Test: Honda Forza 300 (2018)

28. 10. 2018 | Matjaž Tomažič
Deli

Ob prvi resni najavi nove Forze smo nekoliko zastrigli z ušesi. Honda ni samo veliko obljubila, obetal se je namreč preskok v miselnosti.

Saj ne, da bi trdil, da pri Hondi niso dovolj drzni. Prav oni so tisti, ki so v preteklih desetih letih na trg poslali lepo število modelov, s katerimi so zapolnili skoraj vse obstoječe vrzeli med različnimi razredi. A z izjemo dveh ali treh 'nišnih' modelov je njihova celotna flota ustvarjena z željo, da bi ugajala vsem. Seveda takšna strategija prinaša lepo število plusov, a v času, ko je denarja (spet) dovolj, je prostora za kompromise manj.

 

To so ugotovile tudi bistre glave iz Honde, zato so se odločili, da bo nova Forza namenjena tistim, ki maksi skuterje kupujejo zato ker jih res potrebujejo, ne pa zato, ker so jim z vidika dimenzij, prijaznosti, praktičnosti in financ pač pisani na kožo. Prav vsak resen proizvajalec maksi skuterjev, in tako tudi Honda, ima svoj razvojni center tudi v domovini skuterjev – Italiji. Tam so dobili dovolj jasna in konkretna navodila – izdelajte skuter za Evropo, lahko pa tudi malo za ZDA.

Skuter, narejen po meri zahtevnih trgov

S takšnimi navodili so inženirji novo Forzo zgradili skoraj povsem na novo. Začenši z novim cevnim okvirjem, ki je z lastno maso in nekaterimi vzporednimi rešitvami zaslužen za to, da je Forza zdaj za kar 12 kilogramov lažja od prehodnice. Skrajšali so tudi medosno razdaljo in s tem zagotovili več agilnosti ter konkretno povišali (62 mm) višino sedeža ter tako poskrbeli za boljši položaj voznika, več preglednosti, prostornosti in seveda varnosti. Tako so novo Forzo, kar se tiče podatkov, ki jih merimo z metrom, umestili v cono, ki jo v tem trenutku poznamo kot najoptimalnejšo v razredu. Z le malenkostnimi razlikami in s skromnimi tremi kilogrami večjo maso je nova Forza zdaj tam, kjer je tudi njen največji konkurent, Yamaha XMax 300.

 

In če že omenjam konkurenco, ki jo poznam kot referenco v razredu, je prav, da zapišem tudi to, da ji je Forza z vidika voznih lastnosti absolutno enakovredna. Na avtocesti sicer za odtenek počasnejša (okoli 145 km/h), a po zaslugi Hondinega novega vrhunskega CVT-ja in pametnega HSTC (Honda Selectable Torque Control) zelo živahna in odzivna pri nižjih hitrostih. V razredu 300-kubičnih skuterjev sistem proti zdrsu ni stalnica, a v primerjavi s tistimi, ki smo jih do zdaj preizkusili, je Hondin najboljši, saj svojo funkcijo opravlja z najmanj izrazitimi, vendar vseeno učinkovitimi vklapljanji, mogoče pa ga je tudi izklopiti.

 

V glavnem vse novo, nekaj tudi starega

Marsikdo se bo strinjal z mojim mnenjem, da prejšnja Forza z vidika oblikovanja ni bila nič kaj posebna. Ni bila niti grdi raček niti lepotica. Z novim modelom pa se je na tem področju veliko spremenilo. Osebno mi je zelo všeč njen 'GT-Styling', na pogled deluje zrelo in tudi zmogljivo ter sodobno. Okrog in okrog se diči z LED-žarometi in razsvetljavo, na njej pa ni prav nič cenenih detajlov. Z vidika opremljenosti ponuja vse, kar mora. Voznikov kokpit je mešanica novega in že videnega. Novo je vrtljivo centralno stikalo (standardna ključavnica se je poslovila, saj ima Forza pametni ključ), preostanek stikal na krmilu pa smo že videli na nekaterih nekoliko starejših, a še vedno aktualnih Hondah. Centralno vrtljivo stikalo potrebuje nekaj privajanja, zato prednosti, ki jih prinaša ta novost, spoznaš šele takrat, ko se vsi protokoli kontakta in upravljanja vtisnejo v spomin. Vseeno sta prvi in končni vtis glede voznikovega delovnega prostora odlična. K temu pripomore tudi prijetna osvetlitev armaturne plošče, katere grafika pa vsaj mene osebno močno spominja na tisto, ki jo imajo tudi ne najnovejši bavarski avtomobili. S tem ni nič narobe, saj je, kot rečeno, lepa, predvsem pa dobro pregledna.

