Honda PCX 150: Nekje vmes je ravno prav

17. 12. 2012
Deli

Ni moped – sprejela vas bo tudi avtocesta, in ni ogromen maksi skuter, ki bi skoraj potreboval svoje (avtomobilsko) parkirno mesto.

Pri AS-u so ustregli in termin za testiranje PCX-a s 'povrtanim' motorjem sinhronizirali s koledarjem, na katerem je bil označen Scooter Weekend v Italiji. Na tak dogodek se pač spodobi iti s skuterjem.

Prvo presenečenje: Transporter požre PCX-a, ne da bi bilo treba odstranjevati ogledala, poleg tega pa je ta tako lahek, da ga z nekaj (enduraške) spretnosti lahko naložim in razložim brez pomoči.

Presenečenje številka dve: na lepo poletno soboto, ko sem se naveličal fotografiranja navitih Zipov, Aeroxov in Runnerjev na največjem skuterskem srečanju v tem delu Evrope, sem s PCX-om kanil raziskati okolico mesteca Varano de Melegari in namesto predvidenih deset, morda 20 kilometrov prevozil debelo stotko.

Skuter se na 14-palčnih kolesih, zadaj podprt z dvojno nihajko, pelje naravnost fenomenalno. Smer spreminja kot moped, v dolgih ovinkih 'leži' kot 125- ali 250-kubični pravi motocikel. Obenem je s povečano prostornino (lani smo vozili 125-kubičnega) pridobil dva 'konja' in prav toliko njutonmetrov, s čimer samozavestno kljubuje ovinkastim cestam. Ima (izklopljiv) sistem start-stop, ki motor po treh sekundah prostega teka samodejno ugasne in elegantno znova zažene ob dodanem plinu.

Tovarna trdi, da skuter popije 2,24 litra na sto kilometrov, meni je kalkulator po živahnem naskakovanju italijanskih cestic pokazal številko 2,7 litra, kar tudi ni slabo.

Da je oprema sicer zelo osnovna (ni potovalnega računalnika, zadnja zavora je bobnasta), ne moti. Da je namesto prostora za gajbico sredinski greben ... Hja: ali dobre vozne lastnosti (npr. PCX) ali uporabnost (npr. Yamaha Xenter, ki smo jo preizkusili letos in tarnali nad manj stabilnim okvirjem). Naša ocena za PCX 150: zelo za.

Besedilo in foto: Matevž Hribar

Še nekaj fotografij najdete v avtorjevem blogu.

Osnovni podatki
Prodaja: As Domžale Moto center
Cena testnega modela: 2.990 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 153 cm3, dva ventila, vbrizg goriva.
Moč: 10 kW (13,6) pri 8.500/min.
Navor: 14 Nm pri 5.250/min.
Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka, variomat.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj kolut Ø 220 mm, tribatne zavorne čeljusti, zadaj boben Ø 130 mm.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice Ø 31 mm, zadaj dva blažilnika, 75 mm giba.
Gume: 90/90-14, 100/90-14.
Višina: 760 mm.
Posoda za gorivo: 5,9 l.
Medosna razdalja: 1.315 mm.
Teža: 129 kg.
Hvalimo in grajamo
lahkotnost v vožnji
stabilnost tudi pri večjih hitrostih v ovinku
delovanje sistema start-stop
majhna poraba goriva
zanimiv, moderen videz
solidne zavore in vzmetenje
udobje, prostornost za voznika
zaradi sredinskega grebena ni prostora za tovor/vrečko