Vzporedni test: Honda CBF 600SA in CBF 1000 - Testi - Moto Magazin

Vzporedni test: Honda CBF 600SA in CBF 1000

Če ju parkiramo in stopimo nekaj korakov nazaj, motocikla med seboj težko ločimo. Ampak razlike so in največja se skriva v motorju. Kakšne so razlike po nakupu na transakcijskem računu srečnega motorista in kakšne na cesti?

12. 9. 2008

Od daleč ju komajda ločimo. Še dobro, da so 600-kubični model za leto 2008 malenkost prenovili tudi navzven in da ima del prednje maske obarvan v črno, sicer razlik na prvi pogled sploh ne bi bilo. Potem pa smo stopili bližje in vsakdo je odkril kakšno malenkost. Kot pri tisti igrici v Cicibanu – najdi pet razlik na dveh risbah.

Drugačni so smerniki, maska, posoda za gorivo, 1.000-ka ima hidravlično vodeno sklopko in v drugačno gumo oblečeni ročici pa seveda dva izpušna lonca, ki sporočata tisto najpomembnejšo razliko, razliko v prostornini štirih valjev in s tem moči, ki nas premika.

O oblikovalskih prijemih smo že razpravljali. Zunanjost se zelo dobro ujema z značajem celotnega motocikla, ki najbolj ustreza resnim motoristom srednje ali starejše generacije. Zato se sploh ne čudimo, če 18-letniki komentirajo CBF kot dolgočasen, ‘brezvezen’ in celo grd motocikel.

Res je, lahko bi ji namenili nekaj več športnega značaja tako pri oblikovanju plastične obleke kot pri komponentah, kot sta agregat in vzmetenje. Ampak potem CBF ne bi bila več CBF, kakršno si želi večina lastnikov. To, da je bila lani največkrat registriran motocikel pri nas, pove veliko. Zato lahko pokimamo, da je oblikovana skladno, elegantno in nevpadljivo.

In uporabno! Na njej se dobro počutijo vozniki različnih velikosti, tudi zaradi po višini nastavljivega voznikovega sedeža. Priporočamo, da odvijete tiste štiri vijake in ga prilagodite dolžini spodnjih okončin, saj trije centimetri razlike med skrajnima položajema lahko vplivajo na to, da se boste dame v križišču varno ustavile in da se dedec košarkarskih mer ne bo počutil utesnjeno.

Udoben sedež je namenjen tudi drugi zadnjici pa še ročaji, ki so prijetni na otip in obrnjeni v smer vožnje, so zadaj, če se boljša polovica naveliča stiskanja s šoferjem. Da bi ugotovili razliko pri uporabi zadnjega sedeža, smo na izlet povabili lektorico Janjo, ki se je na obeh modelih počutila enako dobro.

Razlike, majhne in velike, pa smo opažali mi, ki smo se menjavali za krmilom, in sicer že ko je bilo treba vozili obrniti na parkirišču. Šestotica je občutno lažja, a zaradi nizkega sedeža tudi premikanje večje sestre ni težavno. Kilogrami se čutijo tudi takrat, ko je iz levega nagiba treba motocikel dvigniti in položiti v desni ovinek.

Težji motocikel zahteva več moči v rokah, občutiti je tudi, da je težišče malenkost višje (po vsej verjetnosti zaradi motorja), a nihče izmed voznikov ni tarnal, da bi bila CBF 1000 težka ali nerodna. Verjetno že sumite, kje se je pojavila največja razlika . .

Takrat, ko se je cesta iz Železnikov začela dvigati proti Petrovemu Brdu, je bilo ‘šetstotaka’ kar naenkrat treba priganjati v visoke vrtljaje, da je lahko dohajal litrsko sorodnico in fotografovo Raptor 650 z dvovaljnim agregatom. Štirje valji in ‘le’ 599 kubičnih centimetrov je premalo, da bi lahko lenarili s sklopko in prestavno ročico. Še zlasti če sta na Hondi dva s prtljago za teden dni dopusta.

Še ena malenkost – 1.000-kubični motor se lepše odziva na zasuk ročice plina takrat, ko želimo pospešiti iz ovinka. CBF 600 včasih malo, ampak res malo ‘cukne’.

Kaj pa, ko je treba odpreti denarnico? Če primerjamo z ABS-om opremljena modela (priporočamo, ker je občutek na ročici boljši, tudi preden se vključi protiblokirni sistem! ), je razlike 1.300 evrov. Pri zavarovanju ni razlik, ker oba motocikla ‘padeta’ v razred od 44 do 72 kilovatov in nad 500 kubičnih centimetrov.

Najbolj smo bili presenečeni, ko smo vprašali mehanika v AS Domžale, ki nam je zaupal, da je prvi večji servis pri 24.000 kilometrih, kjer vam bodo zamenjali zračni in oljni filter, polsintetično olje ter svečke, za CBF 600 dražji 15 evrov.

Zaradi dražjega zračnega filtra boste na pultu pustili 175 evrov, lastniki CBF 1000 pa ‘le’ 160. Na našem primerjalnem izletu smo imeli priložnost preizkusiti tudi porabo goriva v povsem enakih pogojih (podeželske ceste, nekaj vzponov in avtocesta) in izračunali smo, da sta motorja v 100 kilometrih popila 4, 8 in 5, 5 litra neosvinčenega goriva, bolj žejen je bil močnejši agregat. Pa smo mislili, da bo obratno, saj je bilo manjši štirivaljnik treba bolj priganjati pa tudi na avtocesti se pri hitrosti 130 kilometrov na uro v šesti prestavi gred CBF 600 vrti hitreje za tisoč vrtljajev v minuti.

Na koncu smo bili soglasni, da če ima motorist že nekaj izkušenj in če mu to omogoča denarnica, naj si privošči CBF 1000, in to po možnosti z ABS-om. Ta litrski motor je tako uglajen in prijazen, da se številke 1.000 res ne smete ustrašiti. Tudi ko boste motocikel čez nekaj let prodajali, bo v primerjavi s cenejšo CBF cena še vedno višja, ves ta čas pa se boste vozili z motociklom, ki bo razvajal z obilico navora. Mala CBF pa ostaja dobra izbira za dekleta, za začetnike in za tiste, ki ste prepričani, da več ne potrebujete. Čeprav vemo, kako je s tem – po letu ali dveh je 600 zagotovo premalo.

Honda CBF 600SA

Cena testnega vozila: 6.990 EUR

Motor: štirivaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen, 4 ventili/valj, 599, 3 cm? , elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: 57 kW (77, 52 KM) pri 10.500/min.

Največji navor: 59 Nm pri 8.250 Nm.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: aluminijast.

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske vilice fi 41 mm, 120 mm giba, zadaj enojni nastavljiv blažilnik, 125 mm giba.

Zavore: spredaj dva koluta fi 296 mm, tribatne čeljusti, zadaj kolut fi 240 mm, enobatna čeljust.

Gume: spredaj 120/70–17, zadaj 160/60–17.

Višina sedeža od tal: 785 (+/? 15) mm.

Medosna razdalja: 1.490 mm.

Masa z gorivom: 222 kg.

Posoda za gorivo: 20 l.

Zastopnik: Moto center AS Domžale, Blatnica 3a, 1236 Trzin, 01/5623333, www.honda-as.com.

Hvalimo in grajamo

+ udobje, ergonomija

+ vetrna zaščita

+ prijazen agregat

+ lahkotno upravljanje

+ zavore

+ poraba goriva

- kakšen kilovat več ne bi škodil

Honda CBF 1000

Cena testnega vozila: 7.790 EUR (8.290 z ABS-om)

Motor: štirivaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen, 4 ventili/valj, 998 cm3, elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: 72 kW (98 KM) pri 8.000/min.

Največji navor: 97 Nm pri 6.500/min.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: enojni cevni jeklen.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice fi 41 mm, zadaj enojni nastavljiv blažilnik.

Zavore: spredaj dva koluta fi 296mm, dvobatne čeljusti, zadaj kolut fi 240 mm, enobatna čeljust.

Gume: spredaj 120/70–17, zadaj 160/60–17.

Višina sedeža od tal: 795 +/? 15 mm.

Medosna razdalja: 1.480 mm.

Teža z gorivom: 242 kg.

Posoda za gorivo: 19 l.

Zastopnik: Moto center AS Domžale, Blatnica 3a, 1236 Trzin, 01/5623333, www.honda-as.com.

Hvalimo in grajamo

+ navor, prožnost

+ udobje, ergonomija

+ vetrna zaščita

+ poraba goriva

+ ne ‘pade’ v najdražji zavarovalni razred

- nenastavljivo vzmetenje

Iz oči v oči . .

Matjaž Tomažič: Pri dveh po zasnovi skoraj enakih motorjih posebnih razlik vsaj tako na hitro skoraj ni. V obeh izvedbah je paket odličen in mu ni skoraj kaj očitati. Ampak že po nekaj dinamičneje odpeljanih kilometrih ugotoviš, da je okvir 'litrce' bolj tog, da je motor občutno prožnejši in odzivnejši. Medtem ko tisočak med ovinki zaradi navora in moči voznikovo napako hitro izniči, 600-kubični agregat zaradi primanjkljaja moči voznika ali voznico dobesedno sili v učenje vožnje po idealni liniji. Takrat pa sta v nekih zdravih mejah obe CBF-i enako hitri, vse drugo so le detajli. Moja izbira: tisoč 'kubikov' in ABS!

Grega Gulin: Honda CBF je v obeh izvedbah izredno vodljiv motor, ki zadovolji tako začetnika kot asa na motociklu. Nobeni izvedbi pravzaprav nimam kaj očitati, pri 'šestotaku' sem pogrešal le več navora in odzivnosti v nižjih vrtljajih, sploh če to primerjam z dvovaljnimi V-motorji, ki so na voljo v tem prostorninskem razredu. Tam dobiš maksimum že pri bistveno nižjih vrtljajih, res pa je, da CBF oddaja veliko manj neudobnih tresljajev. O primanjkljaju navora pri 1.000-kubični izvedbi ni ne duha ne sluha. Ta motor je kot V8 – prestaviš v šesto prestavo in se pelješ.

Janja Ban: Ne glede na to, na katerem od preizkušenih motociklov se boste vozili, vam bo na sedežu za sopotnika najverjetneje udobno. Tako na šibkejši kot na močnejši od obeh Hond CBF se za voznikovim hrbtom sedi dobro, in tudi če že so, razlik med zadnjima sedežema ni občutiti. Poleg dobrega in udobnega sedeža pa so pri obeh modelih snovalci sopotniku namenili še par priročnih in dobro oblikovanih ročajev, nameščenih ob straneh. Prav nič hudega torej ni, če niste vešči obvladovanja krmila ali pa vam lastnik ne zaupa upravljanja motocikla – tudi na zadnjem sedežu so užitki med vožnjo zagotovljeni.

Matevž Hribar, foto: Grega Gulin

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri