Test: Yamaha T-MAX 530 - pogled v prihodnost - Testi - Moto Magazin

Test: Yamaha T-MAX 530 - pogled v prihodnost

Spet test skuterja, boste motoristi zmajevali z glavo. Mi se prav nič ne pritožujemo.

Test: Yamaha T-MAX 530 - pogled v prihodnost (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
5. 9. 2012

Kako bi se lahko brali naši testi?
Si predstavljate naše zapise brez zgodb, ki nastajajo v ozadju naših druženj z dvo-, tri- in štirikolesniki? Zapis za tole maksi Yamaho bi se lahko bral nekako takole: T-MAX je novost za leto 2012. Ima močan motor. Po avtocesti se lahko brez težav vozimo 150 km/h. Sedež je udoben, merilniki so pregledni. Ko stisnemo ročici zavore, se skuter hitro ustavi In tako naprej ... Dolgčas, skratka – življenje s takim mega sesalcem v garaži pa še zdaleč ni dolgočasno.

Smer: morje!
Na fotografiji se ne vidi, da so v ogromnem prtljažnem prostoru pod sedežem našli prostor spalna vreča, potapljaška maska in dihalka, brisača in sandali. Hip zatem, ko spišem prav tale tekst, me bo Yamaha do jutrišnjega večera odpeljala v Istro.

Zaradi ugodne vremenske napovedi sem dežni kombinezon pustil doma, pa tudi sicer se zaradi dobre zaščite telesa s T-Maxom ne gre ustrašiti nekaj dežnih kapelj. Vetrobran je dvostopenjsko nastavljiv, a žal le z orodjem (BMW, mimogrede, ima ročno oz. električno nastavljivega). Udoben in kraljevsko odmerjen sedež skupaj z nizko postavljenim krmilom sili v čoperski položaj, torej z nogami naprej. Iz vtisov po lanskem primerjalnem testu maksi skuterjev vemo, da tak položaj nekaterim skuteristom ustreza, drugim spet ne.

Živahnost in uglajenost dveh valjev
Skuter poganja dvovaljni paralelni motor. Super stvar! Skozi izpušno cev izdihuje zelo lepo 'štimo', zato razumem, zakaj je najbolje prodajani Akrapovičev izpušni sistem v Italiji namenjen prav T-MAX-u. Ko ob prižigu zelene luči na semaforju do konca zasukaš desnico, pogonski sklop navor nesunkovito spremeni v spremembo kinetične energije. Ni cukanja, ni tresljajev ob 'grabljenju' sklopke.

Tudi brutalnega pospeška od začetka ni čutiti, le prijetno zvezno pospeševanje. Dvovaljnik najbolj 'sune' pri hitrosti približno 40 kilometrov na uro in takrat bodo kolegi motoristi morali tudi svoje ropotulje zavrteti v višave, da bodo sledili noremu Maxu. Do hitrosti 150 km/h se niti skuter niti motorist sploh ne mučita, s še naprej odprtim plinom pa igla merilnika hitrosti obstane pri številki 170. Dovolj. Poraba med petimi in slabimi šestimi litri pri vseh zmogljivostih, ki jih ponuja, ni prevelika.

Ciklistika, primerljiva z motocikli!
Še bolj kot s pogonskim sklopom in udob­jem pa T-MAX navduši z voznimi lastnostmi. Nagiba se kot motocikel in se nato v zavoju tudi vede tako. Ni nemirnosti, ni zibanja, ni zvijanja okvirja. Tudi z dvema dedcema na sedežu! Zavore so dovolj zmogljive, da brez dvoma svetujemo še ABS, ki vas bo stal dodatnega petstotaka. Brez pripomb. Še dokaz: včeraj sem na zadnjem sedežu zapeljal prijatelja z večdesetletnim motorističnim stažem. »Jeb..., je dober,« se je glasil kratek komentar.

Izkušnja z novim T-MAX-om je tako navdušujoča, da si upam napovedati, da bodo takšna in podobna dvokolesa v prihodnosti vztrajno grizla delež motociklov. Ne kljubujte, izkusite udobje samodejnega prenosa moči tudi sami.

tekst: Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič

Iz oči v oči - Peter Kavčič
Yamaha je s T-MAX-om že prvič zadela v črno, novi maksi skuter izpod njihovega nakovala pa je še boljši. Močan motor, stabilnost tako pri veliki hitrosti kot pri mestnem manevriranju, udobje in uporabnost so me navdušili.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: Dealta team
    Cena testnega modela: 9.990 €
  • Tehnični podatki

    Motor: dvovaljni vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 530 cm3, vbrizg goriva.
    Moč: 32 kW (43,5 KM) pri 7.500/min.
    Navor: 46,4 Nm pri 6.500/min.
    Prenos moči: samodejna sklopka, variomat, jermenski sekundarni prenos.
    Okvir: aluminijasti.
    Zavore: spredaj dva koluta Ø 267 mm, zadaj kolut Ø 262 mm.
    Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, 120 mm giba, zadaj nihajne vilice, vodoravno nameščen enojni blažilnik, 116 mm giba.
    Gume: 120/70-15, 160/60-15.
    Višina: 800 mm.
    Posoda za gorivo: 15 l.
    Medosna razdalja: 1.580 mm.
    Teža: 217 kg.
Hvalimo in grajamo
videz
motor
delovanje prenosa moči
udobje za voznika in sopotnika
stabilnost, okretnost
zavore
okvir in vzmetenje
prostoren prtljažnik
pregledni in informativni merilniki
kakovostna izdelava
malo prostora za noge (širok sredinski greben)
nekoliko nerodna postavitev kontaktne ključavnice
prenizko krmilo za zelo visoke voznike (pri obračanju)
ni gumba za upravljanje potovalnega računalnika na krmilu
vetrobran nastavljiv le z orodjem
cena
ABS le za doplačilo

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri