MV agusta f4 s 1+1 evo 2

12. 12. 2002
Deli
MV agusta f4 s 1+1 evo 2

Za zmenek sva izbrala njen domači Lago di Varese, mestece na severu Italije. Le redke je pred najinim srečanjem sprejela v svoj objem - prehitel sem tudi rahlo nadute tipe iz nemškega Motorrada in »odbite« modele iz angleškega Performance Bikea. Ko sem jo zagledal, je moj srčni utrip dosegel frekvenco kolibrija, grlo je postalo nenavadno suho, kolena pa so pričela podrhtavati. Tam je. Diva. Odeta v novo srebrno oblačilo me je čakala, da me sprejme v svoj objem. Nova MV Agusta F4 S 1+1 Evo 2. Delirij!

Ah, Agusta. Mitološko opredmetenje sanj na dveh kolesih in italijanski dvokolesni Ferrari. Ja, tako kot štirikolesna legenda z bogato športno zgodovino. Kaj porečete na 75 osvojenih svetovnih prvenstev, 270 zmag na velikih nagradah in natanko 3027 nastopov na različnih tekmovanjih?

Sedanjost ima korenine v preteklosti. In tega se je pred leti zavedal gospod Claudio Castiglioni, ko je potapljajoči znamki znova vdahnil ime. Aleluja! Možakar je uporabil preizkušeno formulo. »Signore« Massimo Tamburini je s čarobno roko tehnološkega genija Castiglionovim sanjam vdihnil življenje. Stroški sanjarjenja? Lepo vas prosim! Lepotice zaslužijo le najboljše. In le najdražje je zanje najboljše, mar ne. Zato o novcih raje molčimo!

Ples

Po začetnem spoznavanju je bilo dovolj ogledovanja. Na vrsti je bil ples. Tango v ritmu štirih taktov. Brez vrtnice v zobeh, zato pa utesnjen v usnjenem kombinezonu in s čelado na glavi. Na žalost nisva predvidela plesa na tekmovalni stezi, ko bi se v hitrih ritmih pokazalo, kako se ujemava. Ne, ne, ne - ples utegne biti zelo umirjen okoli bližnjega jezera in po lokalnih cestah. Zato pa toliko strastnejši in bolj doživet.

Povem vam, toliko zavistnih pogledov drugih dvokolesnih plesalcev, kot sem jih doživel tiste dni v Italiji, ne pomnim. Vsak, še tako površni poznavalec scene se je obregnil obnjo in obme. Zanje je bila ona diva, jaz pa car - in z Agusto pod menoj sem se res počutil modrokrvnega. Res, da ima v imenu 1+1, kar pomeni, da je na zadku pritrjeno nekakšno sedalce za sopotnika, ampak, prosim vas, ljubezen v troje (Agusta, jaz in mogoča sopotnica) se zagotovo ne izide.

Prebudim jo iz kraljevskega sna in z divjim skokom kazalca na merilniku vrtljajev mi sporoči, da je pripravljena. Digitalni merilnik hitrosti v tistem trenutku pokaže vseh bogatih 320 km na uro. Zaslišim njen zvok, ki me preseneti s konkretnim tonom, precej neposrednejšim od tistega, ki ga premore osnovni model F4.

Povem vam, da sem užival v njeni božanski glasbi in ubranih notah štirivaljnika, ki je paral okolico iz izpušnega sistema Arrow po sistemu 4-2-4. Ne, ni me sram priznati, da me je ob poslušanju njene glasbe oblivala kurja polt. Prestavim v prvo in odpeljeva se avanturam naproti.

Že takoj ob prazni cesti za tovarno želim resnico. Želim izvedeti, ali mi je zvesta ali laže. Zato - plin do konca. Kazalec z lenih 5000 vrtljajev poskoči na polnih 13.500, pri katerih moje strastno ožemanje ročice prepreči omejevalnik. Tik pred tem, pri 13.200 vrtljajih na minuto, mi Agusta sporoči, da je skrajni čas, da neham.

