Test: KTM EXC 125 - nikoli prestari za 125

Tisto o strupu v majhnih stekleničkah drži kot pribito.­ Mali dvotaktniki so še vedno odlično orodje za ­popolnoma nekoristno zabijanje časa!

Test: KTM EXC 125 - nikoli prestari za 125 (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
30. 8. 2012

Video: Kako se obnese osminka litra na XC dirki?

Enduro je resnična igra
Pa mi povejte, starši: raje vidite, da vaše dete odraste v varnem objemu računalniških igric in tipkanja z virtualnimi prijatelji ali da z veseljem odpelje nekaj krogov po stezi za motokros (prave enduro poligone še čakamo ...) in tako na zabaven način poskrbi za telesno pripravljenost in duševno trdnost? Obstaja še milijon drugih možnosti, od vzreje strupenih pajkov do zbiranja prtičkov, in vem, da glede na svoj status (veliko bolj otrok kot pa starš) težko solim pamet, a odkrito rečeno, se mi tista prva možnost res ne zdi dobra. Računalnik škoduje vidu ...

... na motociklu pa si lahko potrgaš kolenske križne vezi. Ampak ej, 125-kubični dvotaktnik je prava stvar: ko dodaš poln plin, te hoče vreči na hrbet, in če nisi pazljiv, boli. Ni gumbka 'resume' (nadaljuj) kot v igri Motocross Madness 3.

Od 450 EXC je lažji za 16 kilogramov
Dovolj o tem, izbere naj vsak sam. Ključno vprašanje: kako se na 125-kubični prdulji počuti odrasla (no, ja) oseba? EXC 125 je majhen po srcu, a velik po merah: v primerjavi z EXC 450 ima le za 11 milimetrov krajšo medosno razdaljo in za centimeter nižji sedež. Po drugi plati je oddaljenost spodnjih cevi okvirja za centimeter višje nad tlemi, teža pa je manjša za kar 16 kilogramov. To je ogromno! Zato je pri polnem plinu lahko povsem konkurenčen prostorninsko večjim enduro motociklom, če zna voznik izkoristiti zbezljane konje. E, tu je pa druga težava.

Poln plin ali pa nič
Moč iz navitega 125-kubičnega 'cvajerja' je postrežena v ozkem območju visokih vrtljajev, zato lenarjenje z ročicami plina in menjalnika odpade. Poln plin ali pa nič. Če se voznik sredi strmega klanca znajde v previsoki prestavi, bo motor umrl. Če bo nato želel (pre)hitro speljati, ga bo streslo na hrbet. Zato pri 300-kubičnih in močnejših štiritaktnikih hvalimo navor in odzivnost v nizkih vrtljajih, saj se z njimi v takšnih položajih znajdeš redkeje ali nikoli. Moč rešuje.

Veste, kaj je najbolje pri vožnji s 125-ico? Občutek, da zmoreš iz mlinčka izžeti vso moč. Da zares odpiraš ročico plina do konca, in ne le do polovice, kot se rado dogaja pri vožnji z močnejšimi stroji. Če je moči in navora preveč, se preveč zanašaš na vso to moč, zato trpi tehnika vožnje. Podobne napake počnejo fantje z litrskimi superbajki na Grobniku: prezgodaj zavirajo, odpeljejo čudno linijo skozi zavoj in potem s 190 'konji' pod ritjo žgejo po ravnini.

V tesnem sorodstvu z močnejšimi stroji, a brez električnega zaganjača
Okej, kaj še povedati o najmanjšem predstavniku družine EXC? Ker si plastiko deli z brati, je ta pametno zasnovana in omogoča hiter dostop pri nujnih servisnih posegih (na primer do zračnega filtra), velik plus si zasluži tudi pred umazanijo skrit ročaj na zadnjem delu. Vzmetenje je prepričljivo, zavore prav tako. Zaradi krajše medosne razdalje, manjše teže in lažjih vrtečih se mas v motorju je med vožnjo izredno okreten, a manj stabilen na razdrapanih ravninah, ko si je treba pomagati z močnim stiskom nog. V nasprotju z 250- in 300-kubičnimi modeli si pri EXC 125 ni mogoče omisliti električnega zaganjalnika. Na lahkotno brco prižge takoj.

Za mulca: EXC 125 je resna stvar, ki zahteva popolno opremo in pametno glavo, a se odkupi z norimi užitki. Za očeta: morda ste v mladosti zaradi takih (denar) in drugačnih (starši) razlogov zatrli željo po navitem terenskem motociklu. Morda je zdaj čas, da si ga omislite.

Za poškodbe ob sporih, kdo ga bo vozil, ne odgovarjamo.

Tekst: Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič

  • Osnovni podatki

    Prodaja: AXLE d. o. o., Kolodvorska c. 7 6000 Koper Tel: 05/6632366, www.axle.si, Seles Moto D.o.o., Perovo 19a, 1290 Grosuplje Tel.: 01/7861200, www.seles.si
    Cena osnovnega modela: 7390 €
  • Tehnični podatki

    Motor: enovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajeni, 124,8 cm³, nožni zagon, uplinjač Keihin PWK 36S AG
    Moč: n.p.
    Navor: n.p.
    Prenos moči: sklopka v oljni kopeli, 6-stopenjski menjalnik, veriga, razmerje sekundarnega prenosa 13-50
    Okvir: krom-molibden, cevni, kot glave okvirja 63,5°
    Zavore: spredaj kolut Ø260 mm, zadaj kolut Ø220 mm
    Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice WP Ø48 mm, 300 mm giba, zadaj nastavljiv blažilec WP, 335 mm giba, vpet direktno na nihajne vilice (PDS), prednastavljen za težo 65 – 75 kg
    Gume: 90/90-21, 120/90-18, Metzeler MCE 6 Days Extreme, priporočljiv tlak 1,5 bar (cesta), 1 bar (teren)
    Višina: 960 mm
    Razdalja od tal: 355 mm
    Posoda za gorivo: 9,5 l, mešanica z oljem 1:60
    Medosna razdalja: 1.471 mm
    Teža: 95 kg (brez goriva)
Hvalimo in grajamo
navor v nizkih vrtljajih (v primerjavi z motokros motorji enake prostornine)
nizki stroški vzdrževanja in registracije
okretnost, faktor zabave
izdelava
kvalitetna plastika
zavore
vzmetenje
zmogljiv motor
nizka teža
cena
majhni merilniki z nerodnim gumbom
navor v nizkih vrtljajih (v primerjavi s prostorninsko večjimi enduro motorji)
slabša smerna stabilnost (v primerjavi s prostorninsko večjimi enduro motorji)
ni možnosti električnega zaganjača

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri