Honda CB600F Hornet

Kar malo smo osupnili, ko so pred nekaj meseci pokazali novo ‘Hornetko’. Stara nam je bila namreč s svojo preprosto, prijazno in klasično obliko zelo pri srcu, novinka pa je srepo in športno zrla s kölnskega odra. Pri Hondi so šli v korak s časom in nova CB600F želi biti tako oblikovno kot tehnično sodobna ter taka ustrezati današnjemu kupcu.

11. 4. 2007

Verjetno se spomnite leta 1998 predstavljene Honde Hornet, tiste z značilno navrtanim pokrovom izpuha, ki se je bleščal tesno pod sedežem. Skoraj brez plastike, z okroglo lučjo in s skoraj ravnim krmilom je bila videti preprosto, hkrati pa je v sebi skrivala dovolj športnosti, da je postala priljubljen kos jekla za različne ‘streetfighterske’ predelave. Lahko bi ji rekli kar japonski Monster. Kljub uspešnosti in priljubljenosti so pri Hondi morali ukrepati, saj se motocikli tega razreda zadnja leta odlično prodajajo in je konkurenca velika.

Potem ko je bila leta 2003 le malenkost pomlajena, so za sezono 2007 predstavili povsem novo orožje.

Najopazneje je spremenjen prednji del, kjer so okrog trikotne luči zrisali agresiven košček plastike, nad njo pa so nameščeni analogni merilnik vrtljajev, digitalni prikazovalnik hitrosti, manjši števec dnevno in skupno prevoženih kilometrov ter prikazovalnika ure in temperature motorja. Ko jo pogledamo z desnega boka, opazimo, da so izpuh stlačili pod trebuh, lonec pa je v slogu GP-dirkalnikov takoj za voznikovo nogo. Trend zadnjih let, ki sicer oblikovno ni vsem po godu, poskrbi predvsem za centralizacijo mase. Motocikel je v resnici zelo kompakten okrog 19-litrske posode za gorivo. Zadek je spet povsem drugačen od starejše izvedbe. Plastični nosilec smernikov in registrske tablice je ločen od sedeža in zanima nas, kako se bodo lotili predelave tisti, ki radi krajšajo nosilce tablic.

>

>Pa se na kratko sprehodimo še čez tehnične novosti. Dodelili so ji nov aluminijast okvir, katerega glavni nosilni del poteka po sredini motocikla in ne tako, kot smo vajeni pri superšportnih motociklih z ‘delta box’ aluminijastimi okvirji. Štirivaljnik je sposojen kar pri bolj športni CBR 600, le da so ‘sklatili’ nekaj ‘konjev’ in pridobili uglajenost. Vzmetenje in zavore imajo prav tako dirkaške gene, le da je oboje prirejeno civilni uporabi.

Drža na novi Hornet je pričakovano sproščena, saj krmilo lepo ‘sede’ v roki, posoda za gorivo pa je ravno pravšnje oblike in velikosti, da kolen ne ovira in hkrati zagotavlja oporo med vožnjo. Povsem spodobno se bo počutila tudi sopotnica, ki so ji namenili bogato odmerjena držala. Zaradi velikega kota zasuka krmila lahko Hondico obrnemo na majhnem prostoru in se brez težav premikamo mimo stoječe kolone avtomobilov. Razočarala pa so nas ogledala. Oprostite, ampak namesto svojih komolcev bi rajši gledali dogajanje za hrbtom. Ker so jih tako neposrečeno namestili, bo treba vrat zasukati večkrat, kot bi bilo potrebno.

Vsekakor pa Honda ne razočara med vožnjo! Zelo lahkotna za prekladanje med ovinki in obenem stabilna. Da je namenjena tudi hitrejšemu obiranju ovinkov, se zavemo že, ko pogledamo njeno obutev, saj so ji serijsko namenili odlične gume Michelin Pilot. V času testa so bile ceste še hladne, a tudi med ostrejšo vožnjo motocikel niti enkrat ni zdrsnil ali nevarno zaplesal ter tako dal vedeti, da je meja varnosti še daleč. Pohvaliti velja tudi menjalnik in sklopko, ki je vodena s klasičnim žičnim potegom.

Sodoben tekočinsko hlajen štirivaljnik je zelo uglajen in ne oddaja niti najmanjših tresljajev, ki bi lahko motili voznika ali sopotnika. Za ‘šetstotaka’ povsem solidno ‘vleče’ v srednjem območju vrtljajev ter med 5.000 in 7.000 vrtljaji na minuto lahko počasi prehitevate avtomobile ali živahno sledite ovinkasti cesti. Ko si srce zaželi hitrejših sprememb hitrosti, pa je treba motor vrteti proti petmestnim številkam na merilniku vrtljajev. Hornet začne ostro pospeševati okrog številke osem in se rad zavrti do rdečega polja. Največja hitrost? Večja od 200 kilometrov na uro, kar je zvrhana mera za motocikel brez kakršnekoli vetrne zaščite. Udobje se zaradi piša vetra konča že okrog številke 150. Poraba goriva je znašala od šest do osem litrov zelenega na 100 prevoženih kilometrov, kar je še sprejemljivo za motocikel takega formata.

Vzmetenje v kombinaciji z odličnimi gumami deluje odlično, ne dopušča pa lastnih nastavitev trdote ali hitrosti vračanja. Dobre so tudi zavore, ki lahko ustavljajo tudi zelo grobo, niso pa agresivne za dotik. Na voljo je različica s sistemom ABS, ki ga na žalost še nismo mogli preizkusiti, ga pa toplo priporočamo. Sicer dobro kakovost izdelave kazijo kapljica laka na robu posode za gorivo, težko odstranjevanje in nameščanje sedeža ter čriček, ki se za kratek čas pojavi ob določenih vrtljajih, verjetno zaradi slabega stika dveh plastičnih delov.

Pod dvojnim sedežem je prostor za orodje, navodila in motoristično prvo pomoč, za kaj več bo treba nadeti nahrbtnik. Kovček? Hm, tudi lahko, ampak se nam zdi, da ji ne bi pristajal. Hornet zaradi precej športnega vzmetenja in nobene vetrne zaščite namreč ni potovalnik, zato načrtujte največ 200 kilometrov dnevno.

Glede na komentarje motoristov, ki so v času testa prvič v živo videli motocikel, vam lahko zaupamo, da novinka ni všeč ljubiteljem ‘stare’ Hornet, medtem ko je večini drugih nova zunanjost noro všeč. Ko pa je govora o voznih lastnostih, je nova CB600F odlična in danes verjetno najboljša izbira v kategoriji 600-kubičnih ‘nagcev’. Izbira je vaša.

Honda CB600F Hornet

Cena testnega vozila: 7.290 EUR

Motor: 4-taktni, 4-valjni, tekočinsko hlajen, 599 cm? , elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj nenastavljive obrnjene teleskopske vilice, zadaj enojni blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/55 R17

Zavore: spredaj dva koluta premera 296 mm, zadaj kolut premera 240 mm

Medosna razdalja: 1.435 mm

Višina sedeža od tal: 800 mm

Posoda za gorivo: 19 l

Masa brez goriva: 173 kg

Prodaja: Moto center AS Domžale, d. o. o., Blatnica 3a, 1236 Trzin, tel. št.: 01/562-22-62

Hvalimo in grajamo

+ vodljivost, stabilnost

+ športnost

+ zavore

+ vzmetenje

- ogledala

Matevž Hribar

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri