BMW F 650 GS

18. 7. 2008 | Peter Kavčič
Deli

Niso redki trenutki, ko je treba nekako izstopiti iz precepa pred odločitvijo za novega hišnega ljubljenčka. Ko potegneš črto, morajo plusi premagati minuse, tako preprosto je to! Včasih je lahko rezultat pravo malo presenečenje!

Seveda ne govorimo o pernatih ali kosmatih ljubkih živalcah; v mislih smo imeli dvokolesnega ljubljenčka. Izbor se izredno skrči, ko je na seznamu želja zapisano naslednje: mora biti ravno prav močan, stabilen v ovinkih, lahkoten v rokah, udoben (a ne na račun voznih lastnosti), da bi šel kdaj z njim tudi na daljši izlet, morda celo v dvoje, mora biti nekaj posebnega, ne predrag …

Precej dolg seznam, mar ne? ! Ni lahko najti jeklenega sopotnika, ki bi izpolnjeval vse te želje. Pri BMW-ju lahko s pomlajeno paleto ponudijo kaj pravega, a še največkrat se jim zatakne pri ceni.

Priznamo, sprva se nam je zdela zamisel BMW-ja, milo rečeno, čudna. Zakaj neki bi motorju, ki ima 800 ‘kubikov’, rekli 650? Toda gre za psihologijo in nekaj malega hišnega izročila. Novinec je naslednik uspešnega F 650 GS z enovaljnim, 650-kubičnim motorjem, ki je pač doživel konec svojega življenjskega ciklusa oziroma predelan nadaljuje pot v seriji enovaljnikov G 650 X. Danes si motorist ali motoristka želi več kot pred na primer petimi leti, saj so se standardi zvišali.

In mali F 650 GS za 8.050 evrov ponuja nekaj več.

Ima le to smolo, da so ga predstavili istočasno kot F 800 GS, ki je cenejša, nekakšna ljudska različica R 1200 GS, ki je super motocikel, vendar za marsikoga predrag. Mali novinec je tako nekoliko v senci večjih iz svoje družine, toda kar malo neupravičeno. Nismo potrebovali dolgo, da bi ugotovili, da gre pravzaprav za motocikel, ki v marsičem preseneti.

Motor, vrstni dvovaljnik s 798 kubičnimi centimetri, je z 71 ‘konji’ odličen partner togemu okvirju iz jeklenih palic. Presenetil je s svojo značilno BMW-jevo stabilnostjo med vožnjo. Je izredno natančno vodljiv in tudi pri največjih hitrostih se kot utirjen trdno drži ceste in zastavljene smeri. Brez nadležnega nihanja ali pozibavanja. Tu so naredili zares odlično delo.

Med vožnjo tako vliva veliko zaupanja, predvsem pa zaradi predvidljivega značaja poskrbi za sproščenost za krmilom. Zelo lahkoten je tudi na mestnih ulicah. Medtem ko je imel predhodnik nekaj težav z visokim težiščem in je pri počasni vožnji rad malce ‘opletal’ sem ter tja, zaradi česar ga je bilo težje loviti in usmerjati, zdaj tega ni več. Dobra novica za dekleta in vse začetnike! Še več ? da boste tisti manjše rasti sproščeni, so znižali sedež oziroma ponudili možnost izbire med tremi višinami: sedež je lahko od tal od­daljen 820, 790 in 765 milimetrov.

Tudi med vijuganjem po ovinkih premore veliko mero lahkotnosti, tako da je vožnja lahko velika zabava.

Obut v dobre cestne terenske gume, ob nekoliko ostrejši vožnji skozi ovinke vseeno podrsa s stopalkami ob asfalt. Če se mislite pogosto voziti v dvoje (sedež je odličen tudi za sopotnico), bo treba vedno poseči po vrtljivem gumbu za nastavitev prednapetosti zadnjega blažilnika.

Malo več zmogljivosti smo pogrešali tudi od prednje zavore, ki mora ustavljati 179 kilogramov mase motocikla in še nekaj dodatne teže, ki jo prispevata gorivo v 16-litrski posodi in voznik na sedežu. Do popolnosti ji ma­njka še kolut na levi strani. Lahko pa neagresivna zavora za neizkušenega pomeni rešitev, ko jo ta v paniki stisne na vso moč, saj kolo ne zablokira. Torej bo za hitro ustavljanje potrebno nekaj več moči, a kot rečeno, ima tudi to svoje pozitivne strani.

