Test: Ducati Diavel Dark

17. 1. 2016 | Peter Kavčič
Deli

Ko gre za napenjanje mišic na dveh kolesih, tale motocikel nima prav veliko konkurence. Če lahko rečemo, da čez veliko lužo Harley pomeni ameriški pogled na mačo motorje, je Ducati Diavel odločna klofuta ameriškemu ponosu. Tako posebnega motocikla zlepa ne boste našli!

Kako videz vara. Na pogled ogromen in okoren, a je v resnici neverjetno agilen, celo prepričljiv v vožnji! Tisti, ki ga zajaha, pa bo dobil občutek superiornosti, temu ne morete ubežati. Široko krmilo, dolga in razpotegnjena silhueta z nizkim sedežem ter velik dvovaljni motor s 1.198 kubičnimi centimetri prostornine, ki bi lahko poganjal tudi superšportni dirkalnik, je enostavno brutalna kombinacija. Če želite videti, kako se najlažje zakuri zadnja guma, se samo usedite na Diavela in na polno odprite plin, da iz kratko prirezane izpušne cevi bruhne ves gnev sežganega bencina. Zavidljivih 162 'konjev' namreč tako hitro zavrti zadnje kolo v prazno, da je na svetu ni gume, ki bi zdržala tovrstno obremenitev. Potem dodajte še 130 njutonmetrov navora in recept za kaos je tu! Čeprav ima zadaj nameščeno 240-milimetrsko superšportno gumo Pirelli Diablo Rosso II.

Ker pa gre za čistokrvno italijansko mojstrovino, ki slovi po dirkaškem pedigreju, je vzmetenje seveda nastavljivo. Prednji par Marzocchijevih obrnjenih vilic in zadnji enojni blažilnik namreč lahko nastavite na udobje ali pa dirkaško trdo, če vas prime, da bi se zapodili po ovinkih. Čeprav je v resnici Diavelov domači teren kos ravne asfaltne ceste, na kateri bo navdušil z izjemnimi sunki v slogu pospeševanj iz drag racea, se presenetljivo dobro znajde tudi na ovinkih, še bolj od tega pa v mestu, ko počasi, ob zvoku brbotanja velikega dvovaljnika lovi poglede. Ko pogledamo na tehtnico in ugotovimo, da tale mačo v resnici tehta pravzaprav peresno lahkih 210 kilogramov, če v njem ni goriva, postane jasno, zakaj se pelje tako zelo lahkotno. Če lahko rečemo, da so zavore z 265-milimetrskimi zavornimi koluti in parom radialnih čeljusti Brembo monoblock ter zadnja guma, ki v širino meri kar 240 milimetrov, osupljivi, pa je malo manj osupljiva cena. Osnovni Diavel Dark stane 18.990 evrov, v izvedbi Carbon 22.690 evrov in v prestižni različici Titanium nesramnih 29.990 evrov. Zato je jasno, da je to motocikel za izbrance.

Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: As Domžale Moto center
Cena testnega modela: 18.990 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 1.198 cm3, dvovaljni L-zasnove, Testastretta 11°, 4 desmodromični ventili na valj, tekočinsko hlajenje.
Moč: 119 kW (162 'konjev') pri 9.250/min.
Navor: 130,5 Nm pri 8.000/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: 2 x 320 mm polplavajoča koluta, radialno vpete štiribatne čeljusti Brembo Monobloc, ABS serijsko, zadaj 265 mm kolut, dvobatna plavajoča čeljust, ABS serijsko.
Vzmetenje: popolnoma nastavljive Marzocchijeve USD-vilice 50 mm z obdelavo DLC, zadaj popolnoma nastavljiv zadnji blažilnik, priročno nastavljanje prednapetosti vzmeti, enoročna aluminijasta zadnja nihajka.
Gume: 120/70 ZR 17, 240/45 ZR17.
Višina: 770 mm.
Posoda za gorivo: 17 l.
Medosna razdalja: 1.590 mm.
Teža: 210 kg.