Test: Honda Monkey 125 ABSHej, bi rad/-a banano?

Tisti izkušenejši se morda spominjate ameriških filmov v sedemdesetih, ko so imeli avantur željni Američni zadaj na RV-jih (avtodomih) nataknjene nenavadne majhne motorine. Ja, največkrat je bil to Honda Monkey.

Hej, bi rad/-a banano? (foto: Peter Kavčič) Peter Kavčič
7. 2. 2019

Druga polovica prejšnjega stoletja je bilo obdobje iskanje svobode, tudi motoristične, in majčkena Hondica je bila del tega obdobja. Rojena leta 1967 je iz ideje 'otroškega' motorčka postala zelo priljubljena igrača za odrasle, predvsem v zahodnem delu ZDA. V pol stoletja si je privozila celo kultni status in pri Hondi so se jo odločili posodobiti. Težka naloga, saj njenemu retro šarmu ne sme manjkati nič, preveč sodobni dodatki bi jo 'ubili'. Toda pri Hondi jim je uspelo.

Osnova za novo Opico je bil okvir, agregat in kolesa modela MSX125, njene sodobnejše različice. A ta zaljubljencev v tisto pravo ne prepriča. Nima namreč kapljaste posode za gorivo s tradicionalnim logotipom, širokega sedeža in klasičnega para zadnjih blažilnikov, ki določajo njene korenine, in dizajna, zaradi česar je (bila) tako priljubljena. Če temu dodate posodobljen kromiran LCD-števec okrogle oblike z nekaj elektronike, ABS-om na sprednjem kolesu, obrnjenimi sprednjimi vilicami USD in balonastimi gumami, uspeh novega Monkeya ne more izostati.

Motoristična tehnična sodobnost je torej na Monkeyu odmerjena obzirno, tako da se sploh ne opazi. Poglejte samo sprednji žaromet, ki sicer res deluje klasično, a je tak, kot ga poznamo pri kakšnem Monstru ali CB1000 R, če ostanemo pri družini – LED-tehnologija torej. Ko človek sede nanjo in jo zažene s pritiskom na gumb, se zgodi ... nič. No, se, ampak 125-kubični agregat prede tako tiho, da je treba biti ob odsotnosti vibracij res pozoren. Prestavljanje je mehko, pospeševanje dovolj dobro, da se po Celovški človek ne boji zliti s prometnim tokom, končna hitrost je nekaj višja od spodobnih 100 kilometrov na uro. Vodljiva, okretna in z nekaj več kot 100 kilogrami ne pretežka za mestna vijuganja. Uh, ja, ko boste v posodo za gorivo 'do čepa' nalili nekaj manj kot šest litrov goriva, boste čez dobrih 380 kilometrov pozabili, kdaj in kje ste to storili. Hvaležen štiritaktni agregat je namreč tako varčen. Hočete na teren – izvolite. Tam sicer ne boste izvajali kakšnih 'scrubov', bo pa tudi vožnja po terenu ena sama velika zabava. In temu je Monkey tudi namenjen.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: As Domžale Moto center
    Cena osnovnega modela: 4.190 €
  • Tehnični podatki

    Motor: enovaljni, štiritaktni, zračno hlajeni, 125 cm3
    Moč: 6,9 kW (9,4 KM) pri 7.000 vrt./min
    Navor: 11 Nm pri 5.250 vrt./min
    Prenos moči: štiristopenjski menjalnik, veriga
    Okvir: jekleni cevni
    Zavore: spredaj in zadaj kolut, ABS
    Vzmetenje: spredaj USD-vilice, zadaj klasični par blažilnikov
    Gume: 120/80 12, 130/80 12
    Višina: 776 mm
    Posoda za gorivo: 5,6
    Medosna razdalja: 1155 mm
    Teža: 107 kg
Hvalimo in grajamo
pozornost do detajlov
odsotnost tresljajev
poraba goriva
vozne lastnosti
(pre)mehko vzmetenje
ni prostora za sopotnika
Končna ocena

Kdor se v življenju rad motoristično zabava, hkrati odkriva skrite kotičke sveta in goji vsaj delček dvokolesne nostalgije, mora v svojo garažo parkirati ali na svoj avtodom nujno pripeti tole novo Opico. In življenje bo zabavno

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri