KTM 950 Supermoto

V ZDA so mu rekli superbiker, v Franciji supermotard, v Italiji motard, v preostalem svetu pa supermoto. Po naše bi se najboljši prevod glasil: Supermotor! To je ime za motocikel, preproste enduro ali motokros zasnove, ki je obut v cestne gume in opremljen z zmogljivo prednjo zavoro. Sliši se zabavno. O, saj tudi je!

2. 6. 2005

Bilo je daljnega leta 1979, ko je ameriška televizija ABC umetno ustvarila TV-dirke, ki so jim rekli ’the superbikers’. Takrat se je na stezi, katere ena polovica je bila pokrita z asfaltom, druga pa z zemljo, dirkalo za prestižni naslov najboljšega motorista na svetu. Tekmovali so sami svetovni asi, od dirkačev kraljevega 500-kubičnega razreda cestnohitrostnih dirk do najboljših motokrosistov. Danes je supermoto atraktiven šport, še bolj kot to pa najhitreje rastoča zvrst motociklizma ta hip. Samo KTM ima v svoji ponudbi kar 11 modelov! Najmlajši med njimi je 950 Supermoto, ki odpira nov svet vsem, ki si želijo adrenalinskih užitkov na ovinkastih cestah.

KTM 950 Supermoto je torej nekakšna evolucija tega, kar smo do danes poznali pod tem imenom. Od drugih se razlikuje po svojem pogonskem agregatu. Tokrat v cevni okvir CroMo ni vpet enovaljnik, ampak dvovaljnik, kar je pravzaprav edini tovrstni primer v svetu. Resda se šušlja, da BMW pripravlja tudi supermoto izvedbo dvovaljnega hard endura HP2, a KTM je prvi pokazal svoje orožje. Še več, točno tak, kot ga vidite na fotografijah, bo že do konca junija na voljo pri pooblaščenih trgovcih KTM.

Majhen namig, da boste lažje razumeli, kaj KTM 950 Supermoto prinaša. Predstavljajte si torej to, kar ste do danes poznali pod oznako supermoto: okretnost, preprost za vožnjo, zabava, zmogljive zavore, … Drži? Da! No, sedaj pa temu dodajte 98 KM, ki jih zmore 942-kubični motor in 94 Nm navora pri vsega 6.500 vrtljajih na minuto. To je KTM-ov izdelek, sedaj že dobro znan in preizkušen, z valjema V-zasnove pod kotom 72 stopinj. Prav tak namreč že tretje leto poganja KTM LC8 950 Adventure, nekoliko dodelan pa povsem novega Superduka 990.

Če upoštevamo, da zverina ne preseže 187 kilogramov na tehtnici, ko ima prazno posodo za gorivo (pripravljen za vožnjo tehta 191 kg), sodi med najlažje dvovaljnike nasploh (tudi če upoštevamo slečene streetfighterje).

Spredaj ga zaustavlja par zavornih kolutov, ki se jih ne bi sramovala niti superšportna Hondina CBR 1000 RR Fireblade. Brembova koluta merita v premer kar 305 mm, vanju pa grabi par radialno nameščenih štiribatnih čeljusti. Aha, še to! Kot se za KTM spodobi, so polno nastavljivo vzmetenje prispevali pri White Powerju. Želite še kaj? Celo par Akrapovičevih izpuhov (dodatna oprema - hard equipment) imajo na voljo za vse, ki obožujejo čistost in lepoto zvoka športnega dvovaljnika. Supermoto je torej srečal superbike!

Po superduku tako KTM še močneje vstopa med cestne motocikle. Namenili so ga voznikom, ki želijo čiste, brezkompromisne užitke ob športnih zmogljivostih, hkrati pa cenijo tudi vsestransko uporabnost motocikla, ko se z njim odpravijo na izlet ali v mesto. Tudi v dvoje! KTM se je izkazal tudi z udobjem na zadnjem sedežu, tako da bo sopotnica lahko uživala v ovinkih tudi na celodnevnih vožnjah. Res pa je, da potovalni enduro nudi vseeno nekaj več udobja, predvsem na račun nekoliko manj pokrčenih nog na nižje postavljenih sopotniških stopalkah.

In prav ta vsestranskost nas je najbolj presenetila, ko smo se z njim podili v osrčju toskanskih ovinkov, raju za supermoto užitke.

Tako na prvi pogled, parkiran na stranskem stojalu, nam je deloval kar nekoliko (pre)velik, predvsem na račun posode za gorivo. A videz vara. Takoj ko smo sedli nanj, se je izkazalo, da so naredili ergonomsko dodelan motocikel. Sedenje na udobnem, a še vedno dovolj športnem sedežu je odlično. Posoda za gorivo kljub količini 17, 5 litra ni prevelika in ne sili kolen v prisiljeno razširjeno držo. Ko si enkrat na njem, je občutek precej podoben kot na enovaljnem supermotu LC4 640. Torej nikakor ne daje občutka okornega in prevelikega motocikla. Položaj voznika bo blizu vsem, ki so že do sedaj vozili enduro ali supermoto motocikle. Sproščeno, neutrujajoče in domače že po nekaj kilometrih.

V vožnji KTM takoj pokaže, da se Avstrijci še vedno držijo slogana ’Ready to race’ (Pripravljen za dirkanje). No, od lastnikov tega supermota nihče ne pričakuje, da bo dirkal, toda ko si srce poželi adrenalinskih užitkov, je dovolj že odločnejše dodajanje plina na ovinkasti cesti. Še bolje je na stezi za karting. Imeli smo možnost preizkusiti, kaj KTM zmore na drsečem asfaltu. En sam užitek! Drgnjenje stopalke po asfaltu zanj ne predstavlja nobenih težav, še manj drsenje skozi ovinek. Samo od voznika je odvisno, ali bo to, kar KTM ponuja, tudi izkoristil.

Svojo okretnost in lahkotnost v vožnji je supermoto pridobil na račun premišljeno izračunane geometrije, kota glave okvirja (64, 6 stopinje), nizkega težišča (kompaktna zasnova nizko nameščenega motorja), lahkega cevnega okvirja (11 kg), kratke nihajke, ki meri le 575 mm, in medosne razdalje 1.510 mm. Kljub temu nismo zaznali nikakršnih nemirnosti tako v kratkih kot dolgih zavojih ali na ravninah, kjer KTM brez težav preseže 200 km/h. Vse je teklo kot po maslu. Natančno, udobno in dovolj športno.

Sicer pa za vse, ki si želijo agresivnejše vožnje, poskrbi odlično White Powerjevo vzmetenje, ki se ga lahko hitro in natančno nastavi z majhnim izvijačem. Razlika je očitna že po dveh klikih na nastavitvenem vijaku. No, kakorkoli že, nam je ustrezala že serijska nastavitev, ki se je izkazala kot dober kompromis, z dovolj mehkobe in blaženja, ko je cesta presenetila s kakšno luknjo v asfaltu, in dovolj trdote, ko se je pred nami razkrila serija vabljivih ovinkov.

Svoj delež k lahkotni vodljivosti so prispevale tudi Pirellijeve gume Scorpion Syncs, obute v lahka aluminijasta platišča (Brembo! ), ki so jih prilagodili prav za supermoto. KTM je tako prilepljen ob asfalt omogočal skrajne nagibe. Ko ravno govorimo o ekstremni vožnji: lahko se ga vozi po kolenu ali pa v slogu supermoto, z nogo naprej v ovinku.

S sodobno obliko, svežino, ki jo je KTM 950 supermoto prinesel na motoristično sceno, nas je (to sedaj javno priznamo) kar malce presenetil in ujel nepripravljene. Z vabilom v roki smo se na svetovno novinarsko predstavitev v Toskani odpravili predvsem neobremenjeni in odprti za nekaj novega. In prav to je bistvo našega zaključka. To je motocikel, ki prinaša nekaj povsem novega, do sedaj še neznanega motoristični sceni.

Kdor je pripravljen poskusiti nov okus, ne bo razočaran. Nenazadnje KTM ponuja veliko (tudi ekskluzivnost znamke) za razumno ceno. Predvidena cena naj ne bi presegla 2, 7 milijona tolarjev, kar se nam za vse to, kar ponuja 950 Supermoto, ne zdi pretirano. Skušajte se dogovoriti za kakšno testno vožnjo, ne bo vam žal.

Cena (okvirna): 2.680.000 SIT

Motor: 4-taktni, dvovaljni V, tekočinsko hlajen. 942 cm3, 98 KM pri 8.000/min, 94 Nm pri 6.500/min, 2-krat uplinjač Keihin 43 mm

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: spredaj nastavljive vilice USD, zadaj enojni nastavljivi blažilnik PDS, cevni okvir Cromo

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 305 mm, zadaj kolut premera 240 mm

Medosna razdalja: 1.510 mm

Višina sedeža od tal: 865 mm

Posoda za gorivo: 17, 5l

Masa brez goriva: 187 kg

Zastopnik: Motor Jet, Maribor (02/460 40 54), Moto Panigaz, Kranj (04/204 18 91), Axle, Koper (05/663 23 77)

HVALIMO IN GRAJAMO

+ vodljivost

+ ergonomija

+ moč in navor motorja

- zvok motorja

- še ni v prodaji

Peter Kavčič, foto: Herwig Peuker, Halwax Manfred, Freeman Gary

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri