Dirkaški test: MotoGP Suzuki GSV R 800

18. 12. 2007
Deli

Dobiti priložnost sesti na dirkalnik MotoGP zadnje generacije, ki je še vroč od zadnje dirke, so sanje vsakega motorista in zlasti vsakega dirkača. Pri tem znamka ni pomembna, vsi dirkalniki MotoGP so namreč tako ekskluzivni in posebni, da si zadovoljen s prav vsakim.

Tokrat sreča prihaja iz moštva Rizla Suzuki ? 800-kubični dirkalnik na novih Bridgestonovih gumah, še topel od zadnje dirke v Valencii, na kateri ga je krmaril Avstralec Chris Vermuelen. Kraj zločina: dirkališče Valencia v Španiji.

Ker dogovorjenega termina nočem zamuditi, priletim v Španijo dva dni pred testom. V dirkaško usnje sem oblečen že uro pred začetkom vožnje, zato sem poln adrenalina, še preden sedem na bombnik GP. Postopek je standarden: najprej pogovor s tehničnim vodjo ekipe, ki mi da nekaj napotkov. Pri tem naletiva na prvo tehnično težavo.

Chris Vermuelen edini v karavani MotoGP uporablja vzvod me­njalnika, ki ga imajo motocikli v prosti prodaji. To pomeni prva prestava dol in potem vse preostale navzgor. Tega načina nisem uporabljal že vsaj deset let, zato mi (zaradi strahu pred morebitnim neumnim padcem) menjalnik z veseljem obrnejo v dirkaško verzijo pretikanja. Sledi formalen pogovor s Chrisom, ki se konča s prijetnim klepetom o motociklu, dirkališču in sezoni 2007. Vermuelen mi še pojasni, kje so pasti dirkališča in s katerimi prestavami se odpeljejo posamezni ovinki. Dobrodošla šola glede na to, da je glavni dobitek tvoj le za pet krogov.

Končno pride moj trenutek in sedem na motocikel. Mehaniki s posebnim zaganjačem prižgejo motor, ki zagrmi, da se vse zatrese. Že samo sedenje na motociklu je prijetno. Pred odhodom nastavim še delovanje sprednje zavore oziroma njen odmik od krmila. Prvi krog odpeljem zadržano. Opazujem, kakšen je ritem dirkališča, na katerem še nisem bil. V drugi krog vstopim pogumno ter s popolno koncentracijo in test petih krogov se konča, še preden imam občutek, da sem odvozil tri. Zakaj se krivica godi ravno meni, zakaj sem moral prav jaz zapeljati v boks in se posloviti od modrega lepotca? ! Zoprno, zelo zoprno!

In kakšen je dirkalnik razreda MotoGP? Zdi se mi predvsem neverjetno kultiviran. Območje moči je razporejeno po celotni kri­vulji od sedem tisoč pa do 17 tisoč vrtljajev. Nobene brutalnosti ni čutiti. S svojo težo 145 kilogramov in s koluti iz ogljikovih vlaken se ustavlja neverjetno hitro. Noro pospešuje in zavira, a najbolj me navdušuje vzmetenje. Na vseh delih dirkališča je motocikel popolnoma miren. Tu mi postane jasno, kako je mogoče, da Dani Pedrosa s svojimi 48 kilogrami sedi in upravlja dirkalnik MotoGP. Motocikel je zelo vodljiv, krmila pravzaprav ni treba držati.

Edini del dirkališča, kjer pokaže nekaj nervoznosti, so zadnji deli izhodov iz ovinkov ? tam je motocikel nagnjen za približno 15 stopinj, plin pa polno odprt. Voznika prevzame tudi v hitrih prelaganjih, šikanah. Preprosto uboga začrtano linijo v glavi. In kaj se zgodi, če glava zgreši linijo? Ta motocikel odpušča bolj kot katerikoli drugi dirkalni in bolj kot katerikoli cestni motocikel za vsakdanji promet. Če si prehiter, zaviraš dlje v ovinek ali odpelješ popolnoma drugačno krivuljo. Če si na izhodu iz zavoja z ročico plina pregrob, te prijazno opozori in elektronika odvzame odvečni plin.

Ta motocikel te še naprej vozi po dirkališču v nasprotju s preostalimi, ki bi te prek krmila poslali v pesek dirkališča. Pri vsej tej preprostosti dirkalnika in lahkotnosti vožnje z njim pa je treba vedeti, da ima več kot 70 senzorjev za nastavljanje vzmetenja, kontrolo proti zdrsom zadnjega kolesa, merjenje temperatur gume in popoln nadzor pogonskega agregata. Vsi ti podatki se beležijo in pozneje anali­zirajo, kar omogoča optimalno nastavitev dirkalnika. Poleg celotnega tehničnega paketa igrajo na dirkah odločilno vlogo gume in pravilen izbor teh. Na testu so bile odločne in kaj dosti o njih ni za povedati. Dobro so se kotalile po vročem španskem asfaltu in me celega pripeljale v bokse.

Po vsem tem se zdi, kot da bi bil lahko vsak od nas Valentino Rossi ali Chris Vermulen. Vse je tako preprosto. Vendar pa je hitro voziti dirkalnik po dirkališču čisto nekaj drugega kot z njim nenehno dirkati na meji in v družbi 19 fantov, ki so brez zavor v glavi in imajo eno samo željo ? to je zmaga za vsako ceno.

Boštjan Skubic, foto: Suzuki MotoGP

MotoGP Suzuki GSV R 800

Motor: 4-valjni V-zasnove, 4-taktni, 800 cm? , več kot 220 KM pri 17.500/min, el. vbrizg goriva, šeststopenjski menjalnik, prenos prek verige

Okvir, vzmetenje: okvir alu twin spar, spredaj nastavljive vilice USD (Öhlins), zadaj enojni nastavljivi blažilnik (Öhlins)

Zavore: spredaj radialne zavore Brembo, koluta iz ogljikovih vlaken, zadaj jeklen kolut

Gume: Bridgestone, spredaj in zadaj 16, 5 palca

Medosna razdalja: 1.450 mm

Skupna dolžina: 2.060 mm

Skupna širina: 660 mm

Skupna višina: 1.150 mm

Posoda za gorivo: 21 l

Največja hitrost: nad 330 km/h (odvisno od nastavitve motorja in menjalnika)

Masa: 148 +

Tehnični podatki
Motor: 4-valjni V-zasnove, 4-taktni, 800 cm³, več kot 220 KM pri 17.500/min, el. vbrizg goriva, šeststopenjski menjalnik, prenos prek verige
Navor: nad 330 km/h (odvisno od nastavitve motorja in menjalnika)
Okvir: okvir alu twin spar, spredaj nastavljive vilice USD (Öhlins), zadaj enojni nastavljivi blažilnik (Öhlins)
Zavore: spredaj radialne zavore Brembo, koluta iz ogljikovih vlaken, zadaj jeklen kolut
Posoda za gorivo: 21 l
Medosna razdalja: 1.450 mm
Teža: 148 +