Test: BMW C650 GT

Navadili smo se, da BMW v zadnjih letih na trg pošilja resnično samo odlične motocikle. Lahko to odličnost pričakujemo tudi od njihovega prvega velikega maksi skuterja?

Besedilo: Matjaž Tomažič, foto: Aleš Pavletič

Povedano po pravici, preden so mi pri zastopniku izročili ključe testnega C650 GT-ja, nisem vedel, kaj naj pričakujem od bavarskega maksija. Ker je povsem nov skuter, ki predhodnika pravzaprav nima, se je porajalo le vprašanje, ali gre za še enega križanca, ki hodi v zelje motociklom, ali vendarle za klasičen skuter. Po tednu dni druženja se je k sreči izkazalo, da je skuter. In to kakšen.

Kot celota deluje prestižno, uporabljeni materiali so kakovostni, deluje čvrsto in trpežno. Oklep v okolici krmila in na njem sicer razkriva nekaj površnosti pri odlivanju in sestavljanju plastičnih delov, a Bavarci bodo v prihodnosti to zagotovo uredili.

Da je ergonomija ena izmed boljših v segmentu skuterjev, boste ugotovili tako veliki kot majhni vozniki/-ce, zaradi širokega sedeža pa bi lahko predvsem najmanjši tla pod nogami dosegli le z eno nogo. Ne glede na položaj ali velikost voznika je pregled nad celotnim skuterjem, pogled na armaturno ploščo in razgled v vzvratnih ogledalih odličen. V mrzlih jutrih je nekoliko moteč le širok sredinski greben, ki nogam ukazuje precej široko razprt položaj, zato je področje okrog mehurja temeljito prezračeno in (pre)izpostavljeno mrazu.

bmw c650 gt

Hkrati je ta sredinski greben edina pomanjkljivost, ki jo lahko v poglavju vetrne zaščite očitamo temu skuterju. Z električno nastavljivim prednjim vizirjem in dodatnima zložljivima usmernikoma zraka pod njim si lahko v vsakem trenutku pri vsaki hitrosti, tudi med vožnjo, zelo učinkovito izbirate intenzivnost zaščite pred vetrom.

Prostoren prtljažni prostor pod sedežem zadošča vsem potrebam in od povprečja v razredu ne odstopa, je pa zato BMW vozniku namenil tudi dva izredno funkcionalna predala pod krmilom. Oba sta narejena kot košarici, zato lahko vanju mirno odložite tudi kovance, ključe in druge podobne predmete, ki sicer po naravi pogosto pristanejo na tleh.

Kar zadeva opremljenost, temu BMW-ju ne manjka nič. Za varnost skrbita protiblokirni in protizdrsni sistem (več dela ima prvi), od opreme, namenjene udob-

ju in informacijam o motorju, pa skuter premore vse, tudi gretje ročk in sedežev. Serijska je tudi samodejna parkirna zavora, ki se aktivira skupaj s stranskim stojalom.

V vožnji je C650 GT tako beemvejevski, da bolj ne bi mogel biti. Nevtralna in mirna, že skoraj sterilna lega na cesti vozniku vliva zares velik občutek varnosti in zanesljivosti. Zavore značilno beemvejevsko grabijo v asfalt, serijske Metzelerjeve gume pa svoje delo opravljajo odlično. Omeniti velja še, da vozne lastnosti skuterja ostajajo enake tudi ob prisotnosti sopotnice, kar je za marsikoga zelo pomembno.

bmw c650 gt

Dvovaljni motor, ki prijetno in zamolklo rohni v slogu močnih gliserjev, brez težav skrbi, da je skuter izredno živahen. Do 100 kilometrov na uro pospeši v približno sedmih sekundah, a bolj bistveno je, da so impresivna tudi pospeševanja iz zaleta. Učinkovitost celotnega pogonskega sklopa se kaže tudi pri polnem obremenjevanju. Ob polno odprtem plinu se vse motorne aktivnosti dogajajo pri približno 6.000 vrtljajih, kar predstavlja približno dve tretjini največjega vrtenja. Posledično lahko mirno potujete s 140 kilometri na uro, povprečna poraba pa vseeno ne presega skromnih petih litrov.

Najmanj prijetna lastnost tega skuterja je seveda cena. Za skuter magična in še razumna meja desetih tisočakov je namreč krepko presežena. Je C650 GT vreden 12 tisočakov? Če vozite X6 in imate v garaži še Z4, potem o tem ni dvoma.

In kaj pravi dama? Ne zdi se ji, da bi ga moral nujno imeti, ampak načelno bi nakup odobrila ... 

Osnovni podatki
Prodaja: BMW Group Slovenija
Cena osnovnega modela: 11.300 €
Cena testnega modela: 12.107 €
Tehnični podatki
Motor: 647 cm3, dvovaljni štiritaktni vrstni, vodno hlajeni.
Moč: 44 kW (60,0 KM) pri 7.500/min.
Navor: 66 Nm pri 6.000/min.
Prenos moči: samodejni menjalnik, variomat.
Okvir: aluminij z jekleno cevno nadgradnjo.
Zavore: spredaj 2 x kolut 270 mm, dvobatne čeljusti, zadaj 1 x 270 kolut, dvobatna čeljust ABS, kombiniran sistem.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice USD 40 mm, zadaj dvojni blažilnik z nastavljivo napetostjo vzmeti.
Gume: spredaj 120/70 R15, zadaj 160/60 R15.
Posoda za gorivo: 16 l.
Teža: 259 kg.
Hvalimo in grajamo
vozne lastnosti in zmogljivosti
zavore
bogata oprema
predali za shranjevanje predmetov
nerodna osrednja ključavnica
pomanjkljivosti v sestavi plastik na krmilu