Test: Honda PCX 125 (2018)

1. 7. 2018
Deli

Urbani PCX si je po sedmih letih in 140.000 prodanih primerkih zaslužil temeljito osvežitev. Popravili so ga točno tam, kjer je bilo potrebno.

Honda PCX 125 je živ dokaz, da čas mineva hitreje, kot bi si želeli. Na rojstnodnevni torti tega skuterja bo letos zagorela osma svečka, v času od njegove predstavitve do danes, pa se je tudi v razredu 125-kubičnih skuterjev zgodilo veliko. Kljub temu, da je bila Honda PCX že od samega začetka naprej namenjena zahtevnejšim tržiščem, kjer je tako zelo dobrih in cenovno ugodnih skuterjev relativno malo, so bili tudi pri Hondi presenečeni nad prodajnim uspehom tega modela.

V letu 2010 je bila Honda PCX prvi in edini skuter, ki je imel serijsko vgrajen sistem 'start&stop', evolucija modela pa se je nadaljevala s stilsko osvežitvijo v letu 2014, ter končala v letu 2016, ko je PCX dobil motor, ki je ustrezal standardu Euro4.

Da se je evolucija končala? Res je, Honda PCX 125 modelnega leta 2018 (na voljo je od meseca junija), je praktično v celoti nova.

Začenši s povsem novim okvirjem, ki je v primerjavi s prejšnjim tudi lažji, so poskrbeli, da je zdaj na voljo več prostora za voznika in sopotnika. Vsaj tako pravijo pri Hondi. Osebno tudi na prejšnjem modelu prostora za udobno namestitev okončin nisem pogrešal, je pa pri novincu občutno povečan kot zasuka krmila. PCX se je že v svoji prvi izdaji ponašal z dobrimi voznimi lastnostmi, agilnostjo in okretnostjo, zato sama geometrija krmiljenja ni bila deležna sprememb. Vseeno pa so Hondini inženirji prisluhnili novinarjem in kupcem, ki so se pritoževali nad pozibavanjem zadnjega dela skuterja. Zadnja amortizerja sta tako dobila nove vzmeti ter nove točke vpetja, ki so zdaj bližje zadnjemu delu motorja. Preizkušeno in potrjeno – PCX se zdaj tudi pri vožnji v dvoje, na grbinah praktično ne pozibava. K boljši stabilnosti, predvsem pa k večjemu občutku varnosti, pa močno pripomore tudi širša zadnja pnevmatika, ter seveda serijsko vgrajen ABS.

Motor, ki poganja PCX-a je član generacije 'eSP', torej ustreza aktualnim okoljevarstvenim predpisom, hkrati pa zagotavlja najnižjo porabo goriva v razredu. Kljub temu, da je nekoliko pridobil na moči, pa PCX ostaja skuter, ki se z mesta ne bo izstrelil, med vožnjo pa pospešuje zmerno in enakomerno. Potovalni računalnik, ki sicer ne ponuja vseh pričakovanih funkcij, je med testom prikazoval podatek, da liter goriva zadošča za 44 kilometrov (oziroma porabo 2,3 litra na 100 kilometrov). Ni kaj, tale mali Hondin skuter je, vsaj kar se tiče bencinske žeje, zares skromen kot vžigalnik.

Kljub temu, da na prvi pogled tega morda ni opaziti, pa je bil PCX največje osvežitve deležen prav na področju oblikovanja. Celotna plastična 'karoserija' je skrojena na novo, linije so zdaj nekoliko bolj izrazite, še zlasti pa to velja za sprednji del, v katerem se zdaj skriva dvojni LED žaromet. Povsem nov je tudi digitalni števec, ki prikazuje vse osnovne podatke o skuterju.

Z osvežitvijo in popravki na tistih mestih, kjer je bilo to zares potrebno, je PCX dobil dovolj sveže sape za nekaj prihodnjih let. Morda res ni skuter, ki bi navdušil na prvi pogled in dotik, je pa tiste sorte skuter, ki zleze pod kožo. Vztrajen in zanesljiv stroj, na katerega velja računati.

 

Osnovni podatki
Prodaja: As Domžale Moto center
Cena osnovnega modela: 3.290 EUR €
Cena testnega modela: 3.290 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 125cm³, enovaljni, vodno hlajen
Moč: 9 kW(12,2 KM) pri 8.500 obr/min
Navor: 11,8 Nm pri 5.000 obr/min
Prenos moči: brezstopenjski menjalnik, variomat, jermen
Okvir: delno jekleni, delno iz umetne mase
Zavore: spredaj 1 kolut, zadaj boben, ABS,
Vzmetenje: spredaj klasična vilica, zadaj dvojni amortizer
Gume: spredaj 100/80 R14, zadaj 120/70 R14
Višina: 764 mm
Posoda za gorivo: 8 litrov
Teža: 130 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
lahkotnost, okretnost
vsakodnevna uporabnost, nezahtevno vzdrževanje
videz, cena, izdelava
Položaj vzvratnih ogledal, vidljivost
Kontaktna ključavnica (zamudno in nerodno dvojno odklepanje)