Prva prestava je neznansko dolgaaaa, vse tja do 130 km na uro, v drugi že letim z več kot 150 km na uro. Juhuhu, si pojem. To je to! Še nekaj kratkih pretikanj in že se dotaknem hitrosti 240 km na uro. Ne, ni lažnivka, resnica je še slajša, kot sem pričakoval. Agusta se je na moja izvajanja odzvala z nenavadno lahkostjo in nevtralno lego. Joj, kako si želim, da bi se nekega dne z njo podil po Grobniku.

Plemenita oprema

Zagotovo se je treba za odlično lego Aguste zahvaliti geniju njenih konstruktorjev in njeni vrhunski opremi. Da njeno 750-kubično motorno srce, široko le 430 mm, zmore 137 KM in bije v športnem duhu, je menda jasno. V novem modelu je močnejše za celih 11 »konjev«. Ima spremenjeno glavo, večje radialne ventile, kovane bate, novo elektroniko in nov menjalnik.

Weber-Marellijev neposredni vbrizg goriva je takšen, kakršen žene Ferrarija do zmag v prvenstvu formule 1. Njene sprednje vilice USD premera 49 mm pa so natanko takšne, kot jih videvamo v tekmovanjih za veliko nagrado. Blažilnik krmila je Öhlinsov, zadnji, popolnoma nastavljivi Sachsov blažilnik ima (zopet) vzornika v vzmetenju Ferrarijeve formule 1.

Zavore so zgodba zase. Veliki Nissanovi sprednji koluti premera 310 mm so kopija tistih na Rossijevi Hondi, prav tako kot šestbatna zavorna čeljust. Okvir je spleten iz krom-molibdenovih cevi in je podoben Ducatijevemu, tako kot zadnja enoročna nihajka. Ta je nastavljiva po vi šini in celo dolžini.

Toda vsej plemenitosti materialov in vrhunski opremi navkljub ne pričakujte, da vas bo Italijanka razvajala. Njena oprema je špartanska, če si želite udobja, pa nanjo lahko mirne duše pozabite.

Poleg opisane lepotice so Italijani za novo sezono predstavili še njeno sestro, enosedežni model Monoposto F4S, in dirkam namenjeno različico SPR. Če pa vam navadno odstopanje od povprečja ne zadošča, vas bo morda potešil model omejene serije F4 Ago, odet v barve legendarnega Giaccoma Agostinija. No, pa še beseda o cekinih: z novo MV Agusta boste zažigali za 16 836 evrov.

MV agusta f4 s 1+1 evo 2

TEHNIČNI PODATKI

Motor: 4-taktni, 4-valjni, vrstni

Prostornina: 749, 4 kubičnega centimetra

Kompresija: 12 : 1

Elektronski vbrizg goriva

Sklopka: Oljna, večploščna

Prenos moči: 6 prestav

Največja moč: 104, 6 kW (137 KM) pri 12 600/min

Največji navor: 83 Nm pri 10.500/min

Vzmetenje (spredaj): Nastavljive USD-vilice Showa, f 49 mm

Vzmetenje (zadaj): Popolnoma nastavljiv blažilnik Sachs

Zavore (spredaj): 2 koluta f 310 mm, 6-batna čeljust

Zavore (zadaj): Kolut f 210 mm

Kolo (spredaj): 3, 50 x 17

Kolo (zadaj): 6, 00 x 17

Guma (spredaj): 120/65 x 17

Guma (zadaj): 190/50 x 17

Medosna razdalja: 1398 mm

Posoda za gorivo: 21 litrov

Suha masa: 192 kg

Zastopa in prodaja

Zupin Moto-Sport, Lemberg (051/304 794), Stonauro, Ljubljana (01/561 58 40)

Zoran Majcan

Avtor je novinar revije Avto Klub

Foto: Željko Puhovski

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 4-valjni, vrstni
Navor: 83 Nm pri 10.500/min
Prenos moči: 6 prestav
Zavore: 2 koluta f 310 mm, 6-batna čeljust
Vzmetenje: Nastavljive USD-vilice Showa, f 49 mm / Popolnoma nastavljiv blažilnik Sachs
Posoda za gorivo: 21 litrov
Medosna razdalja: 1398 mm
Teža: 192 kg