Yamaha Grizzly 350

6. 4. 2009 | Matevž Hribar
Deli

Vi veste, kje se konča delo in začne zabava? Štirikolesnik, kot je Grizzly, je dober primer, da kompromisi obstajajo.

Potem ko sem Grizlija pripeljal iz Ljubljane v Kranj, po cesti seveda, sem tuhtal, zakaj neki bi pa tegale križanca med avtomobilom in motociklom sploh imel.

Zakaj? Prvič: največjo hitrost, ki pri polnem plinu znaša približno 75 km/h, doseže že 50-kubični skuter brez blokad. ATV je počasen. Drugič, v prometni konici se ne da smukniti mimo kolone na Celovški – ATV je (gledano z očmi motorista) širok. Tretjič, na sedežu naj ne bi vozil sopotnika. In četrtič, ker so štiri kolesa postavljena na razmeroma kratki razdalji in ker na oseh ni diferencialov, se na asfaltu ne vede prav prijazno, še posebej ne v hitreje odpeljanih ovinkih. ATV je (na cesti) štorast.

Doma odprem še knjižico z navodili in preberem, da štirikolesnik ni namenjen vožnji po cesti, ampak le po terenu. Kako je z vožnjo po terenu v naši ljubi deželi, pa vemo. Hm . .

Ja, nič, služba je služba in test je treba opraviti, pa sem se pri 0 stopinjah Celzija toplo oblekel in odpeljal Yamahico ven, v sneg. Kakšnih 25 centimetrov ga je namedlo ravno nekaj dni pred tem. Prvič se zapodim v debel naplužen kup snega in rdeči Medved se po nekaj deset centimetrih vkoplje.

Prestavim v vzvratno prestavo (ročica je na levi strani pod krmilom, za vklop 'R-ja' je treba pohoditi stopalko zadnje zavore), dodam plin in agregat začne oddajati čuden 'trokirajoč' zvok, kar me spomni, da imajo štirikolesniki za vzvratno vožnjo hitrostno blokado. Kar je prav, saj si lahko predstavljam, kaj se zgodi, če pri recimo 20 km/h vzvratnega brzenja nenadoma zasukaš krmilo – prav nič zdravju koristnega.

Počakam še, da gre starejša sprehajalka mimo, in se prav trapasto počutim, ko na vlažen in hladen zimski dan oblečen kot Eskim sedim na rdeči igrači, vkopani v kup snega. Potem pa mi kapne, da ima tale Grizzly čudežni gumb, ki menjalnik mehansko poveže še s prednjimi kolesi.

Hoho, to je pa povsem druga zgodba, saj stalni štirikolesni pogon poskrbi, da se z lahkoto izkopljem iz pasti in potem v drugem poskusu prebijem tisti kup snega, kot da ga ne bi bilo. Iskanje čim strmejših zasneženih klancev postane zabavno in po približno uri zaključim, da zmore tole ubogo revše preplezati vsaj toliko kot Defender, s katerim sva na istih terenih pred leti s fotrom počela podobne vragolije.

Skratka, zadeva pleza. Z odličnim samodejnim menjalnikom, ki deluje tako kot na skuterjih, je vožnja sila preprosta, saj enovaljni štiritaktnik potegne takoj, ko ročico s palcem premaknemo le za centimeter. Prvi trenutek malce leno, potem pa, glede na kubaturo, kar živahno. Ustavi se šele takrat, ko ima voznik zaradi na videz neprehodnega terena polne hlače ali pa ko s trebuhom nasede na sneg ali pa (tega raje ne preizkušajte, čeprav je dno zaščiteno) na kakšno skalo.

Da je Grizzly uporaben za delo, skrbita cevasta prtljažnika spredaj in zadaj z nosilnostjo 40 in 80 kilogramov, poleg tega je nanj mogoče priklopiti tudi kljuko za prikolico. Pred krmilom je preprosta armaturna plošča, ki prikazuje hitrost ter prevožene skupne in dnevne kilometre. Števec zadnjega se nastavi na 000 z vrtenjem (in ne s pritiskom) gumba. Uff, kdaj smo to že nazadnje videli? Enojna luč, ki je pogoj za ustrezno cestno homologacijo, sveti povprečno, smerniki pa so dobro skriti za cevi, da jih ne boste polomili pri bližnjem srečanju z vejami.

Če bi imel vikend, morda manjšo kmetijo na deželi, bi verjetno zaprašenega Pasqualija zamenjal za kaj podobnega Grizzliju. Kot delovni pripomoček se zelo dobro izkaže, obenem pa je lahko zabaven. Podobno kot avtomobilski pickupi.

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 5.550 EUR (nehomologirana izvedba 5.100 EUR) EUR

Motor: enovaljni, štiritaktni, 348 cm? , zračno hlajen, uplinjač Mikuni BSR 33 mm.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: brezstopenjski samodejni menjalnik, kardanski drog, polosovine.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj dva koluta, zadaj enojna bobnasta zavora.

Vzmetenje: 4x enojni blažilnik.

Gume: spredaj 25x8-12, zadaj 25x10-12.

Višina sedeža od tal: 827 mm.

Posoda za gorivo: 13, 5 l.

Medosna razdalja: 1.233 mm.

Teža: 243 kg.

Zastopnik: Delta Team, Cesta krških žrtev 135a, Krško, 07/492 14 44, www.delta-team.com.

Hvalimo in grajamo

+ delovanje pogonskega sklopa

+ terenske zmogljivosti

+ zaščita pred blatom

+ prtljažni prostor

- slabotne zavore

- zelo špartanska oprema

- le zmerno športen štirikolesnik

Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič