Vespa GTS 250

25. 10. 2007
Deli

Ni skrivnost niti presenečenje, da oživljanje legendarnih modelov v avtomobilskih in motorističnih vodah polni vreče s cekini.

Jasno, vsi hrepenimo po dobrih starih časih, čeprav je nekaterim danes celo bolje kot pred leti, boljše pa so seveda tudi reinkarnacije teh legendarnih modelov. Kako uspešno bodo požel slavo svojih predhodnikov, bo pokazal čas, za zdaj je bistvena le aktiva v bilanci.

Za to so se pri Piaggiu, kjer s svojo legendarno vespo narekujejo smernice v razvoju skuterjev že več kot pol stoletja, odločili oživiti svoj pred 51 leti predstavljen model GS (gran sport), ki je takrat pomenil vrhunec oblikovanja, stila in hitrosti. Piaggio je uspešno zgodbo te vespe končal prav po italijansko ? preprosto ni naredil nove. Danes je kupcem na voljo model 250 GTS.

Oblikovalci so ohranili vse klasične lastnosti vespe, postala je le bolj praktična, hitrejša in prijaznejša, s posameznimi detajli, ki jo vračajo v sredino petdesetih let prejšnjega stoletja, pa se kljub vsemu spogleduje s svojo predhodnico.

Gledano s tehnične strani je vespa 250 GTS najhitrejša, najmočnejša in sploh najbolj ‘high-tech’ vespa doslej. Enovaljni, štiritaktni štiriventilski motor na kolo prenese '22 ko­njev', teče tiho in dosega ekonormo EURO 3. Napaja jo elektronski vbrizg goriva, na voljo pa bo tudi z doplačljivim ABS-om.

Tradicionalno je opremljena s predalčkom pred voznikom, nov pa je prostor pod sedežem, kamor lahko odložite jet čelado. Serijsko je opremljena s stranskim in centralnim stojalom, pod sedežem se skriva vgrajeno pokrivalo za deževne dni, rdeče osvetljena armaturna plošča pa poleg analognega kazalca hitrosti ponuja tudi digitalni prikazovalnik zunanje temperature, vrtljajev, količine goriva in temperature hladilne tekočine.

V vožnji se ta vespa izkaže kot klasičen sodoben skuter, ki ga od preostalih loči prostornost in izjemna gibčnost ter okretnost. Ob polno odprtem plinu zagotavlja odlične pospeške, doseže 130 km/h, a takrat postane nemirna in občutljiva za bočni veter. Na ovinkasti cesti lepo sledi ukazom voznika in se ne upira ostrejšim nagibom. Ustavlja se zanesljivo in učinkovito. Očitamo ji lahko le ročico prve zavore, ki v začetku potrebuje nekaj privajanja.

Voznik sedi udobno, sopotnica prav tako, jima pa bo (zlasti sopotnici) po daljši vožnji počitek zelo dobrodošel. Zaradi dobre vetrne zaščite kolena tudi v mrazu ne bodo škripala.

Starejši bodo s to vespo podoživeli svojo mladost, mlajši pa bodo z njo spoznavali čare uporabnega in zanesljivega prijatelja ter romantične vožnje v dvoje. In to vsakič znova. Brez dvoma Piaggio vzorno nadaljuje zgodbo svojega legendarnega modela, ki med ljubitelji vespe pravzaprav nikoli ni bil zares pozabljen.

Matjaž Tomažič

Foto: Saša Kapetanovič

Vespa GTS 250

Cena osnovnega modela: 4.350 EUR

Motor: enovaljni, 4-taktni, 4-ventilski, 244 cm? , elektronski vžig, vodno hlajenje

Najvecja moč: 16, 2 KW (22 KM) pri 8.250 vrt/min

Največji navor: 20, 2 Nm pri 6.500 vrt/min

Prenos moči: avtomatska sklopka, zobati jermen, variomat

Okvir: jeklen s prečnimi ojačitvami

Vzmetenje: spredaj enojna vilica s hidravličnim amortizerjem in vzmetjo, zadaj nihajna vilica z dvema amortizerjema z nastavljivo prednapetostjo vzmeti

Gume: spredaj 120/70-12, zadaj 130/70-12

Zavore: spredaj disk premera 220 mm, zadaj disk premera 220 mm, enobatne zavorne čeljusti

Medosna razdalja: ni podatka

Višina sedeža od tal: 755 mm

Posoda za gorivo: 9, 2 litra

Teža: 151 kg

Zastopnik: PVG, d. o. o., Vangelanska cesta 14, Koper

Hvalimo in grajamo

+ okretnost in gibčnost

+ videz

+ bogata oprema

+ temperament

- cena

- prostor pod sedežem je dovolj velik le za jet čelado

- stransko stojalo pomaknjeno preveč naprej

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 4.350 EUR €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, 4-taktni, 4-ventilski, 244 cm³, elektronski vžig, vodno hlajenje
Navor: 20,2 Nm pri 6.500 vrt/min
Prenos moči: avtomatska sklopka, zobati jermen, variomat
Okvir: jeklen s prečnimi ojačitvami
Zavore: spredaj disk premera 220 mm, zadaj disk premera 220 mm, enobatne zavorne čeljusti
Vzmetenje: spredaj enojna vilica s hidravličnim amortizerjem in vzmetjo, zadaj nihajna vilica z dvema amortizerjema z nastavljivo prednapetostjo vzmeti
Višina: 755 mm
Posoda za gorivo: 9,2 litra
Medosna razdalja: ni podatka
Teža: 151 kg
Hvalimo in grajamo
temperament
bogata oprema
videz
okretnost in gibčnost
stransko stojalo pomaknjeno preveč naprej
prostor pod sedežem je dovolj velik le za jet čelado
cena