Test: Suzuki V-Strom 1000 XT - Dr. Big je dobil naslednika

27. 11. 2017 | Peter Kavčič
Deli

Suzuki je svoj veliki enduro v osemdesetih in devetdesetih dokaj pozno priključil na sceno motociklov, ki so svoje bistvo črpali z afriških relijev. Kljub temu je veliki enovaljnik, ki je svoj vrhunec doživel v izvedbi z 800-kubičnimi centimetri, osvojil srca vseh, ki so želeli motor, ki je nekaj posebnega.

Zdaj, tri desetletja pozneje, ni dosti drugače. Potovalni enduro motocikli so moderni in izjemno uporabni ter tudi zato priljubljeni, Suzukiju pa je uspelo ohraniti precej dobro zunanjo podobo, ki se spogleduje z danes 'youngtimersko' klasiko. Za vse, ki niste vedeli, s priljubljeno dvojno 'strehico' ali kljunom pred žarometom je prvi na sceno pripeljal prav Suzuki DR Big, ne BMW-jev GS, ki je danes glavni protagonist s tem oblikovalskim detajlom.

Ob zadnji prenovi je V-Strom 1000 dobil nekaj boljšo elektroniko in osvežen videz, ki se prav v izvedbi XT navzven kaže v bolj terenskem videzu. Poleg koles z naperami so tu še solidni ščitniki rok, bolj kozmetična, a vseeno vsaj za manjše stike s podlago primerna plastična zaščita motorja. Zares pa navduši rumena barvna kombinacija, ki je sicer Suzukijeva uradna barva za motokros in enduro.

Dvovaljni, 1.037-kubični motor zmore 100 'konjev', kar v današnjih časih seveda ni presežek, moram pa poudariti, da zaradi lepe krivulje navora in moči omogoča sproščeno in dinamično vožnjo. Natančen šeststopenjski menjalnik dobro sodeluje z motorjem, zato je moči dovolj za potovanja v dvoje. A kot rečeno, ne ponuja presežka. Zavore so brez težav kos zmogljivosti in 228 kilogramom mase motorja, pripravljenega za vožnjo. Vzmetenje in okvir ob dinamični vožnji ponudita dober kompromis med udobjem in športno togostjo, prav tako med dolgimi ovinki v nagibu ostaja miren v začrtani liniji. A vseeno bolj kot športno polaganje ovinkov ljubi sproščeno vijuganje po asfaltu.

Ko sem se kot ljubitelj terenske vožnje zapodil na makadam in celo na gozdno pot, pa me je presenetilo, s kakšno samozavestjo sem lahko odprl plin. Za maksimalni užitek sem izklopil sistem za nadzor zdrsa zadnjega kolesa (ki sicer deluje zelo preprosto in dobro za vožnjo po cesti) in odprl plin do konca. V tem trenutku sem si zaželel le še, da bi ga pred tem obul v terenske gume. Na makadamu drifta skozi ovinke kot pravi enduro. Za širokim krmilom sem se počutil dobro, pohvaliti pa moram preprosto, a učinkovito nastavljanje vetrobranskega pleksija. Za mojih 180 cm višine je bilo vetrne zaščite dovolj, prav tako udobja med sedenjem, menim pa, da si boste višji motoristi morali pomagati s kakšnimi dodatki v smislu povišanega sedeža in dodatne vetrne zaščite.

S polno posodo za gorivo boste prevozili med 280 in 320 kilometri, kar je za tak motocikel povsem sprejemljivo. A najboljše pri vsem sta njegova cena in pregovorna zanesljivost. Točno takega, kot ga vidite, dobite za 12.300 evrov in se z njim lahko odpeljete na ovinkast izlet v Dolomite ali pa na prašne poti po južnem Balkanu.

Končna ocena: to je zares veliko motorja za dobro ceno. Če ste med tistimi, ki niso pripravljeni plačevati za velike potovalne enduro motocikle okrog 20 tisočakov, je to vrhunska alternativa.

besedilo: Peter Kavčič
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Suzuki Slovenija
Cena osnovnega modela: 12.390 €
Cena testnega modela: 12.390 €
Tehnični podatki
Motor: 1037cm, dvovaljni V, vodno hlajen
Moč: 74 kW (101 KM) pri 8.000/min
Navor: 74 kW (101 KM) pri 8.000/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga, sistem proti zdrsu zadnjega kolesa serijsko
Okvir: aluminij
Zavore: spredaj 2x kolut 310 mm, zadaj 1x 260 mm kolut
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj dvojna nihajka
Gume: spredaj 110/80 R19, zadaj 150/70 R17
Višina: 850 mm
Razdalja od tal: 170 mm
Posoda za gorivo: 20 l
Teža: 228 kg
Hvalimo in grajamo
nezahteven za vožnjo
terenski videz
moč motorja