Yamaha Teo's 125

16. 6. 2000
Deli

Vozili smo se po središču Rima, mimo starorimskih izkopanin, protokolarnih palač, kdove kakšnih resnobnih uradov, mimo neštetih trgovin. Tudi »slepca« zbode v oči: kdor se v Rimu vozi z avtomobilom, je zrel za psihoterapevta, saj uničuje čas, zrak, avtomobil in sebe.

Da bi našel prosto parkirišče, tudi pomisliti ni vredno. Tam se giblje štiri milijone ljudi!

Zato vozijo skuterje, na stotine jih je, šolska mladina, damice, dame, gospodje, upokojenci, skromno plačani železničar in župan. In označenih parkirišč za dvokolesnike je tam več kot za avtomobile.

Yamaha je Rim izbrala s prefinjenim posluhom za prosvetljevanje gostov novinarjev. Nobeden v moji skupini ni štel manj kot trideset, tudi dame ne. Večina je imela do motociklov dokaj hladen odnos, sem razbral iz komentarjev, sloga oblačenja in upočasnjeno uglajenega gibanja.

Sami mestni primerki s(m)o bili soočeni z najnovejšim Yamahinim skuterjem poslovno resnega videza in bili brez uvoda pahnjeni v utesnjeni prostor velemesta. Natančno sredi dneva. Vsako skupinico petih, šestih novinarjev je v kaotični utrip popeljala domačinka, vodnica, voznica skuterja. Jasno, da je vozila svojemu dobremu poznavanju uličic primerno živahno neupoštevaje prometne omejitve.

Bilo je (skorajda) noro. Stekajoče se ulice prinašajo reke pločevine, ki nekam hiti in se plete med pešce, avtobuse . . ritem reke upočasnjujejo turistične kočije, nerodno prestopajoči se turisti z zemljevidi v rokah . . semaforji.

Toda promet teče tekoče, vozniki se gibajo in odločajo zelo hitro, brez cincanja in neodločnosti, ki smo ji priča doma. Celo prehitro se premika Rim, se mi zdi.

Skuter se tu predstavi v najlepši podobi. Niti minute nismo zapravili, ker bi nas ustavil promet. Smo se pa ustavili pred samimi vrati Vatikana, kamor vsi drugi brusijo čevlje. Parkiramo natančno pred senčniki sladoledarne. Vselej s semaforja odpeljemo prvi in si izborimo pot naprej tudi takrat, ko vse stoji in se davi v sredozemski vročini.

Ha, ugodna izkušnja, vam povem! Slovenci še vedno raje v mestni gneči ždimo v lepo spoliranem avtomobilu in preklinjamo državo, ker ne raztegne ulic, da bi bilo več parkirišč. Dejstvo pa je, da nas zabasane v ulici vsi vidijo, kako smo premožni.

Dejstvo je tudi, da bo parkirišč vedno manj, ker postajamo premožni.

Vsem pomislekom navkljub se kot edina realna možnost za gibanje v mestni in obmestni gneči izkaže skuter nekaj večjega formata. Yamaha ponuja Teo´s 125 cm3 v štiritaktni izvedbi. Tak motor je varčnejši, čistejši, tišji. S svetlejšo prihodnostjo, kot se obeta dvotaktnemu.

Skuter seveda ni motocikel. Je lažji za upravljanje, saj lepo delujoč avtomatski prenos moči povsem razbremeni voznika, da se lahko posveti okolju, v katerem se giblje. Yamahin Teo´s je dovolj dolg, širok, lahek in prostoren, da je sedenje udobno in vožnja naravna. Pred vetrom ste razmeroma dobro zaščiteni, če dokupite vetrni ščitnik, celo popolnoma. Zaradi korektnega vzmetenja je udobja dovolj, da se tudi kraljična ne bo pritoževala.

Teo´s je tipičen skuter, ki koketira z Vespo. Torej je očem prijeten. Ni pretirano bogat, nikakor ne oskubljen, torej bo cena »fer« in pogodu širšemu krogu kupcev, tako je slišati od zastopnika Delta Team Krško. Vozne lastnosti poudarjajo stabilnost in s tem varnost. Pozabite bajke naših očetov, ki so tako pogosto padali z Vespami in mopedi. Današnji časi so prinesli dobre gume, solidno in lepše delujočo tehniko, pa čeprav so ceste enake kot pred desetletji.

Yamaha Teo's 125

TEHNIČNI PODATKI

Motor:

1-valjni - 4-taktni - ena odmična gred v glavi (SOHC) - tekočinsko hlajen - vrtina × gib 53, 7 × 54, 8 mm - prostornina 124 cm3 - kompresija 11 : 1 - največja moč 8, 7 kW pri 9000/min - največji navor 10, 5 Nm pri 7000/min - uplinjač teikei 5DS - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik

Prenos moči:

avtomatska centrifugalna sklopka - sistem odpirajočih se jermenic, klinasti jermen, zobniški reduktorski sklop ob kolesu

Okvir in vzmetenje:

enojni-dvojni oblike U iz jeklenih cevi - spredaj hidravlične teleskopske vilice - zadaj motorno ohišje kot nihajna roka, blažilnik

Gume:

spredaj in zadaj 120/70-12

Zavore:

1 × kolut premera 220 mm - zadaj boben premera 130 mm

Dolžina × širina × višina (mm):

1865 × 740 × 1096

Masa (suha):

113 kg

Posoda za gorivo:

10 l

Dodatna oprema:

visok vetrni ščit, 33-litrski kovček, naslon za sopotnika, bočne varovalne letvice iz kromane cevi, kakovostnejši zadnji blažilnik, kromana bočna parkirna opora

Mitja Gustinčič

Foto: Roberto Carrer

Tehnični podatki
Motor:
Prenos moči:
Okvir:
Zavore:
Posoda za gorivo:
Teža: