MV Agusta F4 1000R in Brutale 910R

3. 8. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Na svetu je le en samcat proizvajalec športnih motociklov, ki se lahko pohvali, da ima v svoji prodajni paleti serijski motocikel, ki zmore končno hitrost prek 300 kilometrov na uro. MV Agusta, kdo pa drug!

Štejemo si v čast in priznanje, da smo bili povabljeni na tako prestižno predstavitev, ki se v avtomobilskem svetu lahko primerja le s predstavitvijo katerega od novih zmogljivejših Ferrarijev. To je v vsakem primeru prav poseben dogodek.

Lokacija: Misano Adriatico, prizorišče dirke za svetovno prvenstvo Superbike. Tistih 301 kilometrov na uro je pravih, izmerjenih na zaprtem dirkališču z umerjeno merilno napravo, in komaj smo čakali, da preizkusimo, ali to drži in kaj zmore motocikel, za katerega hočejo skoraj pet milijonov tolarjev.

MV Agusta poznavalcem zgodovine motociklizma in ljubiteljem tehnike ni neznanka. Na grand prix dirkah so z njo zmagovali John Surtees, Mike Hailwood in veliki Giacomo Agostini ’Ago’, če naštejemo le legendarna imena. Da so nekaj posebnega, povedo tudi številke. Več kot 3.000 zmag v različnih prvenstvih, 270 zmag v GP-dirkah in 37 naslovov svetovnih prvakov. Da, res je, od zadnje njihove zmage v GP-ju je minilo natančno 30 let, a Honda, ki jim je najbližja, je pred letošnjo dirko v Laguni Seci zabeležila jubilejnih 200 zmag.

V svojem sloganu tudi ne uporabljajo zaman izraza MV Agusta - ’motorcycle art’, kar bi po naše pomenilo motoristična umetnost, kajti njihovi izdelki so vsi po vrsti umetniški. Pod oblikovanje se je podpisal sam gospod Massimo Tamburini, eden največjih mož sodobnega oblikovanja. Da ne kvasimo neumnosti, pove dejstvo, da je v obliki, kot jo vidite na slikah, MV Agusta F4 skoraj nespremenjena že sedem let. Se še spomnite, kakšni so bili japonski superšportniki pred sedmimi leti? Mi tudi ne! V tem obdobju so prejeli kar 35 nazivov ’motocikel leta’ po svetu, moč samega agregata (prej 750, sedaj 1000) pa je zrasla za 50 ’konjev’.

Medtem je motocikel doživljal spremembe, ki so ga ves čas potiskale naprej, v boj s konkurenco, če lahko velikoserijskim motociklom sploh rečemo konkurenca. Boljši izraz je v korak s trendi.

In zadnja evolucijska stopnja tega superšportnika je F4 1000R. Motor s 130 kilovati (174 KM) pri 13.000 vrtljajih na minuto zmore 10 ’konjev’ več od vstopnega modela F4 1000S. Pravzaprav je nova F4 1000R nekje vmes med prej omenjenim modelom in posebno omejeno serijo F4 1000 Senna, ki pa tudi cenovno odstopa za dva milijona tolarjev navzgor. Naj se sliši še tako čudno, toda izvedba ’R’ je pravzaprav najboljši kompromis med ceno in zmogljivostmi. Toda teh ni malo. Kar je motocikel, ki mu lahko mirno rečemo superbike dirkalnik za cesto, pokazal na dirkališču v Misanu, je osupljivo.

Že pogled na visoko nameščen sedež, ostrokotno geometrijo sprednjega dela, kjer se bohotijo odlične, filigrantske Marzocchijeve vilice USD premera 50 milimetrov (13 položajev za kompresijo in 32 za povratek), ki so za gladko delovanje drsne površine obdelane z ogljikovim nitritom in so največ, kar lahko kupite zdaj v tej specializirani tovarni iz Bologne, razkrije naravo motocikla. Najnovejše Brembove radialne zavore, vzete z dirkalnikov za MotoGP in Superbike, zajeten par 320-milimetrskih zavornih kolutov in prav tako Brembova alu platišča s kraki v obliki črke ’Y’, ne puščajo dvomov. Če ne prej, izginejo na stezi.

Motor, ki se s čudovito melodijo oglaša skozi titanov kvartet pod sedežem, je namreč dirkaško živahen z odločnim pospeševanjem in s takojšnjim odzivanjem na ročico plina, ki podaja informacijo Marellijevi enoti za vbrizg goriva. ’Sprehod’ skozi natančen in mehko delujoč kasetni menjalnik bo vzljubil vsak dirkač. Celoten motocikel tako deluje povsem v sozvočju in na zahtevni stezi v Misanu (ponekod zelo slab asfalt, kombinacije hitrih in počasnih ovinkov) so bili dovolj že trije uvodni krogi, da je šlo že zelo hitro. Seveda gre nato iz kroga v krog tempo počasneje navzgor, a motocikel vsekakor omogoča izjemno hitro vožnjo. Predvsem nas je navdušil motor, ki mu preprosto ne zmanjka moči ne v nižjih ne v srednjih ali visokih vrtljajih.

Zavore so vseh 20 minut, kolikor je trajala posamezna vožnja, delovale brezhibno, z odličnim, konstantnim občutkom na zavorni ročici, brez kančka utrujenosti. Enako lahko rečemo za sprednji del, ki natančno sledi zastavljeni liniji in odlično požira neravnine. K tej zanesljivi in mirni vožnji veliko pripomore tudi čvrst cevni okvir. Le dirkači z izkušnjami v superbike dirkah so izrazili željo po nastavitvi zadnjega Sachovega blažilnika, ki pa ima resnici na ljubo zaradi ogromne moči motorja in sorazmerno velike mase motocikla (192 kilogramov suhe mase) veliko dela.

Da niso pozabili na nobeno malenkost, pove še to, da je sklopka, kot eden najbolj obremenjenih delov motorja, sedaj večja. F4 1000R je na voljo v izvedbi z enojnim sedežem, kar jasno kaže, čemu je namenjena, po naročilu pa jo dobite lahko tudi s sedežem za sopotnico. Da MV Agusto vzljubiš, jo moraš najprej spoznati. Potem je tudi cena razumljiva. A žal še vedno enako visoka.

MV Agusta F4 1000R

Cena testnega modela: 4.950.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen, 998 cm3, 130, 0 kW (174 KM) pri 11.900/min (lim:13.000/min), 111 Nm pri 10.000/min, elektronski vbrizg goriva Weber Marelli 5SM

Sklopka: oljna, večploščna

Prenos moči: kasetni 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj polno nastavljive vilice USD, zadaj polno nastavljiv, enojni centralni blažilnik

Zavore: spredaj 2x kolut fi 320 mm, štiribatna radialna zavorna čeljust, zadaj 1x kolut fi 210 mm

Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 190/55-17

Medosna razdalja: 1.408 mm

Višina sedeža od tal: 810 mm

Posoda za gorivo: 21 l

Suha masa: 192 kg

Zastopa in prodaja: Zupin Moto Sport, Lemberg Pri Šmarju, tel:051/304 794

Hvalimo

oblikovanje, detajli

zavore

prožen in močan motor

vozne lastnosti, stabilnost,

nezahtevnost, zanesljivost

izdelava

Grajamo

cena

Brutale 910R

Za nekaj krogov, torej zgolj za okus, smo dobili na voljo tudi najbolj ’našpičeno’ Brutale, ki se od običajne razlikuje po radialnih zavorah, večji moči (100 kW oziroma 136 KM) pri vrtoglavih 12.000 vrtljajih. Za slečenega roadsterja je to zelo nadpovprečno! Motocikel, ki suh tehta 185 kilogramov, se sprva zdi tako peresno lahek, da bi ga lahko zamenjali za 50-kubični moped. A njegova brutalna moč, zverinsko dretje iz izpušnih cevi, izredna lahkotnost vodenja in superzmogljive zavore dajo jasno vedeti, da je to motocikel, ki je pravzaprav igrača za izkušene motoriste in tudi za motoristke. Ne boste verjeli, toda ženske so baje nore na ta motocikel. Cena: 4.237.999 SI

besedilo: Peter Kavčič

foto: Stefano Spitti - www.sbkgp.com