 

Velik korak naprej je nova Forza naredila tudi na področju ergonomije. Prostornosti je že zaradi zgoraj omenjenega višjega nivoja sedeža več, le tistim, višjim od 190 centimetrov, bi znalo zmanjkovati prostora za noge in kolena. Pod dvonivojskim sedežem je prostora za dve čeladi in kup drobnarij (prostornina 53 litrov), prostoren (45 litrov) pa je tudi originalni zadnji kovček, ki se je nalezel oblikovnih linij celotnega skuterja. Oklep v sodelovanju z električno nastavljivim vetrobranom poskrbi, da tudi v mrzlih jesenskih jutrih na Forzi ne zebe ter da je voznik zaščiten tudi pred vodo ob rahlem dežju. Vetrobran se pomika izredno hitro (14 cm hoda), a menim, da mu dodatnih 5 centimetrov višine in širine ne bi prav nič škodilo. Da so Forzo zasnovali tisti, ki skuterje očitno tudi vsakodnevno uporabljajo, poleg celovite praktičnosti kaže tudi to, da so pregledna ogledala pomaknjena naprej, tako da je s kotičkom očesa brez obračanja glave vseskozi mogoče spremljati dogajanje za hrbtom, kar je na mestnih obvoznicah in vpadnicah zelo dobrodošlo. Po prvem prevoženem kilometru se mi je zdelo krmilo nekoliko ozko, a sem že po drugem zadovoljen ugotovil, da to prav nič ne vpliva na vodljivost in občutke v dlaneh in rokah.

Mirne vesti zapišem, da Forza spada med tiste Honde, ki poleg s pregovorno zanesljivostjo in kakovostjo navdušuje še z vrhunsko izdelavo. Rezultat tega, da so pri Hondi svoj fokus z globalne preusmerili na bolj lokalno raven, je odličen GT skuter iz srednje kategorije. S tem, ko so celotno vsebino zapakirali še v cenovno sprejemljiv in konkurenčen paket, pa so zadeli žebljico na glavico.

Osnovni podatki
Prodaja: As Domžale Moto center
Cena osnovnega modela: 5.890,00 €
Cena testnega modela: 6.190,00 €
Tehnični podatki
Motor: 279 cm³, enovaljni, vodno hlajen
Moč: 18,5 kW(25 KM) pri 7.000 obr/min
Navor: 27,2 Nm pri 5.750 obr/min
Prenos moči: brezstopenjski, variomat, jermen
Okvir: jekleni cevni okvir,
Zavore: spredaj kolut 256mm, zadaj kolut 240 mm, ABS + HSTC,
Vzmetenje: spredaj klasična teleskopska vilica, zadaj dvojni amortizer, nastavljiva prednapetost
Gume: spredaj 120/70 R15, zadaj 140/70 R14
Višina: 780 mm
Posoda za gorivo: 11,5 litrov
Teža: 182 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
videz, izdelava
vozne lastnosti, sistem proti zdrsu
prostornost, električni pomik vetrobrana
gospodarnost, cena, poraba goriva na testu pod 4 litre
zadnji kovček povezan s pametnim ključem
Vetrobran bi lahko bil večji
Zadnja zavora – prehiter vklop ABS
Nemirno krmilo, ko je za trenutek spuščeno
Končna ocena
  • Ko je jasno, da se skuterjem ne bo prevažala pet-članska azijska družina, pri Hondi znajo narediti odličen skuter, ki zadovoljuje vsa pričakovanja zahtevnih tržišč. Ogromen korak naprej, ki bi lahko bil tudi odlična osnova za kakšen večji in prestižnejši model. Nekateri počasi že pogrešajo Silver Winga.