Zmernost pa je lahko tudi dobra, vsaj če pomislimo na porabo goriva. Ta je ena svetlejših lastnosti ? na testu ni presegla šestih litrov, povprečje pa je znašalo okroglih pet litrov na 100 km. Ob vedno dražjem gorivu in gneči na cesti je lahko tak BMW dobršen del leta zanimiva alternativa tudi za vožnjo v službo in po opravkih.

Ne nazadnje ABS deluje za vas tudi v slabem vremenu, ko je cesta mokra. Dež pa ob primerni dežni obleki tudi ni tako zoprna stvar; je vsekakor boljša kot ujetost v ‘pločevinasto kačo’ na glavnih prometnicah.

Agregat lepo zvezno vleče in je nezahteven za vsakršno uporabo, motocikel požene prek 200 km/h in ? kar je tudi pomembno ? ne trese! Udobje, ki si ga lahko samo želite.

Za daljša popotovanja pa pri BMW-ju, tako kot je v navadi, ponujajo ličen nabor dodatne opreme, in sicer od kovčkov in dodatne vetrne zaščite do GPS-navigacije.

Za 8.050 evrov, kolikor hočejo zanj v osnovni izvedbi, dobite zelo uporaben in presenetljivo zmogljiv motocikel, ki se odlično znajde v mnogo vlogah. Z nekaj dodatne opreme pa se lahko odpravite tudi na drugi konec sveta.

BMW F 650 GS

Cena osnovnega modela: 8.050 EUR

Cena testnega vozila: 9.450 EUR

Motor: 2-valjni, 4-taktni, 798 cm? , 52 kW (71 KM) pri 7.000/min, 75 Nm pri 4.500/min, elektronski vbrizg goriva.

Okvir, vzmetenje: jeklen cevni, spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik, neposredno vpet na nihajno roko.

Zavore: spredaj 1 kolut premera 300 mm, zadaj 1 kolut premera 265 mm.

Medosna razdalja: 1.575 mm.

Posoda za gorivo/poraba na 100/km: 16 l/5 l.

Višina sedeža od tal: 820/790, 765 mm.

Masa (brez goriva): 179 kg .

Kontakt: Avtoval, d. o. o., Grosuplje, tel.: 01/78 11 300.

Hvalimo in grajamo

+ prožen in ravno prav zmogljiv motor

+ stabilnost

+ okretnost

+ udoben sedež, ergonomija

+ udobje za sopotnico

+ pregledna ogledala

+ informativni in za uporabo enostavni potovalni računalnik

+ bogata izbira opreme

+ žaromet

+ primeren tudi za začetnike in ženske

- drobne številke na merilniku hitrosti in vrtljajev

- grdo, navzven štrleče sopotnikove stopalke

- zavora bi lahko bila za odtenek močnejša

Peter Kavčič, foto: Boštjan Svetličič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 8.050 EUR €
Cena testnega modela: 9.450 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 2-valjni, 4-taktni, 798 cm³, 52 kW (71 KM) pri 7.000/min, 75 Nm pri 4.500/min, elektronski vbrizg goriva.
Okvir: jeklen cevni, spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik, neposredno vpet na nihajno roko.
Zavore: spredaj 1 kolut premera 300 mm, zadaj 1 kolut premera 265 mm.
Višina: 820/790, 765 mm.
Posoda za gorivo: 16 l/5 l.
Medosna razdalja: 1.575 mm.
Teža: 179 kg .
Hvalimo in grajamo
prožen in ravno prav zmogljiv motor
primeren tudi za začetnike in ženske
žaromet
bogata izbira opreme
informativni in za uporabo enostavni potovalni računalnik
pregledna ogledala
udobje za sopotnico
udoben sedež, ergonomija
okretnost
stabilnost
drobne številke na merilniku hitrosti in vrtljajev
zavora bi lahko bila za odtenek močnejša
grdo, navzven štrleče sopotnikove stopalke