Test: CFMoto CForce 450

26. 5. 2016
Deli

Enovaljnik, ki poganja CFORCE, je mirno brnel nekje v trebuhu štirikolesnika, meni pa je začel pod čelado polzeti pot s čela. Teren je postajal vedno bolj neprehoden, podrto drevje prek gozdnih cest pa je vse skupaj samo še oteževalo. Z avtomobilom bi se ustavil že pred nekaj kilometri, ker pa je štirikolesnik manjši, sva skupaj kar plezala in plezala.

A se je tudi on zataknil, klanec, po katerem je bilo treba obvoziti podrto drevje, je postal prestrm. Reduktor naenkrat ni bil več dovolj. Peš oziroma kar po vseh štirih, ker je bilo tako presneto strmo, sem vlekel jekleno pletenico iz vitla in na vrhu zapel okrog drevesa. Ko sem se pridrsal nazaj do štirikolesnika, sva skupaj splezala tudi čez to oviro s pomočjo vitla. V tistem trenutku mi je postalo dokončno jasno, da kitajskih izdelkov za vožnjo po terenu ne smem več podcenjevati. Priznam, imel sem predsodek, ampak ko sem ga prvič zagledal na sejmu v Milanu in pozneje še zapeljal po terenu, so začeli dvomi bledeti. Kajti za ceno 5.400 evrov dobiš izjemno veliko štirikolesnika! Pri zastopniku, grosupeljskem podjetju SBA (www.sba.si) kot specializiranemu trgovcu s štirikolesniki za ljubljansko regijo in Dolenjsko, so se ob tem, ko je nanesla tema na poreklo, le prijazno nasmejali in rekli: »Preizkusite ga pa nam potem povejte, kaj si mislite.« Po končanem testu je njihova samozavest razumljiva, kajti v resnici gre za kakovosten izdelek, ki sicer ima kakšno pomanjkljivost, ampak ob dejstvu, za kako ugodno ceno se prodaja, mu lahko to tudi spregledamo. Kajti prepriča že na prvi pogled! Moderna oranžna barva, sodoben nekoliko agresiven dizajn, LED-luči in dodatna oprema, kamor štejemo prednji in zadnji prtljažnik, močno cevno zaščito sprednjega dela, vitel, vetrobran in ne nazadnje vlečno kljuko, ni povsem običajen seznam opreme.

Vse to pride uporabniku seveda še kako prav, in ker gre za daljšo različico, se na njem zelo udobno pelje tudi sopotnik. Ta bo imel dobro oporo v naslonjalu in dva močna stranska ročaja ter veliko prostora za noge.

Tudi voznikov prostor je lepo odmerjen, sedi se pokončno, pri zelo športni vožnji, kjer se je treba globoko nagniti v ovinek, pa ponuja dovolj prostora za kolovratenje. Pogrešal sem nekaj več mehkobe na krmilu med obračanjem na mestu, tu bi mu servoojačevalnik krmila prišel zelo prav, ampak potem tudi cena verjetno ne bi bila več tako ugodna. Rajdni krog ima žal nekoliko velik, kar pomeni, da je na zelo tesnem prostoru včasih treba pretakniti tudi v vzvratno in popravljati smer. Manjši obračalni krog je torej naloga za naslednjo generacijo! Ker gre v osnovi za delovni stroj, ne morem trditi, da me je motor razočaral, dejstvo pa je, da bi mu nekaj dodatne moči prišlo prav, predvsem bi s tem ponudil več užitka v driftanju po makadamskih cestah. Če na poti prideš do zelo strmega vzpona, je namreč poleg stalnega zadnjega pogona s pritiskom na gumb na voljo še prednji pogon, če je pa še to premalo, reduktor premaga skoraj vsako strmino. Vitel je namenjen zelo ekstremnim podvigom na terenu, kar manj izkušenim odsvetujemo, prav pa pride pozimi, ko lahko z njegovo pomočjo dvigamo ali spuščamo plug za pluženje snega.

CFMOTO je s tem modelom pretaknil v prestavo višje in se resneje postavil na zahteven evropski trg. Gre za izredno prijazen in do uporabnika nezahteven štirikolesnik, ki ga poganja preizkušen enovaljni štiritaktni motor z 400-kubičnimi centimetri delovne prostornine in v odprti različici zmore 31 'konjev', CVT-menjalnik pa ponuja nezahtevno uporabo tako na cesti kot na terenu. Če se boste z njim odpravili na daljši izlet, pa vsekakor priporočam, da uberete nekoliko manj uhojene poti in ceste, kajti ko pod kolesi zmanjka asfalta, se prava zabava šele zares začne.

bese­di­lo: Peter Kavčič, foto: Ana Grom

Osnovni podatki
Prodaja: SBA, d. o. o.
Cena testnega modela: 5.799 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, 400 cm3, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva.
Moč: eskončnostopenjski menjalnik CVT, reduktor, vzvratna prestava, pogon na zadnji kolesi ali na vsa štiri kolesa.
Navor: 33 Nm pri 6000 vrt/min.
Prenos moči: 22,5 kW/31 KM pri 7200 vrt/min.
Zavore: hidravlične, spredaj dva koluta, zadaj enojni kolut.
Vzmetenje: spredaj dvojne A-roke, zadaj posamične obese.
Gume: 24 x 8 x 12 / 24 x 10 x 12.
Višina: 540/250 mm.
Posoda za gorivo: 15 l (8 l teren, 10 l cesta).
Medosna razdalja: 1.460 mm.
Teža: 360 kg.
Hvalimo in grajamo
videz
kakovost izdelave glede na ceno
cena
vsestranska uporabnost
bogata oprema
prostor za sopotnika
težko krmilo pri manevriranju
pogrešali smo kakšnega 'konja' več
nenatančen merilnik ravni goriva
poraba goriva