Test: Derbi GPR 125 4T 4V

31. 8. 2011
Deli

Kdor življenjsko šolo motociklizma začne s premočnim motorjem, bo preskočil najpomembnejše osnove.

  • VIDEO: Derbi GPR 125 4T 4V na Racelandu

Tole je po dveh supermoto specialkah (Aprilia SXV 550 Van Den Bosch in ­Husqvarna SM 450 RR) prvi serijski ­motocikel, ki smo ga preizkusili na ­dirkališču Raceland, in edini z uradno izmerjenim časom kroga. Rezultat ga ­neuradno na seznamu športnih avto­mobilov uvršča na 49. mesto pred ­Hyundaia Coupeja in 100-'konjskega' Twinga. Avtor rekorda Medo, nekdaj ­last­nik Aprilie RS 250, je na koncu šport­nega dneva povedal: »Z boljšimi gumami in nekaj treninga bi šlo vsaj še dve ­sekundi hitreje.« Hej, za 15 'konj' je to dober rezultat!

Morda sem že kdaj zapisal (povedal pa zagotovo), da sem na takem Derbiju med vsakodnevno rabo užival bolj kot na desetkrat močnejših in štirikrat dražjih superšportnikih. Res. Na 1.000-kubični Hondi odpreš plin in gre 200, na Derbiju pa si zaradi primanjkljaja moči veliko bolj pozoren na čim kasnejše zaviranje, čim lepši vstop v ovinek, na pravilno lego telesa, ravno pravšnje motorne vrtljaje in na to, da je desno zapestje v zavoju čim hitreje obrnjeno do konca. Če zafrkneš prestavo ali pa linijo, se ti 'sesuje' cel krog. Zato je učenje na takem motociklu obvezna mala šola dirkanja.

GPR najstniku ponuja veliko: dober dizajn, brez dvoma konkurenčen Aprilii, Hondi in Yamahi, več kot solidne zavore, za te zmogljivosti dovolj kakovostno vzmetenje, bogato digitalno armaturno ploščo z merilnikom vrtljajev, štoparico in podatkom o največji hitrosti (več kot 134 km/h nam ga ni uspelo spraviti, pa še to le po klancu navzdol) ter štiritaktni tekočinsko hlajen mlinček.

Zakon je zakon in GPR mu s 15 'konji' zadošča, kar pomeni, da zadeva solidno pospeši do stotke, nato pa je nadaljnje pospeševanje odvisno od vetra, teže voznika in naklona ceste. Motorček se dobro zbudi šele pri 7.000 vrtljajih, zato bo opozorilna lučka za vrtljaje nenehno vklopljena. Smo bili pa izredno navdušeni nad porabo: čeprav se je motor bolj ali manj stalno vrtel v rdečem polju, poraba nikoli ni bila večja od 3,2 litra. Če pomislimo, da je dvotaktnikom treba dolivati še olje, je s stališča vedno obubožanega dijaka štiritaktnik boljša izbira.

Težav v času preizkušnje ni bilo – razen takrat, ko je v odprtino komore zračnega filtra potegnilo plastični ovitek dokumentov pod sedežem in me je, nemo stoječega na pločniku, prešinilo, da je od silnega priganjanja 'zaribal' ... Dolgčas nam pri Avto magazinu res ni.

Zaključek je bolj kot mladini namenjen staršem: če že teži, mu omogočite sprotno nadgrajevanje sposobnosti obvladovanja ravnotežja na dveh kolesih. Takle Derbi bo kar pravšnji za začetek.

bese­di­lo: Matevž Hribar n foto: Matej Memedovič, Matevž Hribar

Iz oči v oči: Matej Memedović
Ne glede na to, ali ste začetnik ali prepričani izkušeni motorist, je vredno občasno preizkusiti tudi kaj, kar je dobro za osnovno dojemanje polaganja motocikla pri manjši hitrosti. V Krškem je idealna steza, kjer lahko za ugoden denar trenirate ves dan. In če dobro razmislim, bi lahko uvoznik organiziral Derbi Cup v smislu nekdanjega Tomosovega supermoto prvenstva. Ja, začetniki bodo veseli novih podvigov. Vožnja po cesti je preprosto neutrujajoča, drža na motociklu udobna tudi za večje voznike, poraba pa več kot varčna.

Osnovni podatki
Prodaja: PVG d.o.o.
Cena osnovnega modela: 3430 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 124,2 cm3, ­električni zagon, uplinjač 30 mm.
Moč: 11 kW (15 KM) pri 9.250/min
Navor: n. p.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: aluminijasti
Zavore: spredaj kolut 300 mm, zadaj kolut 220 mm
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice 41 mm, 110 mm giba, zadaj enojni blažilnik, 130 mm giba
Gume: 100/80-17, 130/70-17
Višina: 810 mm
Posoda za gorivo: 13 l
Medosna razdalja: 1.355 mm
Teža: 120 kg
Hvalimo in grajamo
oblikovanje
kakovostna oprema
bogata armaturna plošča
solidne zmogljivosti
poraba goriva
zavore
vozne lastnosti
manj možnosti za povečanje moči (v primerjavi z motorji 2T)