranjem? Vam gneča v mestu najeda živce, drugi ali tretji avtomobil v družini pa pomeni prevelik strošek? Razmislite o (maksi) skuterju!

Najnovejši skuter iz Aprilie, ki je naslednik uspešnega Leonarda, mi je kožo rešil vsaj dvakrat. Prvič, ko sem moral priti iz glavnega mesta do prestolnice Gorenjske, in to z ogromno torbo motoristične opreme.

V garaži uredništva je čakal Sportcity in hop, čelado na glavo, torbo med noge (skuter ima ravno dno! ), noge pa na stopalke za sopotnika in že sem tekmoval v pospeševanjih iz križišč z voznikom rumenega GSXR-a, ki je zadevo vzel dokaj zares, pa sva bila tako in tako pri naslednjem semaforju spet skupaj.

Drugič, priti je bilo treba do Umaga, kjer so prijatelji že dan prej začeli praznovati prvi maj. Na izbiro sem imel avtomobil, avtostop in skuter, in verjetno ste uganili, odločil sem se za zadnjega.

Tristokubični štiritaktnik z elektronskim vbrizgom goriva, ki na sto prevoženih kilometrov potroši okrogle štiri litre goriva, požene dvokolesnik do 130 km/h in s potovalno hitrostjo od 110 do 120, malo po avtocesti in malo po magistralki, sem po slabih treh urah prispel direktno na pečeni krompir z rožmarinom in dobrotami z žara. Da ne govorim o nedeljskem vračanju, ko se je pred mejo vila vsaj desetkilometrska kolona – lahko si mislite, da sem prišel domov hitreje kot drugi v avtomobilu.

Zgoraj opisano bi lahko veljalo za katerikoli maksi skuter, zato še nekaj besed o Sportcityju: na pogled je všečen, a ima žal ponekod malomarne stike plastičnih delov. Sedež si za velikost in ravno pravšnjo trdoto zasluži čisto petico pa tudi krmilo je na pravi višini, da je dovolj prostora za kolena visokoraslih uporabnikov.

Čeprav je skuter prostoren za dva, zunanje mere niso prevelike, zato se v mestu počuti kot riba v vodi. Zaradi velikih koles se zelo dobro obnaša tudi na odprti cesti, kjer bo šele pri hitro odpeljanih dolgih ovinkih dal vedeti, da ne sedite na motociklu.

Edina večja zamera gre velikosti obeh predalov, saj v tistega pred nogami komaj stlačite denarnico, pod sedež pa gre le odprta 'jet' čelada. Žal je tako, da prostor kradejo 15-palčna kolesa in velik agregat, zato si bo nujno treba omisliti še kovček. Nosilec zanj je nameščen serijsko!

In cena? Ni majhna, a če pogledamo cenike evropskih in japonskih izdelkov, je Aprilia od primerljivih konkurentov celo cenejša. Razmislite.

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 3.999 EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen, 278 cm? , elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: 16, 1 kW (22) pri 7.250/min.

Največji navor: 22 Nm pri 6.500/min.

Prenos moči: samodejni brezstopenjski menjalnik.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj dva koluta ? 260 mm, zadaj kolut ? 220 mm.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice ? 35 mm, 100 mm giba, zadaj dva nastavljiva hidravlična blažilnika, 80 mm giba.

Gume: 120/70-15, 130/80-15.

Višina sedeža od tal: 815 mm.

Posoda za gorivo: 9 l.

Medosna razdalja: 1.360 mm.

Teža: 159 kg.

Zastopnik: Avto Triglav, Dunajska 122, Ljubljana, 01/588 45 50, www.aprilia.si.

Hvalimo in grajamo

+ zmogljivosti

+ vozne lastnosti in udobje

+ zavore

+ okretnost

- nenatančni plastični spoji

- prostornina obeh predalov

Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič